@ - hvad hedder snabel-a på engelsk?
Fra : H&C \(slet 1234 i ad~

Dato : 11-06-02 12:13

@ - hvad hedder snabel-a på engelsk?

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 11-06-02 12:13

H&C (slet 1234 i adressen) wrote in
news:3d05dac4$0$57421$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> @ - hvad hedder snabel-a på engelsk?

"At". Som i "Ved".

--
Palle

Fra : Mogens

Dato : 11-06-02 12:14

On Tue, 11 Jun 2002 13:12:40 +0200, "H&C \(slet 1234 i adressen\)"
<hellemor@1234rudekuvert.dk> wrote:

>@ - hvad hedder snabel-a på engelsk?

"at"

Fra : H&C \(slet 1234 i ad~

Dato : 11-06-02 12:19

Tak skal I ha'!
Helle

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 11-06-02 12:22

On Tue, 11 Jun 2002 13:12:40 +0200, "H&C \(slet 1234 i adressen\)"
<hellemor@1234rudekuvert.dk> wrote:

>@ - hvad hedder snabel-a på engelsk?

"at" som i det danske "hos" eller "ved".

Email f.eks.

hellemor (ved) 1234rudekuvert.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-06-02 17:46

Morten Kjaer Nielsen wrote:

> "at" som i det danske "hos" eller "ved".

Det er faktisk ikke korrekt, det hedder "ad" og skulle være et
eller andet tegn en munk opfandt engang for at gøre livet lettere.
Ordet er latinsk og har en betydning jeg ikke husker. Da man så
opfandt emailen havde man brug for et separatortegn mellem
domænenavnet og det foranstillede og det skulle være et tegn der
ikke blev brugt i noget alfabet. Man valgte "ad"-tegnet @. Det har
altså ikke noget at gøre med "ved" eller "hos", selv om det er en
yderst praktisk misforståelse..

Det ihukommer mig som noget jeg læste i Samvirke eller DSB's
Ud&Se, ovenstående er essensen af det jeg fik ud af artiklen så
yderligere detaljer må I nok finde andetsteds..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-02 10:54

Thomas Strandtoft skrev:

> Det er faktisk ikke korrekt, det hedder "ad"

Nej - på engelsk skrives og udtales det "at".
Tegnet har (formentlig) sin oprindelse fra det latinske ord "ad"
- se f.eks. <http://www.cphling.dk/proj/Maal+Maele/snabel-a.htm>.

> og skulle være et eller andet tegn en munk opfandt engang for
> at gøre livet lettere. Ordet er latinsk og har en betydning
> jeg ikke husker.

Fra ovennævnte kilde:
> [...]

> "ad"-tegnet @. Det har altså ikke noget at gøre med "ved"
> eller "hos", selv om det er en yderst praktisk misforståelse..

Det har i høj grad noget at gøre med ved eller hos. Den nuværende
betydning af engelsk "at" kan stadig betyde ved eller hos.

Jens @ Diku.dk = Jens at Diku.dk = Jens ved/hos (på) Diku.dk.

Se også <http://groups.google.com/groups?q=%22snabel-a%22+group:dk.kultur.sprog&hl=da&lr=&ie=UTF8&oe=UTF8>

(tråde fra dk.kultur.sprog om snabel-a)

FUT: dk.kultur.sprog (svar på dette indlæg henvises automatisk
til nævnte gruppe)
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : arc@na

Dato : 19-06-02 15:16

Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in

> Det er faktisk ikke korrekt, det hedder "ad" og skulle være et
> eller andet tegn en munk opfandt engang for at gøre livet lettere.

Hvad så med vor ven Bill Gate's bog "Business @ the speed of light"
???

arc@na

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-06-02 15:54

"arc@na" wrote:

> Hvad så med vor ven Bill Gate's bog "Business @ the speed of light"
> ???

Hvem siger han har hørt efter i latintimen??

Fra : lenesen

Dato : 11-06-02 19:00

"H&C \(slet 1234 i adressen\)" skrev d. 11-06-02 12:13 dette indlæg :
> @ - hvad hedder snabel-a på engelsk?
>
>Det er en sammenskrivning af det latinske "ad" - og betyder hos eller
ved, altså hos hvem man har domæne.
Venlig hilsen

http://www.kandu.dk/