/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Død powersupply
Fra : james


Dato : 12-06-02 15:08

Hvad skal man (jeg!) nu gøre? Jeg beholdte min gammel Performa efter at
jeg fik mig en Cube. Idet Cube ikke kan tage imod SCSI og de gamle Apple
kabler, forbandt jeg de to sammen i en mini netværk. (som jeg fik meget
hjælp af fra "jer.") Det var faktisk en mindre elegant løsning, men det
tillod, at jeg kunne bruge scanneren, printeren osv ved at overføre
mellem de to. Jeg kunne desuden bruge min Zip drev på Performa og
diskette drevet, hvor jeg havde et par gamle programmer, som trods
alderen, ikke er at få fat i mere. Det var også muligt at bruge
Appleworks på Performa og være på nettet med Cube feks.

Men nu er powersupply (går jeg ud fra) på Performa'en død. Symptomen er
at intet sker når jeg trykker på start knappen og at før det skete,
begyndte Performa at starte af sig selv. De kloge (igen jer) sagde at
det var forstadiet til at power-supply døde. Det ser ud som om I har
ret!

Så problemet er, at jeg har mit regnskab på Performa harddisk'en (!)
.....samt et par af de programmer fra disketter. Skal jeg købe en ny
power-supply? (hvorhen og hvor meget?) eller er der andre løsninge? Kan
jeg få indholdet fjernet fra hard-disk'en fra performa på én eller anden
mode....og så sige farvel til Performa'en og de små fordele jeg har
haft?

Kan jeg feks sende selve hard-disk'en et eller andet sted og få
indholdet ned på en CD????

Jeg takker, told & skat takker &

.....et lille ? mere. Til I som har Cube. Min "synger" lidt. Den er ikke
helt stille som den var var fra ny af. Er det tegn på at et eller andet
er ved at blive dårlig, eller er det bare noget som kan ske? En skam at
markedet ikke var klar til den....min "buddha" Mac, som stille (næsten)
sidder der og ser elegant ud!

Tak!

-james


 
 
Pelle Hede (12-06-2002)
Kommentar
Fra : Pelle Hede


Dato : 12-06-02 15:22

In article <3D0755DB.7A0FF247@post5.tele.dk>,
james <airthy@post5.tele.dk> wrote:


> ....et lille ? mere. Til I som har Cube. Min "synger" lidt. Den er ikke
> helt stille som den var var fra ny af. Er det tegn på at et eller andet
> er ved at blive dårlig, eller er det bare noget som kan ske? En skam at
> markedet ikke var klar til den....min "buddha" Mac, som stille (næsten)
> sidder der og ser elegant ud!

Synger? Hvordan synger? Jeg kan kun høre harddisken. Men cd-rom drevet
er tilgengæld pænt støjende, når jeg putter noget i den.

--
Mvh
Pelle

james (12-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 12-06-02 17:20

Jeg kunne ønske at jeg kunne optage lyden....men det at din ikke siger
noget, og at min bror's ikke siger noget, får mig til at være en smule
mistænksom om at noget er forkert. "Synger" ...ligesom hvis man skulle høre
et køleskab summe i det fjerne.

-james


Pelle Hede wrote:

> In article <3D0755DB.7A0FF247@post5.tele.dk>,
> james <airthy@post5.tele.dk> wrote:
>
> > ....et lille ? mere. Til I som har Cube. Min "synger" lidt. Den er ikke
> > helt stille som den var var fra ny af. Er det tegn på at et eller andet
> > er ved at blive dårlig, eller er det bare noget som kan ske? En skam at
> > markedet ikke var klar til den....min "buddha" Mac, som stille (næsten)
> > sidder der og ser elegant ud!
>
> Synger? Hvordan synger? Jeg kan kun høre harddisken. Men cd-rom drevet
> er tilgengæld pænt støjende, når jeg putter noget i den.
>
> --
> Mvh
> Pelle


Michael Holm (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 13-06-02 10:42

james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg kunne ønske at jeg kunne optage lyden....men det at din ikke siger
> noget, og at min bror's ikke siger noget, får mig til at være en smule
> mistænksom om at noget er forkert. "Synger" ...ligesom hvis man skulle høre
> et køleskab summe i det fjerne.
>
> -james

Vi har også en her på jobbet der "synger", det stopper når man
harddisken er sat i ro ! så jeg tror kun der er en vej : ny harddisk :(



--
Michael 
kiaikidoRemove@mac.comRemove
http://ki-aikido.homepage.dk
Hvad er Versioninitis ?

