Nøøøj der er en der bliver glad!!!
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-06-02 17:52

Hej NG,

Ville lige fortælle en lille sjov historie. Et par gader, hvorfra jeg bor er
der som regel parkeret 3-4 mc'ere. Deriblandt en XJR1300. Da jeg her for en
halv time siden kom forbi lagde jeg mærke til at han havde glemt sine nøgler
i sin Givi boks. Ups... Desværre vidste jeg ikke hvor han boede, så jeg
ringede naturligvis til Politiet som herefter gav mig adressen. Han var dog
ikke hjemme så jeg prøver igen senere. Mon der er en, der bliver glad?

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : stange

Dato : 11-06-02 18:53

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
.. Da jeg her for en
> halv time siden kom forbi lagde jeg mærke til at han havde glemt sine
nøgler
> i sin Givi boks.

Hva´ så Tony. Kører den godt sådan en XJR 1300?

Knud Stange

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-06-02 19:43

"stange" <knudstange@jakobsen.dk> wrote in message

> Hva´ så Tony. Kører den godt sådan en XJR 1300?

Hahaha ... Ja jeg kan da håbe på at jeg får lov til at snuppe en tur af
ejeren som tak for hjælpen ...

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : Christian Knudsen

Dato : 11-06-02 19:01

Orv ja - det tror jeg roligt du kan regne med.....
Jeg har selv oplevet det samme en dag, hvor det hele gik i vasken. Jeg
skulle ud og dykke i en svømmehal (2. dyk) og parkerer motorcyklen udenfor,
sætter låsen på og det hele, og går ind for at dykke sammen med mine
kammerater. Det starter så med at jeg får alt udstyret på, men har glemt at
tisse inden, så jeg måtte have det hele af igen, og sådan noget udstyr er
altså rimelig tungt - øv øv. Nå men da vi så kommer op og står og skyller os
af, kommer en af de ansatte hen og spørger om der er nogle af os der kører
en blå motorcykel. Ja svarer jeg glad - tror jo selvfølgelig han er
indponeret og vil diskutere min kværn. I stedet stikker han mig mine nøgler,
og jeg kigger uforstående på ham.
Det viser sig så, at jeg har skulle sætte min hjelm fast under sæddet og har
glemt nøglen i siden - ups. Heldigvis er der en venlig sjæl, der er kommet
ind med nøglen, og de havde sat en fin seddel ude på motorcyklen, men for
fanden hvor var jeg flov og glad og alt det der. Fuck hvor har jeg det
dejligt når man opdager at man har dummet sig noget så grussomt og så
(heldigvis) ikke er blevet straffet. Enver kunne jo bare have låst låsen op
og kørt sin vej. Hjelm og tøj og det hele var der jo (resten i
topboksen)......
For at fuldende det hele, så glemte jeg min taske i omklædningensrummet, så
jeg måtte ind og hente den igen. Heldigvis kommer sådanne dage ikke alt for
ofte.....

mvmch
christian (der er glad for at han stadig har sin mc - gulp)

Fra : james

Dato : 11-06-02 20:43

sådanne dage:

OT!

Jeg sad med kone og 2 børn i et fly i Montreal, på vej til USA. Vi havde
skiftet fly og var på vej til 3 ugers ferie. Så kommer en meddelelse over
højtaleren..."hr Derry, venligst identificere dig til en
kabinebesætningsmedlem."

-Ja, det er mig.

"Må jeg se dit pas?"

-Ja...."gulp!" Pas, penge, rejsechecks, returbilletter var allesammen væk,
sammen med min lille taske.

"Leder du efter denne?" siger den venlige mand.

Nej hvor banket!

.....ja, sådanne dage!

