Genbrug af en class
Fra : Nordhild

Dato : 11-06-02 15:39

Hejsa

Jeg har kigget i en del bøger, men kan stadig ikke finde ud af hvordan man
kan brugen en klasse man selv har lavet i en anden klasse uden at have dem i
samme fil.

Det må kunde lade sig gøre, ikke sandt?

Maja

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 12-06-02 00:43

Hejsa

Du gør bare på præcis samme måde, som var de i samme fil, det gør slet ingen
forskel. De skal bare være placeret i samme bibliotek på harddisken.

mvh Daniel

Fra : Nordhild

Dato : 11-06-02 15:50

"Daniel Jacobsen" <dj@g-a-f.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ingen
> forskel. De skal bare være placeret i samme bibliotek på harddisken.

skal classen ikke includeres eller et eller andet? compileren mener stadig
ikke at den kan finde den preeksisterende klasse.

mvh Maja

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-02 15:56

Nordhild skrev:

>skal classen ikke includeres eller et eller andet? compileren mener stadig
>ikke at den kan finde den preeksisterende klasse.

I samme mappe på din harddisk skal der ligge
Overklasse.class og Underklasse.class. Så vil man i filen
Underklasse.java kunne instantiere objekter af typen Overklasse
(og omvendt).

Der er andre måder at klare det på, men denne er den nemmeste.

--
Bertel

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 11-06-02 17:00

Det lyder lidt mystisk!
Prøv evt. at beskriv mere præcist hvad du gør!

Mvh. Steen

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 12-06-02 02:02

Hej Maja :)

1. I samme mappe placerer du 2 filer: *.java.
2. I selve klassen skal du erklære den PRÆCIS med samme navn som filen.
Eks.: Skriver du i din klasse:
class Minklasse {
}
SKAL din fil hedder: "Minklasse.java" - ellers kan den ikke finde den.
3. Nu ved jeg ikke hvilket program du anvender i din programmering, men
nogle programmer vil gerne have, at dine filer er inddelt i en package, for
at kunne finde hinanden. I dette tilfælde skriver du i din klasse:
package minpakke;
class Minklasse {
}
Husk: det bibliotek dine *.java filer ligger i skal hedde PRÆCIS det
samme som du skriver øverst i din klasse. Skriver du "package minpakke;",
skal biblioteket hedder "minpakke"

Har du gjort som ovenfor skulle der på ingen måde være nogle problemer.
Hvilket program bruger du til at programmere med ?

mvh Daniel