Michael Horn (12-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Horn


Dato : 12-06-02 16:19



> Hvad skal man (jeg!) nu gøre? Jeg beholdte min gammel Performa efter at
> jeg fik mig en Cube. Idet Cube ikke kan tage imod SCSI og de gamle Apple
> kabler, forbandt jeg de to sammen i en mini netværk. (som jeg fik meget
> hjælp af fra "jer.") Det var faktisk en mindre elegant løsning, men det
> tillod, at jeg kunne bruge scanneren, printeren osv ved at overføre
> mellem de to. Jeg kunne desuden bruge min Zip drev på Performa og
> diskette drevet, hvor jeg havde et par gamle programmer, som trods
> alderen, ikke er at få fat i mere. Det var også muligt at bruge
> Appleworks på Performa og være på nettet med Cube feks.
>
> Men nu er powersupply (går jeg ud fra) på Performa'en død. Symptomen er
> at intet sker når jeg trykker på start knappen og at før det skete,
> begyndte Performa at starte af sig selv. De kloge (igen jer) sagde at
> det var forstadiet til at power-supply døde. Det ser ud som om I har
> ret!
>
> Så problemet er, at jeg har mit regnskab på Performa harddisk'en (!)
> ....samt et par af de programmer fra disketter. Skal jeg købe en ny
> power-supply? (hvorhen og hvor meget?) eller er der andre løsninge? Kan
> jeg få indholdet fjernet fra hard-disk'en fra performa på én eller anden
> mode....og så sige farvel til Performa'en og de små fordele jeg har
> haft?
>
> Kan jeg feks sende selve hard-disk'en et eller andet sted og få
> indholdet ned på en CD????
>
> Jeg takker, told & skat takker &
>
> ....et lille ? mere. Til I som har Cube. Min "synger" lidt. Den er ikke
> helt stille som den var var fra ny af. Er det tegn på at et eller andet
> er ved at blive dårlig, eller er det bare noget som kan ske? En skam at
> markedet ikke var klar til den....min "buddha" Mac, som stille (næsten)
> sidder der og ser elegant ud!
>
> Tak!
>
> -james
>
Hvis du får behov for nedbrænding af din HD til CD'er kan du bare maile - Og
Det skal da ikke koste dig noget, Ja altså ikke noget særligt....

Mvh
Michael Horn


james (12-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 12-06-02 17:23

>
> Hvis du får behov for nedbrænding af din HD til CD'er kan du bare maile - Og
> Det skal da ikke koste dig noget, Ja altså ikke noget særligt....
>
> Mvh
> Michael Horn

Tak for tilbuddet, men HD'en er jo i en maskine som er død.........kan man
koble den op å en anden maskine, aflæs den og brænde den? Er det det du mente?
Da kan du få en ekstra HD....du kan bare beholde den bagefter, da jeg kan ikke
koble den på en Cube alligevel.

-james


Michael Horn (12-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Horn


Dato : 12-06-02 17:26



>>
>> Hvis du får behov for nedbrænding af din HD til CD'er kan du bare maile - Og
>> Det skal da ikke koste dig noget, Ja altså ikke noget særligt....
>>
>> Mvh
>> Michael Horn
>
> Tak for tilbuddet, men HD'en er jo i en maskine som er død.........kan man
> koble den op å en anden maskine, aflæs den og brænde den? Er det det du mente?
> Da kan du få en ekstra HD....du kan bare beholde den bagefter, da jeg kan ikke
> koble den på en Cube alligevel.
>
> -james
>
Det var præcis det jeg mente... Kan du selv pille den ud??
Mvh
Michael


Morten Reippuert Knu~ (12-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 12-06-02 16:27

In article <3D0755DB.7A0FF247@post5.tele.dk>,
james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> Så problemet er, at jeg har mit regnskab på Performa harddisk'en (!)
> ....samt et par af de programmer fra disketter. Skal jeg købe en ny
> power-supply?

nej, det kan slet ikke svare sig

> (hvorhen og hvor meget?)

det vil du slet ikke vide...

