Børnesang fra 60'erne eller 70'erne ?
Fra : Tanja Bromley

Dato : 11-06-02 12:46

Jeg leder desperat efter et levn fra min barndom - den bedste børnesang,
der nogensinde er lavet.
Den forefandtes på en LP-single, hvor A-siden var "Min kat den danser tango"
og B-siden var så altså det nummer, jeg leder efter, men hverken kender
titel eller kunstner på.
Det er en pige der synger, og sangen handler om hvordan hun forstiller sig,
at hun tryller alle de der kedelige grøntsager om til slik. Omkvædet er en
trylleremse (tror jeg .. i hvert fald underlige ord/remse-agtigt), som
afsluttes med ordene ".... bli'r til chokolade og lakrids".

Mit mest kvalificerede gæt var, at kunstneren var Pusle Helmuth - men jeg
har ikke kunne spore pågældende sang på hendes navn, så nu er jeg på helt
bar bund igen.
Jeg håber andre end mig kender sangen, og kan hjælpe med titel og kunstner,
samt evt. hvor jeg kan få fat i sangen ??

/Tanja

--
BORN RIDERS - Bornholms Westernklub
www.bornriders.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 11-06-02 20:00

Tanja Bromley skrev: (messageID:

> [...]
> Jeg håber andre end mig kender sangen, og kan hjælpe med titel og
> kunstner, samt evt. hvor jeg kan få fat i sangen ??

Pusle Helmuth har lavet en sang, der hedder "tryllesangen" - måske er det
den? Jeg fandt følgende på Google:
http://www.7inchheaven.dk/english/artH2.htm

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : bonfils

Dato : 11-06-02 21:15

"Tanja Bromley" <tanja@bromley.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg håber andre end mig kender sangen, og kan hjælpe med titel og
kunstner,
> samt evt. hvor jeg kan få fat i sangen ??

Jeg fandt denne single på www.bibliotek.dk:

Min kat den danser tango ; Nikki snakki mussi mussi
Pernille og Niels-Christian og deres legekammerater, orkester under ledelse
af Jørn Grauengaard
1 grammofonplade, Stereo
Forlag: Philips
Opstilling i folkebiblioteker: Musik. Børn
Philips 6019027

Senere fandt jeg så et lydklip med Monique's indspilning af nummeret, og
historien i sangen er i hvert fald den samme, som du beskriver. Kan det være
den?

--
bonfils
http://bonfils.com

Fra : Tanja Bromley

Dato : 11-06-02 23:23

"bonfils" <mail@bonfils.your.underwear.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Senere fandt jeg så et lydklip med Monique's indspilning af nummeret, og
> historien i sangen er i hvert fald den samme, som du beskriver. Kan det

Det tror jeg - det lyder bestemt som remsen i omkvædet. TUSIND mange tak
!!! Jeg har lige været inde og bestille kassettebånd med den hjem til mit
eget bibliotek ... jaeh, pladespiller kniber det nemlig lidt med

M.h.t. Pusle's Tryllesang, så er det ikke den ... den HAR jeg fået fingre i
og blev kedeligt skuffet ....

/Tanja