myresprøjtemiddel i drivhus
Fra : mimi

Dato : 12-06-02 14:55

Hejsa
I vores drivhus er der en frygtelig masse myrer som æder alle vores
jordbær. Kan man sprøjte noget der dræber myrene, men som ikke går ud over
tomater, agurker, peberfrugt og jordbær??
Mvh Mimi

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 12-06-02 15:45

Jeg er ikke fanatiker, det kan blive så stor en plage at man må ta'
drastiske midler i brug, men findes der mon overhovedet noget af den slags
man lovligt må bruge i drivhuse?
Jeg kender kuns eet:
Vagtler! Disse søde små fugle snupper alt der så meget som blinker.
Problemet er at holde fuglene inde i huset, og samtidig holde frisk luft.
Der skal noke være een og anden her der har løsningen på det.
Men det bliver ski' nogen dyre jordbær.
Flemming Svendsen.

Fra : Darkh

Dato : 12-06-02 16:32

> [...]
> jordbær. Kan man sprøjte noget der dræber myrene, men som ikke går ud over
> tomater, agurker, peberfrugt og jordbær??

Jeg har sprøjtet med bio+, men det var inden jeg plantede noget.

mvh
Jesper

Fra : Dan Andersen

Dato : 12-06-02 21:52

> [...]
> jordbær. Kan man sprøjte noget der dræber myrene, men som ikke går ud over
> tomater, agurker, peberfrugt og jordbær??
Jeg har købt et myremiddel i Bauhaus i Sverige til 45 sek, DER BESTOD I TO
PLASTIKÆSKER, HVORI MAN KUNNE LÆGGE EN OPLØSNING MED 6,5% BORAX opløsning.
Det virker meget fint og så er det billigt.
Mvh. Dan
PS. MAil mig hvis du vil have et par billeder.

Fra : mimi

Dato : 13-06-02 06:18

Hej Dan
Havde du andre afgrøder i drivhuset på det tidspunkt hvor du brugte det
middel du købte, og skete der skade på det?
MVH MIMI

Fra : Dan Andersen

Dato : 13-06-02 08:33

> [...]
>

> "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in

> Tomater - agurker - meloner og blomkål. Har ikke haft skader. Skal jeg
sende et billede af dåsen?

Fra : mimi

Dato : 13-06-02 17:22

Hej Dan
Ja, tak, du må meget gerne sende det billede til mig. Min emailadresse er
Mimivilford@hyggekrogen.dk
Skriv også lige hvordan og hvor du købte dette middel og hvordan du brugte

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-06-02 11:17

> [...]
> Mimivilford@hyggekrogen.dk
> Skriv også lige hvordan og hvor du købte dette middel og hvordan du brugte

Dine mailadresser virker ikke - alle mails kommer retur.

Mvh. Dan Andersen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 13-06-02 17:56

> [...]
> jordbær. Kan man sprøjte noget der dræber myrene, men som ikke går ud over
> tomater, agurker, peberfrugt og jordbær??

Et lille trick.
Læg stødt kanel rundt om planterne, det holder dem væk fra planterne. Det er
med garanti ikke giftigt, lugter ikke grimt og er billigt. Men det slår dem
ikke ihjel, dog vil de ofte finde andre steder at søge føde.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002