> eller er der andre løsninge?

ja - afhængig af om din performa's disk er af SCSI eller IDE typen kan
du finde en brugt eller afhentnings-mac (eks en LC med SCSI, eller en
anden performa med IDE) og flytte disk mm. derover i (og vente på den
også dør)

> Kan jeg få indholdet fjernet fra hard-disk'en fra performa på én
> eller anden mode....og så sige farvel til Performa'en og de små
> fordele jeg har haft?

ja, monter den i en anden mac og kopier indholdet.

> Kan jeg feks sende selve hard-disk'en et eller andet sted og få
> indholdet ned på en CD????

det er vist billigere og købe en brænder (hvis du vil have det over på
en CD) eller en finde en gammel brugt mac du kan mounte disken i (og
netværke med Cube'n)

> ....et lille ? mere. Til I som har Cube. Min "synger" lidt. Den er ikke
> helt stille som den var var fra ny af. Er det tegn på at et eller andet
> er ved at blive dårlig, eller er det bare noget som kan ske?

Det er blot din HD, det er forholdsvist almindeligt.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

james (12-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 12-06-02 17:36

>
>
> nej, det kan slet ikke svare sig

ok

>
>
> > (hvorhen og hvor meget?)
>
> det vil du slet ikke vide...

det var jeg bange for!

>
>
> > eller er der andre løsninge?
>
> ja - afhængig af om din performa's disk er af SCSI eller IDE typen kan
> du finde en brugt eller afhentnings-mac (eks en LC med SCSI, eller en
> anden performa med IDE) og flytte disk mm. derover i (og vente på den
> også dør)

Se det var en idé....bare finde en afhentnings Mac....tak!

>
> Det er blot din HD, det er forholdsvist almindeligt.

Selvom den ikke er "i arbejde? "...OK. Man kan lære noget hver dag!

Igen,

Tak for idéerne....så er der én som har en ældre Mac til salgs?

(nej....hvor er det farlig at skrive sådan noget)

-james

René Frej Nielsen (12-06-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 12-06-02 16:44

In article <3D0755DB.7A0FF247@post5.tele.dk>,
james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> ....et lille ? mere. Til I som har Cube. Min "synger" lidt. Den er ikke
> helt stille som den var var fra ny af. Er det tegn på at et eller andet
> er ved at blive dårlig, eller er det bare noget som kan ske? En skam at
> markedet ikke var klar til den....min "buddha" Mac, som stille (næsten)
> sidder der og ser elegant ud!

Har du skiftet harddisken på den? Jeg har udskiftet min til en Seagate
Barracuda IV, som en 7200 rpm disk og den giver netop en "syngen" i
maskinen. Den gamle 5400 rpm var mere stille i idle mode, men den
arbejde lige så "højt" under brug.

Den nye disk er til gengæld noget hurtigere. Jeg har endnu ikke fået
taget mig sammen til at få gjort noget ved lyden, men løsningen hos mig
må være en slags gummifødder, for lyden opstår ved resonans med bordet.
Hvis jeg løfter den op i luften siger den absolut ingenting.

Har du set, at man nu kan få processoropgraderinger på op til 1 Ghz til
Cuben? Det er værd at overveje, hvis man er (meget) glad for sin Cube.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

james (12-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 12-06-02 17:32

>
>
> Har du skiftet harddisken på den?

nej

> Hvis jeg løfter den op i luften siger den absolut ingenting.

Jeg prøver lige....

Nej, den siger noget, selvom den svæver....shit, der er noget galt!

>
>
> Har du set, at man nu kan få processoropgraderinger på op til 1 Ghz til
> Cuben? Det er værd at overveje, hvis man er (meget) glad for sin Cube.

Det havde jeg ikke set, og ja! jeg er glad for min Cube, så det skal jeg
undersøge!

Tak!

