Overdragelse af website ?
Fra : FishOnAstick

Dato : 12-06-02 10:37

Hej alle sammen.

Jeg har et lille website ude på nettet, som jeg har puslet om de sidste 3
år. Utallige er de timer som jeg har proppet i projektet, og alligevel
koster det mig penge til webhotel, domainafgift og lign.

Nu har jeg fået en henvendelse fra en portalgruppe som vil overtage mit
website, men på nogle betingelser som jeg ikke umiddelbart syntes lyder
specielt fordelagtige.

Det som de vil, er nemlig at overtage mit domainnavn, flytte hele sitet ind
på deres egen server og selv styre sitet fremover.
Det som jeg til gengæld så skal have af dem, er en % del af de reklame
indtægter, som der så kan komme ind. Og i følge dem selv kan det variere
mellem 0 - 25000 kr om mdr. Og intet om hvor længe jeg vil modetage den
procendel. 3 mdr. 3 år ? Intet er nævnt.

Nu er jeg lidt mistroisk af natur, så hvordan kan jeg "overdrage" mit
website på sådan en måde, at jeg :

1. Sikre mig at websitet udvikles ifølge de politikker som jeg har lavet for
det !
2. Sikre mig en minimumsindkomst på overdragelsen. Jeg vil jo ikke nøjes med
3 mdr. reklame indtægter på måske 5000,00 kr - for at de så siger - det
duede ikke, vi lukker sitet.
3. Får medbestemmelsesret på sitet
4. Kan trække mit domainnavn retur, hvis ovennævnte punkter ikke overholdes.

Alle jeres forslag vil blive modtaget med stor tak

Med venlig hilsen
Kim Larsen ICQ#: 3439951

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 12-06-02 11:22

Det lyder som om at du vil have det hele uden at skyde noget i.

Du kan komme til at bestemme og få alle indtægter (og udgifter selvfølgelig)
ved at fortsætte selv. Hvis du overdrager til andre så får du selvfølgelig
også mindre. Så er det jo deres risiko, men også deres fortjeneste.

Thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-06-02 11:23

In article <ae77al$obl$1@sunsite.dk>, Thomas Neumann [6000] wrote:
> [...]
> ved at fortsætte selv. Hvis du overdrager til andre så får du selvfølgelig
> også mindre. Så er det jo deres risiko, men også deres fortjeneste.

Jeg synes ikke du giver et specielt godt svar Thomas.

JonB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-02 13:30

Jon Bendtsen skrev:

>Jeg synes ikke du giver et specielt godt svar Thomas.

Jeg synes at det er meget præcist. Manden vil jo i virkeligheden
slet ikke overdrage sit site.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-02 13:56

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg synes at det er meget præcist. Manden vil jo i virkeligheden
> slet ikke overdrage sit site.

Og portalen vil tilsyneladende have det hele uden nogen form for risiko.
Det er vel de færreste, der vil overdrage et site uden at få noget til
gengæld. Jon B's råd (i det efterfølgende indlæg) omkring en kontrakt
var ganske fornuftige.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-06-02 11:28

In article <3d0719a5$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, FishOnAstick wrote:
> [...]
> år. Utallige er de timer som jeg har proppet i projektet, og alligevel
> koster det mig penge til webhotel, domainafgift og lign.

Må vi få en link ?

> Nu har jeg fået en henvendelse fra en portalgruppe som vil overtage mit
> website, men på nogle betingelser som jeg ikke umiddelbart syntes lyder
> specielt fordelagtige.

Så bed dog om nogle andre betingelser, fx. dikter dem du vil have ?

> [...]
> mellem 0 - 25000 kr om mdr. Og intet om hvor længe jeg vil modetage den
> procendel. 3 mdr. 3 år ? Intet er nævnt.

Så bed om at få det afklaret. Bed om et fast beløb. Bed om at det
løber i lang tid. Bed om ...

> Nu er jeg lidt mistroisk af natur, så hvordan kan jeg "overdrage" mit
> website på sådan en måde, at jeg :

Det kan du kun hvis du beder dem om det. Det kræver ikke så meget
at lave en aftale. Sæt dig ned og skriv de ting ned du VIL have.
Skriv så de ting du kan gå på kompromi med, skriv ting du IKKE
vil. Du starter med at bede om alt, og siger nej til at det du ikke
VIL. Så gør du opmærksom på at der kan forhandles om det.

