Harald Nyborg - God Service
Fra : Popeye

Dato : 12-06-02 11:35

Jeg vil blot lige fortælle om en god oplevelse jeg har haft hos Harald
Nyborg.

Midt i april køber jeg en overfræser hos HN der var på tilbud til 399,-
(Normalpris 599,-). Omkring 1. juni modtager jeg HN's nye katalog og ser til
min overraskelse at samme overfræser nu kan fåes til 249,-. Nu føler jeg mig
selvsagt lidt snydt. Jeg skriver derfor til HN og beklager mig over dette.
Jeg skriver bl.a. at jeg kunne have accepteret at fræseren blev solgt til en
lavere pris hvis det f.eks. var et halvt år siden den sidst havde været på
tilbud (men det var kun 6 uger siden) eller hvis der havde været tale om et
restparti.

I går modtog jeg et brev fra HN hvori de forklarede at de hele tiden
forsøger at "presse" prisen hos deres lerandører, og at de når de opnår
lavere priser, umiddelbart lader dette komme kunderne til gode. Samtidig var
der vedlagt en check på kr. 150,- og et håb om at jeg fortsat ville være
kunde hos HN.

Dette kalder jeg god service!

Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-02 13:22

Popeye skrev:

>Dette kalder jeg god service!

Jeg kalder det overdrevet service. Hvis det var mig, var du
blevet afvist blankt.

--
Bertel

Fra : Esben

Dato : 12-06-02 13:29

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse news:f5fegukfht3069v3fg45hqon3mbllgfavp@sunsite.auc.dk...

> Jeg kalder det overdrevet service. Hvis det var mig, var du
> blevet afvist blankt.

Ja, når en butik lige pludselig sætter prisen så langt ned, er det sandsynligvis fordi deres indkøbspris er faldet tilsvarende.
Dette er selvfølgelig brancheafhængigt, men det er langt ude at mene, at butikken skal have tab på varer der er solgt forrige måned,
fordi de har gjort en god handel i denne måned.

--
Esben

Fra : Carsten Howard

Dato : 12-06-02 14:08

"Popeye" <tbba@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
var
> der vedlagt en check på kr. 150,- og et håb om at jeg fortsat ville være

Det vil jeg også kalde for alt for god service!
For det første kunne jeg slet ikke få mig selv til at brokke mig over sådan
noget, fatter heller ikke at andre gør!

Det vil svare til at jeg i dag har tanket benzin til 8,16 kr. pr. liter.
Og den i morgen er på 7,94 kr. pr. liter og jeg så brokker mig over de 20
øre forskel pr. liter.

Sådan er det bare!
Hvad vil du gøre når den er faldet 50 kr. i næste uge?
Så må du nyde dine 150 kr.!

Carsten

Fra : Carsten Howard

Dato : 12-06-02 14:10

Det var så 22 øre pris forskeld på bezin

Carsten

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 12-06-02 14:20

Altså helt ærligt - lad dog manden nyde at han er blevet behandlet rigtig
godt og glæd jer på hans vegne! Jeg synes det er dejligt, at pågældne firma
gider tage sig af "en alm. lille kunde".

Ha en god dag

Lotte

Fra : Carsten Howard

Dato : 12-06-02 14:31

"Charlotte Andersen" <ca@azlan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
firma
> gider tage sig af "en alm. lille kunde".

Jeg kan da godt se at det er fedt for ham, men der er også noget der hedder
ret og rimeligt!

Og i dette tilfælde syntes jeg ikke at han som kunde har noget at komme
efter.

Carsten

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-06-02 21:18

"Carsten Howard" <SPAMcarsten.howard@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hedder
> ret og rimeligt!
>
> Og i dette tilfælde syntes jeg ikke at han som kunde har noget at komme

Ja, men nu er det jo ikke op til dig at lave denne vurdering!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-06-02 21:22

"Michael Jensen" <michael@freeFJERNDETTEzz.dk> skrev :

>Ja, men nu er det jo ikke op til dig at lave denne vurdering!

Sludder - når noget lægges ud i gruppen, kan alle danne sig en mening,
at du så ikke bryder dig om det betyder mindre.
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 12-06-02 16:20

<snip>
> Dette kalder jeg god service!