-james

Fra : Claus

Dato : 12-06-02 05:58

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> sådanne dage:

Så skal du lige høre om min dag på Knutstorp i Fredags:

Ankommer i bilen kl.7.15 åbner bagdøren og opdager at kædespray dåsen er
kommet i klemme mellem 2 kasser med værktøj, så der var kædespray over
alt.
Så begynder vi at rejse vores telt men midt i det skal vi lige til
førermøde, da vi kommer tilbage er teltet blæst i stykker og ligner noget
der er løgn, nå men det er jo godt vejr så det gør ikke så meget .
Nu er der kun 30 min. til første pas, glæder mig meget, lige til jeg tager
ZX6R ud af bilen og opdager at nøglen ligger derhjemme.

Men jeg fik da kørt lidt på konen's Mito.

Claus

Fra : Morten Dahl -

Dato : 12-06-02 07:09

"Claus" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>snippet en meget træls oplevelse<

lige til jeg tager
> ZX6R ud af bilen og opdager at nøglen ligger derhjemme.

Minder mig om min makker Lau, der skulle med MC-Chaufførerne på deres årlige
øtur, langt oppe i jylland, og som navnet antyder ude på en lille skodø. Da
de ankommer vil Lau gi en omgang bajere, og opdager at nøglerne til
wingracket, ligger på bordet hjemme i køkkenet

Det kostede 3timers arbejde og en lokal låsesmed (der tilføldigvis var
medlem af samme klub, og svoger til Armand) førend Lau´s nøgler blev sendt
afsted med nogle der skulle derop senere..

Samme fjols er blevet stoppet af strisserne ude på motorvejen, da han var
ved at finde kørekortet frem fik han at vide det kunne han bare lade ligge,
men om ikke han ville have sit enorme nøglebundt i lommen, istedetfor
hængende i låsen til topboksen

-
Morten Dahl

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-06-02 13:12

"Morten Dahl -" <news@FJERNmekasign.dk> wrote in message

> [...]
ligge,
> men om ikke han ville have sit enorme nøglebundt i lommen, istedetfor

LOL!!! Flinke betjente.... Han må ha følt sig temmeligt pinlig over
situationen

Hilsner,

Tony

Fra : Søren Lindholt

Dato : 12-06-02 14:04

Morten Dahl - <news@FJERNmekasign.dk> wrote in article
> [...]
ligge,
> men om ikke han ville have sit enorme nøglebundt i lommen, istedetfor

Min ene bror havde nøglerne siddende i bildøren på sin Lancia, på Karup
Lufthavns p-plads - i EN UGE !!!
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:26

Morten Dahl - <news@FJERNmekasign.dk> skrev i en

> [...]
ligge,
> men om ikke han ville have sit enorme nøglebundt i lommen, istedetfor

GRILL

--
Armand.
(med på pletten under "indbruddet")

Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-06-02 21:28

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> Han var dog ikke hjemme så jeg prøver igen senere.

Han er nok ude at lede efter sine nøgler.

Har selv lavet nøjagtig det samme på min gamle XS500. Det sad der natten
over, men sådan en vækker nok heller ikke helt så meget opmærksomhed.
Og en kammerat lod engang sine nøgler sidde i tændingen natten over på sin
GS450'er.

Asger
ZX-10 (hmm, gad egentlig vide hvor nøglen er henne lige nu...)

Fra : RasmusZX9R

Dato : 12-06-02 15:28

> Asger
> ZX-10 (hmm, gad egentlig vide hvor nøglen er henne lige nu...)
Øhh!!
Det er ikke dig der har været nede på værkstedet?
Nu er toilet nøglen for fjerde gang på 2 uger blevet glemt i døren..((-:
Mvh
Rasmus ZX9R (der glemte nøglen i mcen da jeg skulle til begravelse og
kom i tanke om det midt under ceremonien.Der går man jo ikke bare lige
så, jeg var glad da jeg kom ud og så at den stadig var der)

http://www.kandu.dk/

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-06-02 21:42

> [...]
dog
> ikke hjemme så jeg prøver igen senere. Mon der er en, der bliver glad?

Sådan en venlig sjæl kan være skyld i at jeg vælter når jeg starter )

Når jeg parkerer og har låst cyklen med ratlås, skivelås og bøjle har jeg
købt en rå nøgle (der ikke er filet til) jeg sætter i tændingslåsen for at
huske specielt skivelåsen.
Jeg har 2 gange startet uden at afmontere skivelåsen - DET er træls. Jeg er
da godt nok et par gange blevet råbt an af opmærksomme forbipasserende, der
har set mig forlade cyklen med "nøglen" i.

