operatør nr?? /netvalg
Fra : Bent Nielsen

Dato : 11-06-02 21:01

Hej
Jeg har en Mayday tlf som nu har skifftet til 238 30 i displayet, hvor
den ellers altid bruger Sonofon.
Da jeg ringerde til 80404040 oh spurgte hvad det var, kunne de ikke
fortælle det. Har 2 nr som 26492xx 26492yy.
Hvis jeg skifter de 2 kort fra den ene til den anden, så følger 238 30 med.
Hvad er det som sker. Er der et net mere til Oramge Mayday kunder?

--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://Box2000.dk
Http://TeamNord.dk

Fra : Skydesign.dk

Dato : 12-06-02 14:39

> Jeg har en Mayday tlf som nu har skifftet til 238 30 i displayet, hvor
> den ellers altid bruger Sonofon.

Det er en netværkskode. Den består af to dele Mobile Country Code (MCC)
og Mobile Network Code (MNC). Danmark har MCC=238 og operatørerne
herhjemme er:

01 TDC Mobil
02 Sonofon
20 Telia
30 Orange

Sagt på en anden måde 238 30 betyder at du bruger Oranges net.

--
Michael
http://www.vindenand.dk