-james

>
>
> --
> Mvh.
> René Frej Nielsen


René Frej Nielsen (12-06-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 12-06-02 20:05

In article <3D077775.52DFC2D0@post5.tele.dk>,
james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> >
> >
> > Har du skiftet harddisken på den?
>
> nej
>
> > Hvis jeg løfter den op i luften siger den absolut ingenting.
>
> Jeg prøver lige....
>
> Nej, den siger noget, selvom den svæver....shit, der er noget galt!

Ikke nødvendigvis... Der er selvfølgelig ingen blæser i maskinen, så det
kan jo kun være harddisken, som støjer. Hvis den rigtigt hviner, så er
der måske noget galt, men det er svært at diagnosticere over nettet; en
backup af vigtige data kan nok anbefales, men panik nu ikke... en backup
er altid god.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Martin Edlich (12-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-06-02 19:11

In article <3D0755DB.7A0FF247@post5.tele.dk>,
james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> Men nu er powersupply (går jeg ud fra) på Performa'en død. Symptomen er
> at intet sker når jeg trykker på start knappen og at før det skete,
> begyndte Performa at starte af sig selv. De kloge (igen jer) sagde at
> det var forstadiet til at power-supply døde. Det ser ud som om I har
> ret!

Hvad er det for en Performa og har du tjekket PRAM-batteriet?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

james (13-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 13-06-02 10:16

Det er en Performa 6200.....uhm.....PRAM batteriet? Der er en clock-batteri....er
det den du tænker på? Hvis ikke....hvor finder jeg PRAM batteriet?

-james
(jeg bruger dem bare!)


Martin Edlich wrote:

> In article <3D0755DB.7A0FF247@post5.tele.dk>,
> james <airthy@post5.tele.dk> wrote:
>
> > Men nu er powersupply (går jeg ud fra) på Performa'en død. Symptomen er
> > at intet sker når jeg trykker på start knappen og at før det skete,
> > begyndte Performa at starte af sig selv. De kloge (igen jer) sagde at
> > det var forstadiet til at power-supply døde. Det ser ud som om I har
> > ret!
>
> Hvad er det for en Performa og har du tjekket PRAM-batteriet?
>
> --
> MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
> om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).


Martin Edlich (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-06-02 13:07

In article <3D0862D2.3EC30739@post5.tele.dk>,
james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> Det er en Performa 6200.....uhm.....PRAM batteriet? Der er en
> clock-batteri....er det den du tænker på?

Ja, det er det der hedder PRAM-batteriet.
Er det dødt vil din Performa have særdeles svært ved at starte op.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

james (13-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 13-06-02 13:40

Checker det lige!

-james

Martin Edlich wrote:

> In article <3D0862D2.3EC30739@post5.tele.dk>,
> james <airthy@post5.tele.dk> wrote:
>
> > Det er en Performa 6200.....uhm.....PRAM batteriet? Der er en
> > clock-batteri....er det den du tænker på?
>
> Ja, det er det der hedder PRAM-batteriet.
> Er det dødt vil din Performa have særdeles svært ved at starte op.
>
> --
> MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
> om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).


james (14-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 14-06-02 11:33

> Ja, det er det der hedder PRAM-batteriet.
> Er det dødt vil din Performa have særdeles svært ved at starte op.

Her I nogensinde forsøgt at finde sådan en lille fætter? Efter 2.5 timer i diverse
butikker her i udlandet (Thisted) har jeg opgivet! Skal prøve på at bestille fra
Officeline el lign! Håber det går bedre!

-james


Erik Richard Sørense~ (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 14-06-02 15:02

Hej James

Nå, nå! - så meget udland er det nu ikke... Prøv at gå ned til fotohandleren (er det
ikke stadig Dam Foto/FotoCare kæden?) og vis ham batteriet. Den type, du skal bruge
er et 4,5v Alkaline batteri af typen 'Rayovac 840' eller tilsvarende i Maxell,
Duracell, Panasonic, Ucar o.l.. Fotohandleren har en tabel, hvor han kan se, hvilke
typenumre, der svarer til hvilke i de andre mærker. Eller prøv at ringe over til dem
i Nykøbing, FotoCare, Vestergade 4, tlf. 9772 3972. De har også en masse ting til
'putte'.

mvh. Erik Richard

james wrote:

> > Ja, det er det der hedder PRAM-batteriet.
> > Er det dødt vil din Performa have særdeles svært ved at starte op.
>
> Her I nogensinde forsøgt at finde sådan en lille fætter? Efter 2.5 timer i diverse
> butikker her i udlandet (Thisted) har jeg opgivet! Skal prøve på at bestille fra
> Officeline el lign! Håber det går bedre!

