undren
Fra : katja

Dato : 11-06-02 20:22

BMI - en kendt metode - jeg har flere steder via nettet udregnet min BMI til
at være 50 [ja jeg er en af de koloenorme] *GG*

Men min nyindkøbte OBH bodymass vægt - fortæller mig glædeligt, at min BMI
er på 42

Jeg må erkende, jeg synes det er en væsentlig forskel!

Min vægt regner det ud, via de der elektriske impulsting ? og fordi den har
information om min højde, alder, køn og vægt!
Hvor BMI udregningsformlerne på nettet.. der skal du kun indtaste højde og
drøjde!

Men kan nogle fortælle mig hvorfor forskellen er så stor ?

Nu er panikken ikke så stor.. 42 eller 50 - er stadig i kategorien.. Tab dig
i en fart og bliv smart!

men alligevel

Katja

Fra : Bettina Madsen

Dato : 11-06-02 20:42

> [...]
> drøjde!
>
> Men kan nogle fortælle mig hvorfor forskellen er så stor ?

hmmhhm, ja det lyder mærkeligt, hvis vægt og højde er det samme ved begge
metoder.

Jeg kan ikke give en mulig forklaring- men der er da langt imellem 42 og 50.

Bettina

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 11-06-02 21:07

> Men kan nogle fortælle mig hvorfor forskellen er så stor ?

Forskellen er jo at din vægt sender små strømninger igennem kroppen og måler
hvor meget fedt du har på kroppen...
Det har formlerne på nettet ingen mulighed for at måle...
Noget der kan få din bmi til at falde på din vægt er ophobet væske og
muskler...

Jeg vejer 92 kilo go har en fe% på 45.5% mens min veninde som også vejer 92
kilo har en fe% på 40% Forskellen er at hun dyrker meget mere motion end mig
og derfor simpelthen ikke har lige så meget fedt som jeg har, men alligevel
vejer vi det samme...

Det har formlerne på internettet slet ikke mulighed for at tage hensyn til!
*S*

Men det har din nye badevægt...

Håber det gav lidt mening! *S*

MVH Mette
--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Puk

Dato : 11-06-02 20:55

"katja" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa

> [...]
at min BMI
> er på 42
>
> Jeg må erkende, jeg synes det er en væsentlig forskel!

Det er det da bestemt også. Men er du sikker på at det er din
BMI som din vægt regner ud?
Du skriver jo følgende:

> Min vægt regner det ud, via de der elektriske impulsting ? og
fordi den har
> information om min højde, alder, køn og vægt!

Det her får mig til at tænke på om ikke din vægt forsøger at
udregne din fedt%. Altså hvor meget af din vægt, der består af
fedt. Dette er ikke det samme som BMI og det kunne jo forklare
den store forskel i tallene. Jeg kender dog ikke den vægt du
bruger, så jeg kan dårligt udtale mig om den.
Blot ved jeg, at der ikke skal nogen impulsting som du kalder det
til at måle BMI.

Mange hilsner
Puk

Fra : katja

Dato : 11-06-02 21:30

Puk <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BxsN8.31205$N46.1214972@news010.worldonline.dk...
> [...]

> bruger, så jeg kan dårligt udtale mig om den.
> Blot ved jeg, at der ikke skal nogen impulsting som du kalder det

Aha ! oplevelse her!

jeg har altid troet BMI og var det samme som fedtprocent

men.. læste så lige dette her

Hvad er BMI?
BMI er en international standard for vægt set i forhold til højde. Altså din
krops massefylde (kg. pr. kvadratmeter).

og kan godt se.. det jo ikke helt er det samme

Tak for det :)

katja

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 12-06-02 07:23

"katja" <katja.bk@email.dk> wrote:

> Hvad er BMI?

BMI er "Body Mass Index".

Jeg mener, at du skal bruge følgende formel:

BMI = vægt / (højde * højde)

Eksempel:

En person vejer 81 kg og har højden 1.87 m.

BMI = 81 / (1.87 * 1.87) = 23.16

Mvh.

Henrik

Fra : Annemone

Dato : 12-06-02 21:27

Hej Katja!

Sådan en codymasse vægt, er den god og hvad er ca. prisen, på sådan en
kammerat?

Mange hilsner
Ena.

Fra : katja

Dato : 12-06-02 23:15

Annemone <annemone@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d07aea3$0$44203$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Katja!
>
> Sådan en codymasse vægt, er den god og hvad er ca. prisen, på sådan en
> kammerat?
>
> Mange hilsner
> Ena.

For at starte med prisen

normalprisen er 899 kroner

jeg købte den dog via en auktion - så betalte kun 540 kroner + 70 i porto

Tjaeh.. om den er god.. ved jeg ikke

den vejer fint.. tror jeg *GG* og så omregner den jo selv til fedtprocent -
men den skriver så kun fedtprocent uden kommatal - hvilket gør jeg bliver
lidt irriteret.. må jeg erkende

så vil nok ikke påstå den er de 899 kroner værd

katja

Fra : Tjinca

Dato : 16-06-02 11:44

Købte min for 3 uger siden hos Alstrøm for 599,-

Fra : Nullergøj

Dato : 07-08-02 10:44

har lige været inde og kigge på OBH´s HP og det er FEDT%, ikke bmi, som du
får, good work, men vægten slanker dig jo ikke...........