Kalender
Fra : V.B:K.

Dato : 12-06-02 06:51

Jeg skal lave en kalender på en hjemmeside.
Der skal man selv kunne indsætte hvornår der er optaget og hvornår der er
ledigt på værkstedet.
Alle 12 måneder for 2002-2003-2004 skal være synlige hele tiden.
Links eller andet guf modtages med kyshånd

Vagn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-02 07:12

Wed, 12 Jun 2002 07:50:55 +0200, skrev "V.B:K."
<hjermbo@fjernworldonline.dk>:

>Jeg skal lave en kalender på en hjemmeside.
>Der skal man selv kunne indsætte hvornår der er optaget og hvornår der er
>ledigt på værkstedet.

Du kan ikke lave det med html, det skal laves med serverside, asp
eller php f.eks., så du skal over i en
edb.internet.webdesign.serverside-grupperne alt efter, hvad du
har mulighed for på dit webhotel.

Fra : V.B:K.

Dato : 12-06-02 07:24

> Du kan ikke lave det med html, det skal laves med serverside, asp
> eller php f.eks., så du skal over i en
> edb.internet.webdesign.serverside-grupperne alt efter, hvad du
> har mulighed for på dit webhotel.

Hvis du ser www.abauto.dk kan det godt lade sig gøre i html, men vil gerne
have en mere moderne opsætning eller noget der ligner - håber det kan
forståes hvad jeg mener.

Vagn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-02 07:43

Wed, 12 Jun 2002 08:24:18 +0200, skrev "V.B:K."
<hjermbo@fjernworldonline.dk>:

>Hvis du ser www.abauto.dk kan det godt lade sig gøre i html, men vil gerne
>have en mere moderne opsætning eller noget der ligner - håber det kan
>forståes hvad jeg mener.

Øhh - selvfølgelig kan man vise en kalender med ren html, men
ikke en, hvor brugere kan skrive i den og resevere et lokale
f.eks., så de andre brugere kan se, at det er optaget på et
givent tidspunkt og det var det spørgsmålet gik på jvnf.

Og det vil sige, at selvfølgelig kan man også lave det i html,
men så skal alle brugere jo have adgang til siden på serveren og
kunne lave rettelser (og kan dermed f.eks. slette andres
reseveringer).

Det er noget der skal laves med database og noget serverside, for
at det er anvendeligt.

Fra : jopa

Dato : 12-06-02 10:11

"V.B:K." skrev bla...
> Jeg skal lave en kalender på en hjemmeside.
> Der skal man selv kunne indsætte hvornår der er optaget og hvornår der er
> ledigt på værkstedet.

PHP er det eneste jeg kan foreslå (kender til) På nedenstående kan du finde
en del gratis kalendere, som selvfølgelig kræver at du har adgang til PHP på
serveren.
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Calendars/

--

jopa