Silence Og The Lambs (SPOILER)
Fra : / / dentro / /

Dato : 10-06-02 23:47

Lige nogle ting som jeg ikke har fattet:

- Hvordan kom der pludselig lys lige efter "skrædderen" var blevet
skudt?

- Nogen der kan forklare sætningen "Silence Of The Lambs"?

- Til sidst i filmen giver hende FBI agenten en mand hånden. Den hånd
har man da set før har man ikke? Hvis var det? "Skrædderens"?

- Lever Lector videre med ny hud eller hvordan?

/ / dentro / /

Fra : Søren Blom

Dato : 11-06-02 00:13

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev

> - Lever Lector videre med ny hud eller hvordan?

Et og andet må han gøre, der er jo kommet et efterfølger

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-06-02 23:57

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lige nogle ting som jeg ikke har fattet:
>

> - Hvordan kom der pludselig lys lige efter "skrædderen" var blevet
> skudt?

Nogle af skudene ramte vinduet og ødelagde det der var foran til at holde
lyset ude.

> - Nogen der kan forklare sætningen "Silence Of The Lambs"?

Clarice fortalte hun kunne høre lamene "skrige" (kan ikke huske det
nøjagtige ord) og det er en slags traume hun har fra hendes barndom. SOTL
hentyder så til at hun er kommet over traumet.

> - Til sidst i filmen giver hende FBI agenten en mand hånden. Den hånd
> har man da set før har man ikke? Hvis var det? "Skrædderens"?

??

> - Lever Lector videre med ny hud eller hvordan?

Han behøver ikke ny hud, han har bare lagt politimandens "ansigt" over sit
eget. Han har Ikke fjernet sit eget, det er bare blod han har i hovedet.

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 11-06-02 11:07

Clarice Starling trykker hånd med Jack Crawford, som satte hende på opgaven.
Han spilles af Scott Glenn som også medvirker i The Right Stuff, som blev
sendt
i TV for kort tid siden.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-06-02 13:46

> - Lever Lector videre med ny hud eller hvordan?

Du har vist ikke fanget en væsentlig pointe. Som en af
de andre har svaret, har Lecter skrællet ansigtet af én
af vagterne og lagt det på sit eget.

Minder mig om en af mine venner, der ikke havde opdaget
at Bishop var en android i Aliens. Han var målløs over
at han stadig var i live mens Ripley kæmper med dronningen.
Han var jo blevet revet midt over.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Martin M.

Dato : 11-06-02 14:20

Mark Thomas Gazel wrote:

> Minder mig om en af mine venner, der ikke havde opdaget
> at Bishop var en android i Aliens. Han var målløs over
> at han stadig var i live mens Ripley kæmper med dronningen.
> Han var jo blevet revet midt over.

Plus at hans "blod" jo er hvidt.

Hmm, mon din ven var stiv, da han så den?

--
Mvh. Martin Møller
"This shit is between me, you, and mr.

Fra : -V-

Dato : 11-06-02 14:33

"Martin M." <spammers@paradise.com> skrev:

> Plus at hans "blod" jo er hvidt.

Plus, at han er usædvanligt hurtig med en kniv.
Plus, at han siger det selv under måltidet i the Mothership (hvis navn lige
undslipper mig):
udfra hukommelsen:
[Ripley]: "Noone told me, we had an android on board"
[Bishop]: "I prefer the term 'Artificial Person' myself"

-V-

Fra : Martin M.

Dato : 11-06-02 14:52

-V- wrote:

> Plus, at han er usædvanligt hurtig med en kniv.
> Plus, at han siger det selv under måltidet i the Mothership (hvis navn
lige
> undslipper mig):

"Sulaco" hedder skibet...

> udfra hukommelsen:
> [Ripley]: "Noone told me, we had an android on board"
> [Bishop]: "I prefer the term 'Artificial Person' myself"

Jep.

Det er vel lidt spøjst, at disse facts om Bishop kan forbigå seeren, men
dette underbygger vist kun min påstand om, at Marks ven var fuld, da han så
den...

--
Mvh. Martin Møller

Fra : -V-

Dato : 11-06-02 15:01

"Martin M." <spammers@paradise.com> skrev i en meddelelse
> "Sulaco" hedder skibet...

