akorder og becifringer
Fra : Claus Grønkjær

Dato : 11-06-02 22:30

Hej igen,
mangler også akorder og becifringer til "Crazy" (Patsy Cline) Nogen der kan
hjælpe ??
-Og hvis der er nogen der kender en rigtig god hjemmeside, hvor der er
masser af sange med akorder, så ville det være skønt.
Venligst
Claus Grønkjær.

Fra : Chris

Dato : 11-06-02 23:34

On Tue, 11 Jun 2002 23:29:46 +0200, "Claus Grønkjær"
<clauslone@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej igen,
>mangler også akorder og becifringer til "Crazy" (Patsy Cline) Nogen der kan
>hjælpe ??

Uhh, det er rart at vide, hvem der skrev og komponerede sangen, når
man leder efter akkorder på nettet (Google is your friend). Heldigvis
ved de fleste, at det er countrykongen Willie Nelson, der skrev den
legendariske "Crazy", og så går det som en leg

Her er, hvad Google fandt til mig (dig):
http://guitaretab.com/n/nelson-willie/13213.htm

Venligst
Chris

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 12-06-02 07:13

Claus Grønkjær wrote:

> -Og hvis der er nogen der kender en rigtig god hjemmeside, hvor der er
> masser af sange med akorder, så ville det være skønt.

Nu, hvor Chris har svaret på 1. del af dit spørgsmål kan jeg vel tage mig af
nummer to. Før du laver et indlæg på en nyhedsgruppe er det en god idé at
tjekke på www.usenet.dk om gruppen har en OSS/FAQ med svar på de oftest
stillede spørgsmål. Dette gør sig gældende i dette tilfælde. Her kan du
finde følgende:

http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#akkorder

....hvor der er en række links. Sædvanligvis vil Google være fremragende til
formålet, men prøv dig evt. frem. Personligt bruger jeg OLGA af gammel vane,
men flere andre har bygget videre på de gamle OLGA-arkiver og har derfor
reelt flere sange i databasen.

Herudover burde der nok også have været en reference til www.bibliotek.dk
hvor man kan finde mere, end man tror... og så tjener kunstnerne penge, når
du låner en akkord-bog, og det er vel heller ikke decideret sørgeligt..

Mvh
Nikolaj