> 1. Sikre mig at websitet udvikles ifølge de politikker som jeg har lavet for
> det !

Få det skrevet ind i aftalen. Evt. udlån domaine navnet til dem,
i stedet for at overdrage det til dem.

> 2. Sikre mig en minimumsindkomst på overdragelsen. Jeg vil jo ikke nøjes med
> 3 mdr. reklame indtægter på måske 5000,00 kr - for at de så siger - det
> duede ikke, vi lukker sitet.

Så bed om det i forhandlingerne.

> 3. Får medbestemmelsesret på sitet

Skriv det ind i aftalen.

> 4. Kan trække mit domainnavn retur, hvis ovennævnte punkter ikke overholdes.

skriv det ind i aftalen, eller endnu bedre, bibehold retten til domainet
men udlån det til dem så længe de betaler.

JonB

Fra : FishOnAstick

Dato : 12-06-02 23:54

Hej Jon og alle i andre.

Naturligvis kan jeg ikke bare give mit domain fra mig og så forvente at jeg
skal have i pose og sæk uden selv at skulle gøre en indsats.

Det er meningen at jeg skal bidrage med artikler, ideer og udvikling i samme
grad som jeg gør nu, men skal for at kunne få den %del af reklameindtægterne
overdrage mit domainnavn til portalgruppen.

Men derved overdrager jeg jo også reelt også hele molevitten til dem og
risikere at sætte alle mine års arbejde over styr, hvilket jeg ville være
grumme ked af.

Jon, Hvordan udlåner man et domainnavn ? Deres ønske om at eje domainnavnet
bunder i, at de derved mener at have bedre kontrol med sitet overfor deres
annoncører. Hvilket jeg da også godt kan forstå.

Måske Bertel har lidt ret i at jeg holder for fast på mit website, men hvem
giver noget man har arbejdet så hårdt for, fra sig uden videre ?

Kim

--
http://www.Rejsebeskrivelser.dk er netop kommet i en fuldstændig gennem
opdateret udgave.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-06-02 09:01

In article <3d07d23c$0$78797$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, FishOnAstick wrote:
> Hej Jon og alle i andre.

[klip]

> Jon, Hvordan udlåner man et domainnavn ? Deres ønske om at eje domainnavnet
> bunder i, at de derved mener at have bedre kontrol med sitet overfor deres
> annoncører. Hvilket jeg da også godt kan forstå.

det spørgsmål er egentlig offtopic, men det er også uhøfligt at svare
direkte i en privat email... anyway, udlån sker ved at du beder din
navneserver, som i øjeblikket peger www.DOMAINE.dk til dig, om at
pege på den anden server.

> http://www.Rejsebeskrivelser.dk er netop kommet i en fuldstændig gennem

Er det dit website ?

JonB

Fra : FishOnAstick

Dato : 13-06-02 10:46

> Er det dit website ?

Ja !

Fra : Peter G C

Dato : 13-06-02 19:18

FishOnAstick <fishonastick@youcantreachmeonth.is> skrev:

[klip]

> Jon, Hvordan udlåner man et domainnavn ? Deres ønske om at eje
> domainnavnet bunder i, at de derved mener at have bedre kontrol med sitet
> overfor deres annoncører. Hvilket jeg da også godt kan forstå.

I skal ha' lavet en klar aftale - det skulle kunne gøre det. Find en
professionel - f.eks. en advokat.

> Måske Bertel har lidt ret i at jeg holder for fast på mit website, men
> hvem giver noget man har arbejdet så hårdt for, fra sig uden videre ?

Din ide er skam god nok. Hold indtil videre fast i det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 12-06-02 16:48

> [...]
>mellem 0 - 25000 kr om mdr. Og intet om hvor længe jeg vil modetage den
>procendel. 3 mdr. 3 år ? Intet er nævnt.

Det er den med de 10 fugle på taget - foreslå, at i stedet for "måske"
25.000,- om måneden vil du stille dig tilfreds med 10.000,- sikre hver
måned. Resten kan de få lov at beholde

Henning
hsb@FJERNESimage.dk