Allan Bojesen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 11-06-02 23:05

> Når jeg parkerer og har låst cyklen med ratlås, skivelås og bøjle har jeg
> købt en rå nøgle (der ikke er filet til) jeg sætter i tændingslåsen for at
> huske specielt skivelåsen.

Køb evt. en orange spiralwire der skal sættes mellem skivebremselåsen og
bremsegrebet.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-06-02 23:19

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Køb evt. en orange spiralwire der skal sættes mellem skivebremselåsen og
> bremsegrebet.

Har overvejet det, men nøglen fylder ikke ret meget.

Allan Bojesen

Fra : Anneli

Dato : 12-06-02 21:16

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Når jeg har sat skivebremselåsen på, lægger jeg tændingsnøglen i den lille
taske til låsen. Når jeg så skal køre og vil fiske nøglen op af lommen får
jeg fat i låsens taske. Det har hidtil fungeret, så jeg er kommet i tanke om
at låsen er på! :0) Nemt og helt gratis!

Stor hilsen Anneli og Savage :0))
www.friserverplads.dk/anneli

Fra : Ole Baun

Dato : 12-06-02 00:43

"Allan Bojesen" skrev i en meddelelse

- snip -

> Når jeg parkerer og har låst cyklen med ratlås

Med mindre du virkelig har rat på din mc er det sikkert en styrlås du har på

> Jeg har 2 gange startet uden at afmontere skivelåsen - DET er træls.

Enig. Det har jeg også prøvet. Øv.
Jeg har ændret startproceduren.
- 1. Tag skivebremsen af.
- En hel masse mere.
- Sidste punkt inden afgang. Let lidt i sædet og kig på skiven, for at sikre
dig at skivebremselåsen er afmonteret. Man kan godt føle sig lidt dum, når
man nu ved at man har taget den af for 2 minutter siden, men det "koster"
kun 2 - 3 sekunder ekstra. Og man føler sig i hvert fald dummere hvis mc-en
ligger sig på siden når man har "kørt" ½ meter.

Ole Baun

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-06-02 07:01

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Med mindre du virkelig har rat på din mc er det sikkert en styrlås du har

Enig. Det er to stykker rør jeg sidder og holder i = styr

> [...]
mc-en
> ligger sig på siden når man har "kørt" ½ meter.

Det er godt muligt at det kan indøves, men de par gange jeg har gjort det
har været i forbindelse med at jeg har haft vældig travlt og lidt
småstresset.

Allan Bojesen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 12-06-02 09:59

Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> wrote in article
> Med mindre du virkelig har rat på din mc er det sikkert en styrlås du har

Hvis vi er i drille humør vil jeg også være med:

> Jeg har ændret startproceduren.
> - 1. Tag skivebremsen af.

Ja, hvis du piller hele bremsen af kan den jo ikke sidde i vejen

Fra : Ole Baun

Dato : 12-06-02 17:11

"Søren Lindholt" skrev i en meddelelse

> Hvis vi er i drille humør vil jeg også være med:

> Ja, hvis du piller hele bremsen af kan den jo ikke sidde i vejen

Ha !
Ved nærmere eftertanke så er det da vist heller ikke det jeg gør

Ole Baun

Fra : james

Dato : 12-06-02 17:46

> Og man føler sig i hvert fald dummere hvis mc-en
> ligger sig på siden når man har "kørt" * meter.

Jeg skrev om Englanderen som ville imponere kammeraterne fra arbejde med den
nye cykel. Han startede og ville have den op på baghjul med det samme over
parkeringspladsen. Som tænkt, så gjort.....og da så han skivelåsen....og snart
ikke mere plads tilbage.....og så skivelåsen.....

-james

Fra : Jonas Holt

Dato : 12-06-02 08:11

> [...]
der
> har set mig forlade cyklen med "nøglen" i.

