camping i Rumænien
Fra : RIKKEPIGEN

Dato : 12-06-02 10:18

Hejsa..

Campingpladser i rumænien er de der og hvad er priserne egentlig??? Hvor
er der billigt og hvilke steder skal man holde sig fra???

På forhånd tak, Rikke

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen Larsen

Dato : 12-06-02 21:19

For 2 år siden var der kun ganske få i det vestlige Rumænien. Den ene ligger
i Timisoara, og hedder 'Camping Internationale'. Men I guder. Der var ikke
meget internationalt over den. Den unge mand i 'receptionen' påstod at
sikkerheden var i orden, selvom vi nærmest var blevet overfaldet af nogle
unger på vej gennem byen. Der skete da heller ikke noget. Vi var de eneste
på pladsen, bortset fra et par i en gammel Lada der lå i et lille telt.
Græsset var 30 cm. højt. Pladsens ca. 10 'hytter' var tydeligvis lejet ud
til zigøjnere. Toiletterne er det værste jeg nogensinde har set.
Stikkontakten til strømmen hang i fri luft med frie afisolerede
kobberledninger, så det var livsfarligt at sætte stikket i kontakten. Prisen
blev opgivet i D-mark, og lignede priserne i Tyskland. Men nu var det jo
også en international plads. Turen dertil gennem Szeged og Arad var også en
stor oplevelse.
Jeg håber standarden er bedre andre steder i landet, men jeg har mistet
lysten til at prøve.
/Steen

Fra : RIKKEPIGEN

Dato : 13-06-02 07:38