Service på BMW K100RS
Fra : Henrik Olsen

Dato : 11-06-02 08:41

Nogle erfaringer med at få lavet service på en 1986 K100RS'er (eller andre
Bimser) på andre værksteder end BMW Service (Jes/Rødovre) og Søren Hvalsø
(Amager)?

Fra : Henrik Olsen

Dato : 13-06-02 13:04

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> Nogle erfaringer med at få lavet service på en 1986 K100RS'er (eller andre
> Bimser) på andre værksteder end BMW Service (Jes/Rødovre) og Søren Hvalsø
> (Amager)?

Hallooooo derude alle BMW-ejere. I får vel ikke alle lavet hos de to
ovennævnte...

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 13-06-02 13:20

In article <aea1i2$2qia$1@news.cybercity.dk>, Henrik Olsen wrote:
> "Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
>
> Hallooooo derude alle BMW-ejere. I får vel ikke alle lavet hos de to
> ovennævnte...

Nej, vi laver det selv.

Det er bare at koebe en vaerkstedshaandbog og gaa i gang..

--
Soren

Fra : Henrik Olsen

Dato : 13-06-02 20:38

"Soren S. Jorvang" <soren@wheel.dk> wrote in message
> Det er bare at koebe en vaerkstedshaandbog og gaa i gang..

Haynes eller Clymer?

Når man aldrig har skruet på bil eller MC før, kan man så selv komme i gang
med en af bøgerne uden at komme galt afsted? Hvad kan man starte med, og er
det noget værd økonomisk, udover at det rent engagementsmæssigt utvivlsomt
er godt.

Står reservedelsnumrene i bøgerne, så man kan bestille let og smertefrit,
når man pludselig mangler en skrue, bolt, møtrik, luftfilter, bøjle o.l.?

Hvordan kom I selv igang med at skrue?

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 13-06-02 21:43

In article <aeas5v$13rl$1@news.cybercity.dk>, Henrik Olsen wrote:
> "Soren S. Jorvang" <soren@wheel.dk> wrote in message
>
> Haynes eller Clymer?

Jeg har ikke set K100-udgaverne, men jeg har begge til min R1100,
hvilket er meget rart, da der er rigeligt med fejl og uklarheder
i begge. Hvis du vil noejes med een, vil jeg anbefale Clymer, da
den generelt er mere grundig.

Hent ogsaa en kopi af den officielle manual, der dog er lidt mindre
begyndervenlig, fra www.motofiches.com.

> [...]
> det noget værd økonomisk, udover at det rent engagementsmæssigt utvivlsomt

Jeg var i samme situation, men det er saamaend ikke saa svaert
igen.

Jeg gaar ud fra, du allerede har et topnoeglesaet, multimeter
osv. Det eneste, du dertil umiddelbart skal bruge er en billig
momentnoegle og flittig brug af Google.

Det er absolut ogsaa noget vaerd oekonomisk, men det er klart
'det rent engagementsmaessige', der er det vigtigste.

> Står reservedelsnumrene i bøgerne, så man kan bestille let og smertefrit,
> når man pludselig mangler en skrue, bolt, møtrik, luftfilter, bøjle o.l.?

Nej, til det skal du bruge en reservedels-CD kaldet ETK. Bor
du i naerheden af Aarhus?

Der er isaer to gode steder at koebe dele - www.motorworks.co.uk
og www.motobins.co.uk.

> Hvordan kom I selv igang med at skrue?

Jeg koebte min cykel og gik saa bare i gang For mig at se
er det en naturlig del af det at koere paa motorcykel.

--
Soren

Fra : p.jarnbak

Dato : 13-06-02 15:26

> "Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
Hvalsø

> Hallooooo derude alle BMW-ejere. I får vel ikke alle lavet hos de to
> ovennævnte...

Nej, men gør det selv.Sidste gang jeg var på værksted var maj 1985 .
Hej Palle