<snip>
Ja, det er da god service. Men hvis de gør det ved alle kunder der brokker
sig, så kan jeg bedre forstå at der er så ELENDIG service i deres butik i
Køge. Der er jo ikke råd til at ansætte dygtige folk.
Igår tog det 45 min at få: 1 cykelslange og dæk samt 2 presenninger.
Der er altid dårlig service i den butik det er utroligt at der ikke bliver
gjort noget ved det.
Det er det samme i jem og fix i Køge (samme firma), jeg måtte køre derned 4
gange for at få 3 kapilærkasser. Tilgengæld havde de 4 paller med så og
prikle jord. Det var i slutningen af Maj hvor de åbenbart mener det er
højsæson for såning, men ikke sæson for udplantning i kapilærkasser. Desuden
ligner deres trægård altid et bombekrater...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 12-06-02 20:28

Ja.... det er da temmelig irriaterende at vente..........meeeen man betaler jo
som regel for service......... Harald nyborg sælger som regel deres varer til
en lidt lavere pris, end i andre "service-butikker". Så du må vente , hvis du
vil spare.
Lonnie

"Thomas Nørgaard" skriver:

Fra : Hans

Dato : 13-06-02 18:24

> [...]
Desuden
> ligner deres trægård altid et bombekrater...

Hørt !!! Lige mine ord om de to butikker i Køge

Mvh Hans

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 12-06-02 19:59

Hej Torben

Godt indlæg, mange er hurtige på aftrækkeren når de bliver dårlig betjent -
det er godt, at der stadig findes nogen, der tør rose et firma for en fair
betjening.

--
mvh.
Klaus Eriksen

Popeye <tbba@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d0723bd$0$78775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Carsten Howard

Dato : 12-06-02 20:00

"Klaus Eriksen" <klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
betjent -
> det er godt, at der stadig findes nogen, der tør rose et firma for en fair

Hvad er der fair i det ?

Carsten

Fra : Peter T.

Dato : 12-06-02 21:22

"Popeye" <tbba@ofir.dk> wrote in

> [...]
> var et halvt år siden den sidst havde været på tilbud (men det var kun
> 6 uger siden) eller hvis der havde været tale om et restparti.

Føler du dig snydt fordi priserne falder? Halleluja...

> [...]
> opnår lavere priser, umiddelbart lader dette komme kunderne til gode.
> Samtidig var der vedlagt en check på kr. 150,- og et håb om at jeg

Jeg tror du skal føle dig heldig. Havde det været min butik, ville jeg
kæmpe en kamp for ikke at grine højt ad dig.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Fra : H.R

Dato : 13-06-02 00:30

hvis den stiger i næste uge
så husk at betale de 150 kr tilbage

Fra : Peter Holm

Dato : 13-06-02 11:29

Jeg købte Nordea E-business aktier for kr.10000 for 1 måned siden - nu er de
kun kr. 8600 værd.
Det er faneme da for dårligt!!! Jeg vil straks køre ned i Nordea, og kræve
kr.1400 retur!

/p

Fra : Per K

Dato : 13-06-02 15:07

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun kr. 8600 værd.
> Det er faneme da for dårligt!!! Jeg vil straks køre ned i Nordea, og kræve

Og der fandt du ud af hvilken dårlig aktie at Nordea er.

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-06-02 07:16

"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
> Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Det er lige præcis den indstiliing, som Per T. udviser, der gør at jeg
ihvertfald aldrig ville sætte mine ben i hans butik. Uanset om det er
rimeligt eller ej, så betyder det jo, at Torben føler, at Harald Nyborg har
udvist/ydet en fortrinlig service og at han sandsynligvis vil handle der
igen.
Husk Peter T: At en kunde, der måske en dag kun lægger en mindre ordre hos
dig, en dag har behov for at lægge en meget større - og det kunne jo være
hos dig, hvis din forretning ikke havde en så overlegen og nedladende
holdning til kunderne.
Har du overvejet begrebet: At have respekt for kunderne?

Desuden er det almindelig markedsøkonomi at der er væsentlig bedre økonomi i
at holde på de eksisterende kunder end at få nye - sagt med andre ord.
Behandl dine eksisternede kunder ordentligt - "kæl" for dem - for det koster
væsentlige beløb at få nye.