Når jeg bruger skivelåsen, parkerer jeg altid min cykel så jeg er tvunget
til at bakke inden jeg kan køre frem. Det har reddet mig en eller to gange

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-06-02 08:52

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

....jeg vil bare lige - igen - fortælle, at man kan lave et beslag med en
kontakt i - fra et gammelt køleskab eller en ditto bildør - hvor man kan
sætte sin skivelås fast i et lille hul, sådan at låsen udløser
kontakten...ledningerne fra dén kan man så trække til en blink-summer eller
lignende...

Selve beslaget kan man bolte fast ved fx. støddæmperen...

Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : james

Dato : 12-06-02 17:51

Hans Paulin wrote:

> [...]
> sætte sin skivelås fast i et lille hul, sådan at låsen udløser
> kontakten...ledningerne fra dén kan man så trække til en blink-summer eller

Det er altså noget nemmere med en rød plastik dims på nøglen! Det minder mig
om en gruppe ingeniører som havde et problem. Et aggregat de havde monteret
blev for varm. De projekterede et køleanlæg, men tagkonstruktionen kunne ikke
klare den ekstra vægt. En ældre forsker stod og røg sin pibe mens han hørste
på problemet, projektet, omkostningerne med afstivelse af taget osv. Han gik
en tur og kom tilbage med en vifte....som snilt løste varmeproblemet på
aggregatet til under 100 kroner!

-james

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-06-02 23:14

> Det er altså noget nemmere med en rød plastik dims

....hvilken dims?

på nøglen!

Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-06-02 14:55

Man kan nu få en flot gul skivebremselås, der hyler helt vildt hvis man
bevæger cyklen. Altså en bevægelsesalamr bygget sammen med skivelåsen.
Prisen var vist ca 5-600 kr - set hs Claus May MC i Tommerup.

mvh
Peter Guzzi Nevada 750

Fra : Mads Stetter

Dato : 12-06-02 15:22

"Peter Juhl" <pjuhl@pjuhl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bevæger cyklen. Altså en bevægelsesalamr bygget sammen med skivelåsen.
> Prisen var vist ca 5-600 kr - set hs Claus May MC i Tommerup.

Heh, det kunne se kønt ud at ligge midt på nytorv med en mc der tiltrækker
opmærksom hed med alt den hylen og bippen!

MVH Mads Stetter

Fra : james

Dato : 12-06-02 17:44

> Jeg har en rød plastic "dims" som jeg sætter rundt tændingsnøglen når jeg
> parkerer. Derved, kan jeg ikke sætte nøglen i tændingen, uden først at tage
> den røde af....dvs: husk skivelåsen NU! Når skivelåsen er taget af, sætter
> jeg den røde "dims" i skivelås nøglen...som en påmindelse om, at skive låsen
> skal på SELVOM det er bare en tur i posthuset!

-james

Fra : Christian Stidsen

Dato : 12-06-02 15:08

> [...]
der
> har set mig forlade cyklen med "nøglen" i.

Plejer altid at have nøglerne liggende i etuiet til skivebremselåsen når den
er monteret på rette sted. Det gør det meget svært at glemme den når
nøglerne igen skal bruges!

Christian
--
FZS600

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-06-02 21:48

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
> [...]
dog
> ikke hjemme så jeg prøver igen senere. Mon der er en, der bliver glad?

Nå men nu fik jeg fat i ejeren og - jo - han var både glad og havde røde
ører. Nøglen havde tilsyneladende siddet i maskinen siden i går aftes...
DOH! Men ejer og nøgle blev lykkeligt genforenet.

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : Christian Knudsen

Dato : 11-06-02 23:16

> Nå men nu fik jeg fat i ejeren og - jo - han var både glad og havde røde
> ører. Nøglen havde tilsyneladende siddet i maskinen siden i går aftes...
> DOH! Men ejer og nøgle blev lykkeligt genforenet.

Det var sgu godt - det havde nu været synd at miste sådan en karl

signing out and going to bed
christian