Email
Fra : Jan

Dato : 12-06-02 12:47

Hej NG

Jeg leder med lys og lygte efter den paragraf der siger at f.eks
institutuioner, arbejdspladser eller andre for den sags skyld, ikke bare må
læse ens emails uden videregående aftale om det.
At de er lige så meget personlige som rigtig post.

Jeg kan ikke finde det på retsinfo.dk ?

/Jan

--

"Everything You Know Is Wrong !"

Fra : Nielsen

Dato : 12-06-02 18:27

Jan wrote:

> [...]
> læse ens emails uden videregående aftale om det.
> At de er lige så meget personlige som rigtig post.

Mig bekendt findes der ikke nogen paragraf, der specifikt nævner e-mails. Den
bestemmelse du tænker på er nok straffelovens § 263.

Jeg er dog ikke sikker på, at man ud fra § 263 kan konkludere, at f.eks. ens
arbejdsplads ikke må læse ens e-mails. Der har vist været en del debat herom
gennem de seneste år i medierne, men om der er kommet en egentlig afklaring
herpå ved jeg ikke.

Måske andre kan bidrage med domspraksis e.l.

mvh. Kim

Fra : Henry

Dato : 12-06-02 18:20

> [...]

> læse ens emails uden videregående aftale om det.
> At de er lige så meget personlige som rigtig post.

Er det mon ikke i registerloven at det står?

Henrik

Fra : TGD

Dato : 12-06-02 23:55

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> læse ens emails uden videregående aftale om det.
> At de er lige så meget personlige som rigtig post.

www.bender.dk der er en PDF omhandlende dit ?

Mails er omfattet af § 263 Stk. 1 det har vi retten i Køge's ord for!