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



james (14-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 14-06-02 17:50

Det ER udland! Fotocare have ikke, TV-værkstedet havde ikke, BM (Black Money)
elektronik havde ikke, Bornerups kontor havde ikke, Thy data havde ikke og ....hvad de
nu hedder Mørland data el lign havde da heller ikke!! Så blev den bestilt fra
Officeline i Århus. Det sidste jeg sagde til hende var: "Du ved godt hvilken den er,
ikke?" -jada, det er en 3.6 V....

Nej, det er det ikke. Godt jeg spurgte hvad? Det er en 840, 4.5 V.

Nå ja....der er så mange forskellige Performa modeller.

"mmmmm"
(tænkte: Så hvorfor spurgte hun ikke hvilken det var? Nej var var jeg blevet ......
ikke glad ....dersom det forkerte batteri var kommet på efterkrav t.o.m! Det er vist
ikke godt nok at man har købt i butikken for 25.000 kroner....den skal sendes på
efterkrav!)

-james

Erik Richard Sørensen wrote:

> Hej James
>
> Nå, nå! - så meget udland er det nu ikke... Prøv at gå ned til fotohandleren (er det
> ikke stadig Dam Foto/FotoCare kæden?) og vis ham batteriet. Den type, du skal bruge
> er et 4,5v Alkaline batteri af typen 'Rayovac 840' eller tilsvarende i Maxell,
> Duracell, Panasonic, Ucar o.l.. Fotohandleren har en tabel, hvor han kan se, hvilke
> typenumre, der svarer til hvilke i de andre mærker. Eller prøv at ringe over til dem
> i Nykøbing, FotoCare, Vestergade 4, tlf. 9772 3972. De har også en masse ting til
> 'putte'.
>
> mvh. Erik Richard
>
> james wrote:
>
> > > Ja, det er det der hedder PRAM-batteriet.
> > > Er det dødt vil din Performa have særdeles svært ved at starte op.
> >
> > Her I nogensinde forsøgt at finde sådan en lille fætter? Efter 2.5 timer i diverse
> > butikker her i udlandet (Thisted) har jeg opgivet! Skal prøve på at bestille fra
> > Officeline el lign! Håber det går bedre!
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
> E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> *Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
> *Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Erik Richard Sørense~ (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-06-02 04:14

Hej James

- Det er vist, det man kan kalde for 'the frustration jungle' eller noget i den
retning.... - Men jeg må sige, at jeg har mistet lidt af min respekt for de to FotoCare
forretninger, når de ikke engang har et ganske alm. standard alkaline 4,5v batteri, der
endda bruges i mange andre sammenhænge....

....Jeg tror lige, jeg skal have fat i min batteri-leverandør og høre, om han har dem,
for så kan det godt være, jeg tager en del hjem af dem....

- Men du må ikke være hård ved Gitte, - hun er både en sød, hjælpsom og flink pige, - men
det er jo også fredag.... - Nå, men vi får jo håbe for dig, at det kun er det lille
batteri, der er problemet - trods alt...

mvh. Erik Richard

james wrote:

> Det ER udland! Fotocare have ikke, TV-værkstedet havde ikke, BM (Black Money)
> elektronik havde ikke, Bornerups kontor havde ikke, Thy data havde ikke og ....hvad de
> nu hedder Mørland data el lign havde da heller ikke!! Så blev den bestilt fra
> Officeline i Århus. Det sidste jeg sagde til hende var: "Du ved godt hvilken den er,
> ikke?" -jada, det er en 3.6 V....
>
> Nej, det er det ikke. Godt jeg spurgte hvad? Det er en 840, 4.5 V.
>
> Nå ja....der er så mange forskellige Performa modeller.
>
> "mmmmm"
> (tænkte: Så hvorfor spurgte hun ikke hvilken det var? Nej var var jeg blevet ......
> ikke glad ....dersom det forkerte batteri var kommet på efterkrav t.o.m! Det er vist
> ikke godt nok at man har købt i butikken for 25.000 kroner....den skal sendes på
> efterkrav!)