Mvh. Dan Andersen

Fra : Peter T.

Dato : 14-06-02 08:15

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in

> [...]
> ordre hos dig, en dag har behov for at lægge en meget større - og det
> kunne jo være hos dig, hvis din forretning ikke havde en så overlegen

Du forveksler erhvervskunder med privatkunder samt praksissen deraf.
Købemængden/-kraften hos en erhvervskunde er i en anden størrelsesorden.

> Har du overvejet begrebet: At have respekt for kunderne?

Ja bestemt.

> [...]
> andre ord. Behandl dine eksisternede kunder ordentligt - "kæl" for dem
> - for det koster væsentlige beløb at få nye.

Du roder i det. Han køber en vare til 400 kr. 6 uger efter ser han at den
er sat ned til 250. Hans indstilling er at han åbenbart har ret til at få
de 150 kr tilbage!? Altså, hvor er vi henne? Skal jeg gå ned i butikken,
hvor jeg købte en harddisk for 3 uger siden, og kræve 100 kr tilbage, som
den er faldet med i mellemtiden?

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-06-02 11:21

> [...]
>
> Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
> Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Det er blot hele indstillingen til kunderne jeg "angriber" - det er her din
indstilling er forkert - efter min mening. Jeg har desværre før oplevet
samme form for arrogance. Kunderne er ikke for foretningens skyld - det er
omvendt og her er det kæden hopper af i nogle forretningsindehaveres
indstilling til service og kundebetjening. EOD

Fra : Peter T.

Dato : 15-06-02 20:56

> [...]
> foretningens skyld - det er omvendt og her er det kæden hopper af i
> nogle forretningsindehaveres indstilling til service og

Hvori ligger det arrogante i at afvise en kunde, der vil have have
differencen mellem 2 forskellige priser med 6 ugers mellemrum på samme vare
betalt i kontanter? Som Bertel Lund Hansen skriver så fornuftigt; man skal
have respekt for en aftale.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-02 10:03

Dan Andersen skrev:

>Det er lige præcis den indstiliing, som Per T. udviser, der gør at jeg
>ihvertfald aldrig ville sætte mine ben i hans butik.

Hvilken indstilling? At man ikke kan komme 5 måneder og 29 dage
efter en handel og få reguleret prisen på varen hvis den er
faldet i mellemtiden? I sådan en butik sætter jeg *gerne* mine
ben.

>Uanset om det er rimeligt eller ej

Øh, mon ikke det er her vi er uenige? Jeg synes at rimelighed er
en god ting.

>så betyder det jo, at Torben føler, at Harald Nyborg har udvist/ydet
>en fortrinlig service og at han sandsynligvis vil handle der igen.

Klart.

>Husk Peter T: At en kunde, der måske en dag kun lægger en mindre ordre hos
>dig, en dag har behov for at lægge en meget større -

Og af frygt for det skal butikken så springe og hoppe og med et
par måneders mellemrum tjekke om kunderne skal have et par
millioner godtgjort fordi varerne er faldet i pris?

Vorherrebevares.

>Har du overvejet begrebet: At have respekt for kunderne?

Har du overvejet begrebet: At have respekt for en aftale?

>Desuden er det almindelig markedsøkonomi at der er væsentlig bedre økonomi i
>at holde på de eksisterende kunder end at få nye

Da ikke hvis de koster 150 kr. om måneden.

--
Bertel

Fra : H.R

Dato : 14-06-02 14:19

jeg købte et par sokker i føtex for en uge siden 20 kr
nu har de sku sat dem ned til 15 kr
det syntes jeg godt nok er for groft
jeg farer straks der ned og kræver MIN femmer.
jeg har vel også krav på at få MIN femmer tilbage
jeg bliver vist lige nød til at skrive

Fra : Søren Zoëga

Dato : 15-06-02 13:00

Jeg var på charterferie i maj måned. Da jeg ved, at der var solgt
afbestillingsrejser på samme tur - burde jeg måske høre hos bureauet
om ikke jeg skal have forskellen refunderet.

mvh

Søren Z