Skriv til hukommelsen.
Fra : Yocal

Dato : 12-06-02 13:40

Hejsa.

Jeg sidder og lejer med lidt Offset Hacking (af spil!!). Men jeg kunne godt
tænke mig at vide hvordan jeg gør følgende:

Finder adressen:

Offset=0x42409e
Len=0x6

Hvor dette står:

OldData=0f8537010000

Og udskifter med dette:

NewData=909090909090

I hukommelsen... Nogen der kan lave en kort forklaring/ex. på det? Så ville
jeg være meget glad

// Yoc

Fra : Thor

Dato : 12-06-02 22:01

Utestet, skudt fra hoften:

const
Offset=$42409e;
len = 6;
OldData : array [0..len-1] of byte =
($0f,$85,$37,$01,$00,$00)
newdata : array [0..len-1] of byte =
($90,$90,$90,$90,$90,$90);

var buf : array [0..5000000] of byte;
f : file;
size : integer;

begin
assignfile(f, 'spilkopi.exe');
reset(f, 1);
blockread(f, buf, sizeof(buf), size);
if size = sizeof(buf) then error; {->Gør buf større}
for i := 0 to len-1 do
begin
if buf[offset+i] <> olddata[i] then error; {-Det er ikke det rigtige
sted der hackes}
buf[offset + i] := newdest[i];
end;
rewrite(f);
blockwrite(f, buf, size);
closefile(f);
end.

Venlig hilse Thomas Riedel

Fra : Yocal

Dato : 13-06-02 18:54

Hej

Kunne jeg få dig til at lave eksemplet og sende det til mig? Jeg har prøvet
at lave det ud fra din ex. kode - men synes ikek at det virker.

Mvh.

Yocal.

Fra : Thor

Dato : 13-06-02 20:08

OK her:

[...]

size, i : integer;

begin
assignfile(f, 'spilkopi.exe');
reset(f, 1);
blockread(f, buf, sizeof(buf), size);
if size = sizeof(buf) then halt; {->Gør buf større}
for i := 0 to len-1 do
begin
if buf[offset+i] <> olddata[i] then halt; {-Det er ikke det rigtige
sted der hackes}
buf[offset + i] := newdata[i];
end;
rewrite(f);
blockwrite(f, buf, size);
closefile(f);
end;

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 05-07-02 20:59

On Thu, 13 Jun 2002 21:07:55 +0200, "Thor" <thr@image.danmark> wrote:

>"Yocal" <swdata@image.dk> wrote in message

<snip>

>OK her:
<snip>
>begin
> assignfile(f, 'spilkopi.exe');
> reset(f, 1);
<snip>

_Hukommelsen_ sagde han, det du har gang i er at redigere i selve
filen.
--

Greetings
Bjarke Freund-Hansen