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



james (15-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 15-06-02 17:12

> Nå, men vi får jo håbe for dig, at det kun er det lille
> batteri, der er problemet - trods alt...

Virker alligevel ikke! Så afskriver jeg Performa'en, bytter HD'en og evt andet mod at få
indholdet på en CD på mandag! Er der nogen der har brug for en 4.5V ny batteri???



-james

Har pilet power supply ud og været på astec hjemmeside for at se om de har. Det kan man ikke
bare se, men det var lidt interesant at se hvad de ellers laver!


Mikael Kern (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Kern


Dato : 19-06-02 19:12

> Det ER udland! Fotocare have ikke, TV-værkstedet havde ikke, BM (Black Money)
> elektronik havde ikke, Bornerups kontor havde ikke, Thy data havde ikke og ....hvad de
> nu hedder Mørland data el lign havde da heller ikke!!

http://www.rs-components.dk
skriv blot 596-589 i Quicksøg feltet øverst til højre på startsiden

Hvis man er momsregistreret så er RS Components slaraffenland. De har næsten alt. Og
deres trykte katalog er 1001 gange sjovere end telefonbogen...
http://www.rs-components.dk/cgi-bin/bv/browse/Browse.jsp?BV_SessionID=@@@@0072516037.1024509116@@@@&BV_EngineID=cadceggekgelbemgcfkmcfjldhm.0&3201962789=3201962789&catoid=-178159411

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG Rentals

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)



Martin Edlich (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-06-02 19:34

In article <3D10C94F.60AF4598@kern.dk>, Mikael Kern <spam@kern.dk>
wrote:

> Hvis man er momsregistreret så er RS Components slaraffenland. De har
> næsten alt. Og deres trykte katalog er 1001 gange sjovere end
> telefonbogen...

Man kan altid kende en rigtig nørd på at hans RS Components katalog er
fyldt med savlpletter.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Mikael Kern (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Kern


Dato : 19-06-02 19:49

> Man kan altid kende en rigtig nørd på at hans RS Components katalog er
> fyldt med savlpletter.

Eller på at han tager det med i sommerhus - bare for en sikkerheds skyld...

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG Rentals

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)



[2900] Jesper Haaber~ (13-06-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 13-06-02 14:06

james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> Hvad skal man (jeg!) nu gøre? Jeg beholdte min gammel Performa efter at
> jeg fik mig en Cube. Idet Cube ikke kan tage imod SCSI og de gamle Apple
> kabler, forbandt jeg de to sammen i en mini netværk. (som jeg fik meget
> hjælp af fra "jer.") Det var faktisk en mindre elegant løsning, men det
> tillod, at jeg kunne bruge scanneren, printeren osv ved at overføre
> mellem de to. Jeg kunne desuden bruge min Zip drev på Performa og
> diskette drevet, hvor jeg havde et par gamle programmer, som trods
> alderen, ikke er at få fat i mere. Det var også muligt at bruge
> Appleworks på Performa og være på nettet med Cube feks.
>
> Men nu er powersupply (går jeg ud fra) på Performa'en død. Symptomen er
> at intet sker når jeg trykker på start knappen og at før det skete,
> begyndte Performa at starte af sig selv. De kloge (igen jer) sagde at
> det var forstadiet til at power-supply døde. Det ser ud som om I har
> ret!
>
> Så problemet er, at jeg har mit regnskab på Performa harddisk'en (!)
> ....samt et par af de programmer fra disketter. Skal jeg købe en ny
> power-supply? (hvorhen og hvor meget?) eller er der andre løsninge? Kan
> jeg få indholdet fjernet fra hard-disk'en fra performa på én eller anden
> mode....og så sige farvel til Performa'en og de små fordele jeg har
> haft?
>
> Kan jeg feks sende selve hard-disk'en et eller andet sted og få
> indholdet ned på en CD????
>
> Jeg takker, told & skat takker &
>
> ....et lille ? mere. Til I som har Cube. Min "synger" lidt. Den er ikke
> helt stille som den var var fra ny af. Er det tegn på at et eller andet
> er ved at blive dårlig, eller er det bare noget som kan ske? En skam at
> markedet ikke var klar til den....min "buddha" Mac, som stille (næsten)
> sidder der og ser elegant ud!

