T65 og celleinfo
Fra : Christian Brun

Dato : 11-06-02 09:13

Hvordan sætter man T65 op så man kan hvilke sendemast der anvendes? Jeg har TDK!

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 11-06-02 10:11

"Christian Brun" <ccb@privat.dk> wrote in message
> Hvordan sætter man T65 op så man kan hvilke sendemast der anvendes? Jeg
har TDK!

Meddelelser -> Indstillinger -> SMS -> Celle info

Indrømmet, det er et UNDERLIGT sted, men det var der jeg fandt den i min :)
Er den mon også et mere logisk sted?

Carsten Sørensen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-06-02 17:43

> Indrømmet, det er et UNDERLIGT sted, men det var der jeg fandt den i min :)
> Er den mon også et mere logisk sted?

Det tror jeg ikke....
Jeg har i hvert fald ikke fundet den andre steder, men hvad - bare den er
der....

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Christian Brun

Dato : 11-06-02 19:43

Fedt nu fandt jeg det! Tak for hjælpen!

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 11-06-02 20:29

On 11 Jun 2002 11:42:49 -0700, ccb@privat.dk (Christian Brun) wrote:
>Fedt nu fandt jeg det! Tak for hjælpen!
Husk at det "koster" mere batteri at have cell-info slået til... Det
betyder jo at mobilen skal ud og "lytte" på andet (nemlig CB
kanalerne) end normal "Paging"

/Thomas

Fra : Hov-Hov

Dato : 11-06-02 21:58

> Husk at det "koster" mere batteri at have cell-info slået til...

Ohh. Det havde jeg slet ikke tænkt på... Måske jeg skulle slå det fra igen
så... er der andre der max kan få en standby tid ved fuldopladning på kun
182h?? Den skulle jo være 300 - det kan da næsten ikke være Celleinfo der
snupper 118h inden den er brugt!?!?

I samme menu som Celleinfo ligger der også noget der hedder Områdeinfo. Hvad
er det? Jeg synes ikke der sker noget når det er slået til eller fra.

Johnny

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 13-06-02 19:02

On Tue, 11 Jun 2002 22:58:24 +0200, "Hov-Hov" <js@juice.dk> wrote:

> [...]
>182h?? Den skulle jo være 300 - det kan da næsten ikke være Celleinfo der
Cell info, kan sagtens dræne "meget" på batteriet. Normalt skal en
mobil kun ud for at lytte til paging een gang hvert 2,11 sekund. Det
at lytte på paging kræver at hele processoren inde i telefonen skal
startes op (hvilket bruger strøm), og derefter skal radio trinnet også
startes. Dette varer ca. 40ms, men hvis man også skal "lytte" efter
cell info, ja så skal man "tænde" for CPU og radio trin noget oftere.
Jeg kan garanterer dig at cell info vil give dig en del mere på din
standby tid.

Hvis du bevæger dig meget med din telefon (dvs. over store geografiske
afstande >20km) vil din telefon også foretage det som hedder location
update, hvilket også koster meget strøm.

Så konklusionen må være:

Hvis du vil have maksimal standby tid, skal du opholde dig tæt ved en
mast (og ikke for mange andre master i nærheden) og have cell info
slået fra.

/Thomas

Fra : Peter Rongsted

Dato : 12-06-02 08:46

"Carsten Sørensen" <cso@emfakt.com.invalid> wrote:

> [...]
>
>Meddelelser -> Indstillinger -> SMS -> Celle info
>
>Indrømmet, det er et UNDERLIGT sted, men det var der jeg fandt den i min :)

Det er som ikke så underligt. Rent teknisk er Celle info sendt som en
Cell Broadcast - og det er faktisk en SMS. Den bliver bare behandlet
særligt af telefonen.

Peter