Nimbus: oplagt + gummi?
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-02 10:41

Hej

Er der plads til en oplagt udstødning (sport) hvis man har gummiaffjedret
saddel?

...og er det monstro muligt at skaffe en såkaldt "megafonudstødning" a la den
man ser brugt på Nimbusser i motorløb tilbage i '40-'50?

jan
'bus '58 (..og blok fra '35!)

--
ØLBAR på vej i København. Info her: http://cerevisia.dk

Fra : David-off Morgenhår\~

Dato : 11-06-02 16:13

"Jan Hansen" <jan.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der plads til en oplagt udstødning (sport) hvis man har gummiaffjedret
> saddel?

Ja har selv en liggende men måtte udskifte den da kærsten fik låret brandt
lidt for mange gange.

> ..og er det monstro muligt at skaffe en såkaldt "megafonudstødning" a la
den
> man ser brugt på Nimbusser i motorløb tilbage i '40-'50?

Du kan jo bare svejse en selv, har kørt med fri udblæsning længe på
Nimbusen.

Hygge

David-off Morgenhår(d) MC København www.morgenhaard-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-02 11:42

> Ja har selv en liggende men måtte udskifte den da kærsten fik låret brandt
> lidt for mange gange.

ok... der kommer altså ingen buler i røret når sadlen "går i bund" henover
diverse kloakdæksler m.m. Det er jo vældig
....noget du vil af med?

> den
> >

> Du kan jo bare svejse en selv, har kørt med fri udblæsning længe på
> Nimbusen.

Jeg har ladet mig fortælle at fri udblæsning ikke er godt for ydeevnen (og
den bliver også lidt besværlig i tomgang), samt at kørerne tilbage i tiden
fik mere effekt af omtalte potte. Så er spørgsmålet bare lige hvad der mon
var i den (af modstand)....

jan

Fra : David-off Morgenhår\~

Dato : 12-06-02 22:13

> gummiaffjedret

> ok... der kommer altså ingen buler i røret når sadlen "går i bund" henover
> diverse kloakdæksler m.m. Det er jo vældig
> ...noget du vil af med?

Nej jeg vil entlig ikke af med den, men hvis du vil lave en selv må du godt
låne den til at se hvor den skal bukkes osv. Regner med tiden at tage
bagsædet af og smide den på igen (den ser bedre ud med sådan en potte), der
er bare det problem med den at man skal ikke lade cyklen stå for længe i
regnvejer da vandet af en eller anden grund løber ned i motoren (blev nød
til at renovere hele motoren efter 3 ugers parkering i det fri)

> [...]
> fik mere effekt af omtalte potte. Så er spørgsmålet bare lige hvad der mon

Jeg har ikke haft nogle problemer med tomgangen, ang efefkt kan jeg ikke
mærke det da jeg til daglig køre på en anden cykel.
Den eneste modstand der er er fiskehalen i enden af potten.