IMac 233 MHz med modem fejl
Fra : Andreas Roepstorff

Dato : 11-06-02 19:09

Hej,
Min trofaste IMac revA har pludselig fået problemer med det interne
modem. Det er som om det er 'forsvundet', og selv TechTool kan ikke 'se'
det, men det giver ikke fejl på den serielle port. Jeg har forsøgt
geninstallere remote access og driver g udvidelser til modem, men uden
held. Er der en ide til, hvad problemet kan være, og hvad jeg kan gøre?
Andreas

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-02 22:20

fAndreas Roepstorff <etnoroep@au.dk> wrote:

> [...]
> geninstallere remote access og driver g udvidelser til modem, men uden
> held. Er der en ide til, hvad problemet kan være, og hvad jeg kan gøre?

Jeg har ikke nogen umiddelbar løsning. Mig bekendet sidder modemmet på
motherboardet, og det koster et par tusinde at lave det, hvis der er en
hardwarefejl, og det ligner det lidt.
Jeg vil blot nævne, at det nok ikke kan betale sig at reparere
det. Der findes nemlig et alternativ: Det vil ikke være dyrere at få
installeret ADSL eller internet via kabel-tv, hvis det findes i dit
område. Så har du alligevel ikke brug for modemmet, og du vil få en
mange gange bedre internet-oplevelse. Prøv det!
Jeg kender faktisk nogen, der fik ødelagt modemmet i en iMac 233
sidste år ved et lynnedslag. De var gennem samme overvejelser, men
forsikringsselskabet insisterede på lade iMac reparere. De kunne lige så
godt have givet pengene for reparationen til computerejerne, der så
kunne have brugt dem til et kabelmodem og komme på Esenet her i Esbjerg.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 12-06-02 17:48

On Tue, 11 Jun 2002 23:19:31 +0200, Henrik Münster wrote:

> Jeg har ikke nogen umiddelbar løsning. Mig bekendet sidder modemmet på
> motherboardet, og det koster et par tusinde at lave det, hvis der er en
> hardwarefejl, og det ligner det lidt.
Modemmet sidder ikke fast på motherboardet. Det er forbundet til
motherboardet med en lille connector, og sidder fast med en enkelt
plastikskrue. Det skulle derfor være rimeligt simpelt at udskifte det,
hvis bare man har et nyt/funktionelt modem...

Måske kunne det hjælpe at tage modemmet ud og sætte det i igen (eller
måske er jeg for vant til PC hardware .

MVh. Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
   -- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-06-02 21:55

Jonas Due Vesterheden <totalnirvana@mailme.dk> wrote:

> Modemmet sidder ikke fast på motherboardet. Det er forbundet til
> motherboardet med en lille connector, og sidder fast med en enkelt
> plastikskrue.

Jeg er da ked af det, hvis jeg har skrevet noget forkert. Det var blot,
hvad jeg fik oplyst her i gruppen, da mine bekendtes modem røg sig en
tur efter et lynnedslag.

> Det skulle derfor være rimeligt simpelt at udskifte det,
> hvis bare man har et nyt/funktionelt modem...

Da mine bekendte skulle have repareret modemmet på forsikringens
regning, fik de at vide, det ville koste 2-3.000,- kr. Derfor spurgte
de, om de ikke kunne få pengene i stedet, så de kunne bruge dem til et
kabelmodem. De fik de afslag på.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas Roepstorff

Dato : 17-06-02 15:04

Tak for de gode råd,
Modemet faldt ud mens jeg var bortrejst i Japan, og i den periode var
der et kraftigt tordenvejr som ødelagde naboens bærbare telefon. Meget
kunne altså tyde på lyn og torden teorien...
Bedste hilsner,
Andreas

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 12-06-02 08:10

Andreas Roepstorff wrote:
> [...]
> forsøgt geninstallere remote access og driver g udvidelser til modem,
> men uden held. Er der en ide til, hvad problemet kan være, og hvad

Der var for et stykke tid siden én herinde med samme problem.... Han
skrev vist aldrig tilbage om løsningen på problemet efter Mac'en var til
rep.

Men har du opdateret modemscripts'ene for nylig?

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 12-06-02 10:27

newsgroup@nospam.dk writes:

> [...]
>rep.
>
>Men har du opdateret modemscripts'ene for nylig?

Jeg har selv sådan en iMac. Der forsvandt modemet også. Det lyder som de
symtomer ligesom min havde Det viste sig at jeg skulle have nyt modem
installeret. Det var heldigvis på garantien, men den er jo forlængst
udløbet for dig. Så det billigste vil nok være for dig, at enten bruge en
ekstert modem - eller som Mr. Mønster skriver, få dig en fast linie)
Det er ærgerligt, men de holder jo desværre ikke evigt.

Hilsen Hanne
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.