Hvad kan et visir holde til?
Fra : Jonas Holt

Dato : 12-06-02 08:22

I år kører jeg på min tolvte sæson og undervejs har jeg vel ramt 4-5-6 fugle
og ingen katte, rådyr, harer e.l. To af de fugle jeg har ramt, ramte jeg to
dage i streg mindre end en km hjemmefra for et par dage siden. Den første
var en skade der fløj væk fra mig, men i min kørselsretning - den ramte mit
åbne visir og den anden var en agerhøne der blev forskrækket og fløj op da
jeg kom mens den var ved at løbe over vejen.

Så var det jeg tænkte om der er nogen her der ved hvad et visir kan klare at
ramme uden at gå i stykker. Nogen erfaringer?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-06-02 08:25

Det må jeg sige, det er lidt cool at du kan nå at se hvilken slags fugle du
kører ned/rammer.

Men det er ret smart at en skade kan flyve væk

--
Mvh.
Henrik (som aldrig har ramt en fugl, men kører på en....)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : JK

Dato : 12-06-02 13:45

Jeg har i mine unge og kåde dage skudt på en gammel hjelm (uden der var
hovede i :) med et luftgevær, Geværet var dog ikke særlig kraftigt. Det
kunne visiret godt holde til.
Jeg er dog sikker på at hvis man skød med et kraftigt luftgevær så holdte
visiret ikke.
Men prøv selv hvis du har mulighed og vil ligge hjelm til (uden hovede i :)

MVH
Jesper

Fra : Gundersen

Dato : 22-06-02 19:02

Hejsa

> Men prøv selv hvis du har mulighed og vil ligge hjelm til (uden hovede i :)

Arr.... sådan en fed gang Rusisk rulette er da ikke sådan at sige "ski'"
til!

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 01:55

> [...]
klare at
> ramme uden at gå i stykker. Nogen erfaringer?

Alt!
Derved at jeg i løbet af mine snart 25 år som motorcyklist ikke har
hørt om et smadret visir andet end i få tilfælde ved styrt

--
Armand.