Forslag til tlfnet
Fra : Morten F. Christense~

Dato : 11-06-02 23:40

Hej NG

Jeg er ved at renovere huset, og har i den forbindelse trukket nye kabler
til ialt 6 tlf stik ud i et teknikrum, hvor jeg samler alle kabler. Jeg har
ISDN, samt ADSL til mit internet. Desuden har jeg 2 stk Siemens gigaset 4015
trådløse, og overvejer en Siemens ISDN telefon til mit kontor (den med base
til de trådløse) I resten af huset har jeg analoge telefoner. P.t. bruger
jeg et lasat Speed II, hvor jeg deler de 2 analoge linier ud på 3 grene, men
vil gerne have et mini omstillingsanlæg, hvor jeg kan kombinere disse
ovenstående enheder bedst muligt. Forslag modtages med kyshånd.

Med venlig hilsen/Best Regards

Morten F. Christensen

Fra : Sørensen

Dato : 12-06-02 04:20

"Morten F. Christensen" <no_spam_frisk@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne have et mini omstillingsanlæg, hvor jeg kan kombinere disse
> ovenstående enheder bedst muligt. Forslag modtages med kyshånd.

Kig lidt på http://www.v-data.dk/omstilli.htm her er mange muligheder, også
anlæg som kan styre både analog og ISDN-telefoner på een gang til en rimelig
pris.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-06-02 05:21

"Morten F. Christensen" <no_spam_frisk@pc.dk> wrote in message

> [...]
> vil gerne have et mini omstillingsanlæg, hvor jeg kan kombinere disse
> ovenstående enheder bedst muligt. Forslag modtages med kyshånd.

Jeg ville nok købe den Base med ISDN telefon...

Og så kode dine 2 trådløse telefoner til denne base...

Så kan du jo bruge basen som "omstilling" og evt få et nummer på hver
trådløs.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 13-06-02 09:45

no_spam_frisk@pc.dk writes:
> Forslag modtages med kyshånd.

Mht. central har vi i mit lille kollektiv en Eumex/Agfeo-central. De
findes i flere udgaver med et varierende antal analoge porte og
ISDN-gennemføring (vores er såvidt jeg husker en Agfeo AS32). Typen kan
varmt anbefales, og de er ikke voldsomt dyre i Tyskland (jeg fandt en
engelsk manual på nettet).

Ben

Fra : Moonlighting

Dato : 16-06-02 08:21

Hej

Det er næsten det sammen som jeg har lavet her i huset. Her er trukket 2
stk. cat.5 kabler ud til hvert drop med ISDN tlf og EDB net.
Her er en beskrivelse af hvordan det kører.
TDC stikket sidder ude i teknikskabet, hvorfra det deles ud i ISDN del og
ADSL del.
ISDN delen går fra NT boksen og over i en fordeler med 8 ISDN der forgrener
sig ud i resten af huset.
På den anden port i NT boksen sidder en EICON diva (din lasat Speed II) og
på den en trådlås analog tlf.
EDB delen går fra ADSL boksen over i en router og derfra op i en switch som
så fordeler EDB ud i huset.
På den måde har vi ISDN og LAN i hele huset.

Jeg har læst i en NG hvordan man stiller om fra den ene analog port til den
anden, men om du kan stille om fra en ISDN tlf til en analog ved jeg ikke.
Man kan, så vidt jeg ved, stille om mellem alle ISDN telefoner der er
tilsluttet, men det kræver jo så at det er ISDN over hele linjen.
Hvis du skal have i omstillingsanlæg ind og sidde skal det nok sidden på den
ene analog port på lasat`en, og herfra skal alle kabler til analoge tlf så
fortrådes videre ud fra. Vær opmærksom på at alle stik skal have sit eget
par i kablet. Ellers får du flere analogtlf der ringer på det samme lokal
nr. Man kan få et lille lokal omstillings anlæg i telebutikken, og det jeg
engang eksperminterede med hed Telemaster 2/8. Det har, som navnet antyder,
2 bylinjer og 8 lokal linjer. Her ville jeg så nok tilslutte de 2 bylinjer
på Lasatèn og de 8 lokal ud i huset. Så kan du ihvert fald stille om lige så
tosset du vil på den analoge del. Jeg ved desværre ikke om de trådløse du
omtaler, er analoge eller ISDN, men er de analoge ville jeg nok få fat i et
omstillingsanlæg også tilslutte alle telefoner her. Evt. en ISDN tlf.
tilsluttet NT boksen, men vær opmærksom på at hvis det er en trådløs vil du
ikke kunne ringe i tilfælde af strønsvigt, idet basen så vil mangle strøm.
Du vil derimod kunne ringe fra en med kabel, idet TDCs net kan slæbe en ISDN
telefon, når der ikke er strøm på NTboksen.
Håber at du kan bruge det til noget.

/ Moonlighting