Hvis du lige skriver hvor i landet du bor samt hvilken Performa, der er
tale om, så er hjælpen lige om hjørnet.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Hanne Hertzog (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 14-06-02 21:02

airthy@post5.tele.dk writes:
>
>Her I nogensinde forsøgt at finde sådan en lille fætter? Efter 2.5 timer
>i diverse
>butikker her i udlandet (Thisted) har jeg opgivet! Skal prøve på at
>bestille fra
>Officeline el lign! Håber det går bedre!
>
>-james
Uha ikke Offiline. de tog for 3 år siden kr. 120.- og jeg har købt hos en
fotohandler i Holbæk for 70 kr. Prøv Brink i Fredeiksborggade eller
Lyngby. Kan ikke lige huske deres webadresse, men det er nok andre der
kan

Hilsen Hanne


Preben Bødker Nielse~ (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 14-06-02 21:56

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> airthy@post5.tele.dk writes:
> >
> >Her I nogensinde forsøgt at finde sådan en lille fætter? Efter 2.5 timer
> >i diverse
> >butikker her i udlandet (Thisted) har jeg opgivet! Skal prøve på at
> >bestille fra
> >Officeline el lign! Håber det går bedre!
> >
> >-james
> Uha ikke Offiline. de tog for 3 år siden kr. 120.- og jeg har købt hos en
> fotohandler i Holbæk for 70 kr. Prøv Brink i Fredeiksborggade eller
> Lyngby. Kan ikke lige huske deres webadresse, men det er nok andre der
> kan

<http://www.brinck.dk/>

Porto+ekspedition kr. 35.00 (ved forud-girobetaling).

/Preben

james (15-06-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 15-06-02 17:16

For sent! Batteri = 160 kroner
forsendelse = 50
moms = 52.50
SUM = 262.50

4.5V batteri sælges portofrit for 150 kr......



-james

Hanne Hertzog wrote:

> airthy@post5.tele.dk writes:
> >
> >Her I nogensinde forsøgt at finde sådan en lille fætter? Efter 2.5 timer
> >i diverse
> >butikker her i udlandet (Thisted) har jeg opgivet! Skal prøve på at
> >bestille fra
> >Officeline el lign! Håber det går bedre!
> >
> >-james
> Uha ikke Offiline. de tog for 3 år siden kr. 120.- og jeg har købt hos en
> fotohandler i Holbæk for 70 kr. Prøv Brink i Fredeiksborggade eller
> Lyngby. Kan ikke lige huske deres webadresse, men det er nok andre der
> kan
>
> Hilsen Hanne


Hanne Hertzog (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 15-06-02 19:35




Hold da kæft en GROV pris! Ja du for jo svært ved sælge dit batteri her,
til den pris. Det var lidt synd for dig den historie og så din computer
ikke kom til at virke..

Hilsen Hanne

airthy@post5.tele.dk writes:
>For sent! Batteri = 160 kroner
> forsendelse = 50
> moms = 52.50
> SUM = 262.50
>
>4.5V batteri sælges portofrit for 150 kr......
>
>
>
>-james



Niels Jørgen Kruse (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 15-06-02 19:39

I artiklen <3D0B6835.897C8E95@post5.tele.dk> , james <airthy@post5.tele.dk>
skrev:

> For sent! Batteri = 160 kroner
> forsendelse = 50
> moms = 52.50
> SUM = 262.50
>
> 4.5V batteri sælges portofrit for 150 kr......
>
>

De gange jeg har haft brug for et 4.5V batteri, har jeg loddet et sammen af
3 AA batterier, et par ledningsstumper og ledningen fra det gamle batteri. I
Fakta kan man købe 8 AA SONY brunstensbatterier for 9.95 eller deromkring.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408628
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste