Problem med benzindæksel på Fazer
Fra : RacerNiels

Dato : 12-06-02 12:42

Hej,

Min kære fader har netop anskaffet sig en Fazer fra 99. Der er jo ingen
grund til at åbne benzindækslet når tanken er fuld, men hvis man nu gær det
alligevel sprøjter benzinen ud (over eller undertryk - sikkert undertryk)
Jeg har også hørt at undertrykket kan suge buler i tanken hvis man er rigtig
uheldig. Dette skulle være rettet på de nye modeller. Bør man kigge sig om
efter et nyere dæksel eller bare være varsom når man åbner tanken. og evt
lige slippe lidt luft ind når tanken er ½tom??

Niels
XS400 *til salg*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-06-02 13:49

Det har jeg dog aldrig hørt før. Hvis der opstår så stort et undertryk er
jeg sikker på at den går i stå, før den "suger buler" i tanken.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jake

Dato : 12-06-02 15:45

> Det har jeg dog aldrig hørt før. Hvis der opstår så stort et undertryk er
> jeg sikker på at den går i stå, før den "suger buler" i tanken.

Er du sikker? Jeg havde en gang en gammel bil, hvis benzin tank slog sig
hver gang niveauet kom tilstrækkeligt langt ned. Det medfølgende undertryk
gjorde så også at jeg var nødt til at bruge polygrip tang til at tage
dækslet af med(det sad ret godt fast)

mvh Jakob

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-06-02 17:29

Min gamle Volvo gik bare i stå, og så var det ud og løsne dækslet og kører
videre. Men det gav ikke buler i tanken.....??!!

Fra : Christian Stidsen

Dato : 12-06-02 15:15

<SNIP>
>Det medfølgende undertryk
> gjorde så også at jeg var nødt til at bruge polygrip tang til at tage
> dækslet af med(det sad ret godt fast)

Det hedder en vandpumpetang...

Christian

--
FZS600

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 12-06-02 16:51

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.dk> wrote in message
> [...]
> efter et nyere dæksel eller bare være varsom når man åbner tanken. og evt
> lige slippe lidt luft ind når tanken er ½tom??

Der er noget galt med din fars Fazer...
Jeg har lige solgt en '98 Fazer.. Jeg kørte på den i lige godt et år, og den
havde slet ikke noget problem med undertryk..
Så din far må lige efter ham, han har købt den af.

--
MVH Kenneth Egholm
Bladerunner

www.RaptorMC.dk

(Slet "SLET_DETTE" i min e-mail, ved direkte svar)

Fra : RacerNiels

Dato : 12-06-02 17:27

"Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnetSLET_DETTE.dk> wrote in message

> [...]
den
> havde slet ikke noget problem med undertryk..
> Så din far må lige efter ham, han har købt den af.

Jeg har dog hørt fra en anden at det var et kendt problem på de første
modeller. Tanken var for tæt.
Der må være en udluftningsfætter et sted - den må kunne renses eller bores
op.

Niels
FZS600 *for en stund*
XS400 *for længe - til salg*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : [6700] Jesper Sørens~

Dato : 12-06-02 21:36

jeg kunne ikke forestille mig at det var meget anderledes for mc'er som for
biler, men jeg har kender en som har en opel kadet som har suget tanken til
en krøllet klud som kunne indeholde ca 25l mindre end da den var normal. Det
var pga lufthullet i tankdækslet var stoppet ...

/J
RD350

Fra : Palle Christensen

Dato : 12-06-02 22:03

"[6700] Jesper Sørensen" <otiss*FJERNES*@get2net.dk> wrote in

> [...]
> tanken til en krøllet klud som kunne indeholde ca 25l mindre end da den
> var normal. Det var pga lufthullet i tankdækslet var stoppet ...

Hejsa!

Jeg har engang hjulpet min daværende kæreste med hendes Fazer årg. 99. Der
sidder faktisk en slange til udluftning. Den er MEGET blød og kommer nemt i
klemme, hvis man har haft tanken vippet op. Fjern den skrue, der sidder
forrest på tanken og vip den så op på hængslet bagtil. Nu kan du få fat på
udlufningsslangen og trække den med ned når du vipper tanken på plads igen.
Den kan godt suge buler i tanken, men de retter sig ud igen når vakuumet
forsvinder.

Mvh. Palle

Fra : RacerNiels

Dato : 13-06-02 09:53

"Palle Christensen" <palle@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> [...]
igen.
> Den kan godt suge buler i tanken, men de retter sig ud igen når vakuumet

Taxa - det må jeg prøve

Niels
XS400 *til salg*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : RacerNiels

Dato : 13-06-02 23:38

> [...]

igen.
> Den kan godt suge buler i tanken, men de retter sig ud igen når vakuumet

Palle... min helt...!!
Det var lige præcis slangen der sad i klemme. Den har lige været til service
inden den blev solgt, så jeg vil da betegne det som mekanikersjusk.
Til en anden gang skal man blot huske at trække lidt i bunden af slangen
under geden når man vipper tanken på - så trækkes salngen på plads og slår
ikke knuder.

Tak for hjælpen,
Niels
FZS600 *engang imellem* .oO( Damn, nogle bremser!! )
XS400 * til salg*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Palle Christensen

Dato : 14-06-02 15:20

> [...]
>
> Tak for hjælpen,
> Niels
> FZS600 *engang imellem* .oO( Damn, nogle bremser!! )

Ingen årsag!

Fra : Armand

Dato : 03-07-02 21:52

[6700] Jesper Sørensen <otiss*FJERNES*@get2net.dk> skrev i en
> [...]
normal. Det
> var pga lufthullet i tankdækslet var stoppet ...

Hvis ikke at det er fordi at Fazeren har bensinpumpe (har den det?), er
det kun det tyngdeloven der trækker bensin ud af tanken, hvorfor den
ikke danner samme vacuum, som en bils bensinpumpe!
Fazer-tanken er tillige en anelse kraftigere i materialet samt mindre i
voloumen, hvilket gavner modstanden overfor "flad-sugning"!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-07-02 17:11

Armand wrote:

> Hvis ikke at det er fordi at Fazeren har bensinpumpe (har den det?)

Jeps, det har den Den klikker lystigt når man sætter tænding på
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-07-02 17:18

> Jeps, det har den Den klikker lystigt når man sætter tænding på

Så har Fazeren været slukket for længe - behandler du den ikke godt, Jes?

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-02 01:09

Steen Schmidt wrote:

> Så har Fazeren været slukket for længe - behandler du den ikke godt, Jes?

Jeg kan jo ikke køre mens jeg sover
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Steen Schmidt

Dato : 05-07-02 01:30

> Jeg kan jo ikke køre mens jeg sover

Nej, det er ikke let at stille en Fazer tilfreds

Mvh
Steen

Fra : Steven

Dato : 05-07-02 12:05

On Wed, 3 Jul 2002 22:51:52 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>[6700] Jesper Sørensen <otiss*FJERNES*@get2net.dk> skrev i en
>snip-
>Hvis ikke at det er fordi at Fazeren har bensinpumpe (har den det?),
-snip-

Hej,

Når jeg drejer tændingsnøglen, lyder der en 3-4 klik, - har cyklen
stået ubenyttet i f.eks en uge kommer der flere klik (6-7), sikkert på
grund af mindre benzin i kaburatorerne.

Disse klik lyder ligesom en benzinpumpe på en bil, så konklusionen må
være at ja, der er en elektrisk pumpe.

mvh
Steven
FZS600 (modelår 2001)