Parkeringsbøder
Fra : P. Nymann

Dato : 11-06-02 21:49

Hej gruppe.
Jeg har 2 spørgsmål som en parkeringsvagt sikkert kunne svare på.
1) Jeg har hørt at det er ulovligt at forære sin parkeringsbillet væk til en
anden billist. Dvs. hvis jeg har købt en P-billet for 12 kr. og får kun
alligevel brug for et par minutter til at parkere. Dernæst kommer en anden
venlig billist, og jeg forærer billetten videre til ham/hende. Er det ikke
legalt.

2) Når man sætter sin P-skive, så må man jo ikke flytte P-skiven igen når
tiden er udløbet uden også at flytte sin bil. Spørgsmålet er hvor langt skal
man flytte bilen. Må man køre ind og ud på samme parkeringsplads igen, eller
skal man finde en anden plads? Eller hvor langt skal man køre i meter eller
cencimeter?

Jeg har forøvrigt bemærket at parkeingsbøderne allerede er steget fra 420,-
kr. til nu 510,- kr. på 2 år, altså 22%!
Med venlig hilsen
Peter Nymann

Fra : Snoop

Dato : 11-06-02 21:53

1) Hvis du har set det afsnit af JackAss, hvor de leger "Pakering Fe", vil
du vide, at det samme (næsten) er ulovligt i UK. Hvis du ikke har set det,
handler det om, at de putter penge i folks parkometre, når de er ved at løbe
ud. Dette ser en politimand (eller pakeringsvagt, kan ikke huske det) og
smider dem væk, da det ikke er lovligt.
Dette foregår i UK og er måske ikke samme regler som DK, men går ud fra, at
de ligner meget hinanden.

Lasse

Fra : Nielsen

Dato : 11-06-02 22:50

Snoop wrote:

> [...]
> smider dem væk, da det ikke er lovligt.
> Dette foregår i UK og er måske ikke samme regler som DK, men går ud fra, at

Med fare for at få på puklen som Peter G C i tråden om vaskemaskinen, må jeg
alligevel more mig over, at Jackass tilsyneladende nu også er en retskilde.

Formentligt en retskilde på samme niveau som rimelighedsloven til tider er, her
i gruppen. ;oD

mvh. Kim

Fra : Peter G C

Dato : 12-06-02 06:45

Nielsen <gk.nielsen@stofanet.dk> skrev:

[klip]

> Med fare for at få på puklen som Peter G C i tråden om vaskemaskinen, må
> jeg alligevel more mig over, at Jackass tilsyneladende nu også er en
> retskilde.

[klip]

LOL - fantastisk godt set.

<<stort_bifald.avi>>

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : P. Nymann

Dato : 12-06-02 10:47

Ja da kan man se.
Jeg forstår bare ikke hvilket kapitel i straffeloven der gør, at man ikke må
forære andre folk 2 eller 8 kroner??
Eller at man ikke må forhindre en lovoverskridelse, ved at putte penge i
andre folks parkometer. Denne paragraf vil jeg gerne læse, for jeg kan ikke
forestille mig at det kan være rigtigt.
P.Nymann

Fra : Ove Kristensen

Dato : 12-06-02 19:45

"P. Nymann" <esk701_tef@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår bare ikke hvilket kapitel i straffeloven der gør, at man ikke

> forære andre folk 2 eller 8 kroner??

Hvorfor ikke det? Du må da heller ikke overdrafe en bus-billet.

Med venlig sommerhilsen
Ove.

Fra : Peter G C

Dato : 13-06-02 06:36

Ove Kristensen <ovek@adslhome.dk> skrev:

[klip]

> Hvorfor ikke det? Du må da heller ikke overdrafe en bus-billet.

Fordi det står på billetten.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 11-06-02 22:06

On 11.06.2002 22:48, in article
3d066235$0$71646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "P. Nymann"
<esk701_tef@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

> Jeg har forøvrigt bemærket at parkeingsbøderne allerede er steget fra 420,-
> kr. til nu 510,- kr. på 2 år, altså 22%!

Hmmm - mener du kontrolafgifterne ?

....kunne ikke lade være

/kristian - selv netop 510 kr. fattigere siden sidste uge...

Fra : Reino Andersen

Dato : 12-06-02 14:59

"P. Nymann" skrev:

> [...]
> venlig billist, og jeg forærer billetten videre til ham/hende. Er det ikke

Med fare for at skuffe trofaste Jackass-seere, må jeg desværre sige, at man
ikke kan drage en parallel til afsnittet om parkeringsfeen.

I Københavns kommune *er* det tilladt at overdrage parkeringsbilletten til
at andet køretøj.

--
Reino

Fra : Henning

Dato : 12-06-02 16:46

> [...]
>skal man finde en anden plads? Eller hvor langt skal man køre i meter eller

Du skal helt væk fra området, dvs. p-pladsen, gaden el.lign.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Ove Kristensen

Dato : 12-06-02 19:47

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal helt væk fra området, dvs. p-pladsen, gaden el.lign.

Hvor står det - link eventuelt.

Med venlig hilsen
Ove.