Pleje af fodboldstøvler!
Fra : mango

Dato : 11-06-02 17:04

Min søn kommer hjem og spørger mig om det er en god ide at sætte sine
fodboldstøvler i blød? En af hans kammerater havde nævnt det i klassen.
Mit første svar er nej da, med mindre de er helt mudrede til, vi har
givet dem super-imprægnering og jeg ved at de ikke må tørre i stærk
varme. Er der andre gode råd omkring pleje af fodboldstøvler.det er rigtigt hvad
de siger.Jeg er i hvert fald glad for at have givet 650 kr for det og
fortsætter med de to flasker jeg har tilbage,og jeg venter spændt på at

http://www.kandu.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 12-06-02 10:00

"mango" <mango.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de siger.Jeg er i hvert fald glad for at have givet 650 kr for det og
> fortsætter med de to flasker jeg har tilbage,og jeg venter spændt på at

Nye fodboldstøvler har typisk godt af at ligge i en spand vand i 24 timer...
De fleste støvler er idag lavet af kunstlæder, så støvlen tager ikke
skade... Hvis det er læderstøvler, er det vigtigt at give dem en god omgang
med læderfedt bagefter. Dette hjælper på støvlens smidighed og holdbarhed.
Kunststøvler har egentlig ikke behov for nogen form for pleje. De skal sådan
set bare vaskes/pudes efter brug.

Håber det var svar nok

/C/