Telia - og underlige priser
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-06-02 17:38

Her om en lille måneds tid tager jeg et smut til Rhodos, og i den
forbindelse er jeg naturligvis interesseret i at finde ud af hvad det
koster at bruge min mobil dernede.
Minutprisen fandt jeg uden problemer på Telias hjemmeside, men prisen på
SMS-beskeder har de af en eller anden grund undladt at opgive.

Derfor ringede jeg til Telias Kundeservice der kunne fortælle mig at det
kostede 0,85 kr. pr. besked.
Fint nok - det er jo egentlig rimelig billigt ifht. at det er i
udlandet. Det underlige består i at jeg, ved national roaming til
Sonofon giver 1 kr. pr. SMS-besked.
Nogen der ved om de 0,85 kr. er den korrekte pris eller bare et eller
andet tilfældigt tal supporteren fandt og slyngede i hovedet af mig??

P.S. Da jeg nu havde fat i supporten gjorde jeg dem opmærksomme på at
dækningskortet på deres hjemmeside, jf
news:3D00F8D8.13D4CA92@post10.zzn.com ikke virker.
Så må vi se om de har tænkt sig at gøre noget ved det....

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-06-02 19:09

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der ved om de 0,85 kr. er den korrekte pris eller bare et eller
> andet tilfældigt tal supporteren fandt og slyngede i hovedet af mig??

0,85 kr kan da godt være rigtigt. Jeg har været ude for på ét af de tyske
net "kun" at betale 0,72 kr for en SMS. Husker ikke om det var med
eller uden moms. De fleste udenlandske net er dog noget dyrere. Jeg
mener at huske at en SMS-pris på DKK 2.00-3.00 er temmeligt normalt
for SMS som man har sendt fra udlandet. I Spanien koster det eksempelvis
DKK 3.20 per SMS.

Prøv at spørge hos Orange 80404040 eller TDC-Mobil 80808020 hvad
det koster at sende en SMS fra Grækenland med hhv. et Orange- eller
TDC-Mobil abonnement.

Claus

Fra : Kåre Tyroll

Dato : 11-06-02 23:12

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote in message
> [...]
> Nogen der ved om de 0,85 kr. er den korrekte pris eller bare et eller
> andet tilfældigt tal supporteren fandt og slyngede i hovedet af mig??

Det lyder meget sandsynligt. Prisen du betaler er prisen den udbyder som
Telia benytter dernede, giver sine kunder. Dvs at prisen kan variere,
afhængig af hvor i verden man er... ikke på afstanden, men på udbredelsen af
servicen. Nogle steder kan man ikke engang SMSe...

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll