Geforce mx problemer...hjæælp!!
Fra : Christian Sørensen

Dato : 16-12-00 13:58

Jeg har et "lille" problem med mit nyindkøbte Creative Geforce mx DDR kort.

Først lidt om min pc:
Soyo 6BA+ bundkort
Celeron 300A
96 MB pc100 ram
235W strømforsyning

Min pc nægter at køre med kortet, jeg har prøvet det i en kammerats pc for
at se om kortet var ok og der fungerede det fint, jeg prøvede også hans
kort, et Asus 6600 som fungerede fint i min pc, den vil bare ikke køre med
Geforce mx kortet, min kammerat kører også med en Celeron processer, bare en
466 Mhz på et Aopen bundkort. Jeg har efterhånden prøvet alt muligt for at
få liv i kortet, men Windows nægter at starte op i andet end fejlsikker
tilstand, den påstår at der er et driver problem? jeg har prøvet både
Creatives nyeste drivere, de der fulgte med og med flere forskellige
versioner at Nvidia`s drivere, Detonater 3 osv, jeg har opdateret min bios
til nyeste version, jeg har prøvet både med win98 og Win me, jeg har haft
alle kort "lydkort-netkort osv" ude af maskinen en efter en uden held, er
der nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt med skidtet?? kan
det være strømforsyningen der er for svag, det lyder bare usandsynligt, da
maskinen jo kørte fint med Asus 6600 som så vidt jeg ved er mere krævende
end et mx kort....
De siger hos PRC Data, hvor jeg købte kortet, at jeg skal skifte mit
bundkort ud med et nyere...I så fald, er der nogen der har nogle gode tip
til hvad jeg så skal købe..Jeg tænker selv lidt på et Asus A7V sammen med en
Duron 800Mhz, vil det køre godt sammen med Geforce kortet? er min
strømforsyning kraftig nok til dette?
Ja, jeg ved det godt mange spørgsmål på en gang, men jeg er lige nu meget
forvirret......

Mvh Christian

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 16-12-00 14:09

det kunne god lyde som om at din bios tildeler den en irq
nogle vkort skal have irq # 9, 10 eller 11