Dér var den, jæs.

> Det er vel lidt spøjst, at disse facts om Bishop kan forbigå seeren, men
> dette underbygger vist kun min påstand om, at Marks ven var fuld, da han

> den...

Der *er* også meget at holde øje med. Personlig holdt jeg øje med, om vi fik
Ripley at se i små, tætsiddende bomuldstrusser, gggRRrrrrrrrooww....
Nu hjælper det også, at jeg har set den +25 gange efterhånden.

"Hey, Vasquez, ever been mistaken for a man?"
"No...have you?"

Klassiker.

-V-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-06-02 15:21

> [...]
> Nu hjælper det også, at jeg har set den +25 gange efterhånden.
>
> "Hey, Vasquez, ever been mistaken for a man?"

Ja, Vasquez er suveræn. Og i virkeligheden er Jenette Goldstein
rødhåret med fregner og meget lys hud. I Aliens bliver hendes
blå øjne dækket af brune linser og det tog en time at give
hende make-up og kulør så hun gå for at være latino.

Men det virkede ...

Fra : -V-

Dato : 11-06-02 15:24

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blå øjne dækket af brune linser og det tog en time at give
> hende make-up og kulør så hun gå for at være latino.

Husker stadig første gang jeg så den. Mit stresslevel var tårnhøjt, og blev
bare højere i løbet af filmen. Uovertruffen action.
Jeg tror aldrig, at jeg bliver træt af den film. Min VHS Directors Cut
udgave er slidt op, så jeg bliver vel nødt til snart at investere i en dvd,
og et nyt fjernsyn, og et surroundsystem. og og og...

Der er *så* mange fede oneliners i den film, de holder bare. Og castingen er
suveræn, især Bill Paxton i hans imho *eneste* gode rolle nogensinde.

-V-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-06-02 15:12

> [...]
> [Ripley]: "Noone told me, we had an android on board"
> [Bishop]: "I prefer the term 'Artificial Person' myself"

Jojo og der er mange flere hentydninger, da Ash jo gik amok i
Alien har Cameron med vilje gjort Bishop ret spooky.

Han var ikke fuld, men lige til sidst lagde han åbenbart ikke
to og to sammen.

Fra : / / dentro / /

Dato : 11-06-02 15:45

> Du har vist ikke fanget en væsentlig pointe. Som en af
> de andre har svaret, har Lecter skrællet ansigtet af én
> af vagterne og lagt det på sit eget.

Jo jo, den HAR jeg skam fattet, men jeg mener om Buffalo Bill's værk
var lavet til Lecter?

(Der i ambulancen flår Lector jo masken af igen, så den kan han vel
ikke bruge igen)...

/ / dentro / /

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-06-02 15:54

> Jo jo, den HAR jeg skam fattet, men jeg mener om Buffalo Bill's værk
> var lavet til Lecter?

Nej, det er til ham selv.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 11-06-02 19:19

> Jo jo, den HAR jeg skam fattet, men jeg mener om Buffalo Bill's værk
> var lavet til Lecter?

Jeg tror du skulle tage og se den en gang til ...

Joakim

Fra : GIZMO

Dato : 11-06-02 17:56

/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev:

> - Nogen der kan forklare sætningen "Silence Of The Lambs"?

Bogen slutter med, at Clarice Starling er kommet sig over sit barndoms
traume med de slagtede lam ("...and she sleeps deeply, sweetly, in the
silence of the lambs"). Men da filmen slutter af på mere traditionel
gyser-vis med den skræmmende opringning fra Lecter, giver titlen faktisk
slet ikke mening i forhold til filmen - andet end at det så tilfældigvis
er bogens titel.

--
Gizmo
Copenhagen

Fra : René Eske Jensen

Dato : 12-06-02 17:06

"GIZMO" <NoSpam@post6.tele.dk> wrote in message

> [...]
> gyser-vis med den skræmmende opringning fra Lecter, giver titlen faktisk
> slet ikke mening i forhold til filmen - andet end at det så tilfældigvis

Det gør den jo i og for sig, da Lector konkludere at hun håber på at få
lammene til at tie stille, hvis hun opklare denne sag. Det bliver ikke
skåret ud i pap som i bogen, men det gør jo i og for sig ikke noget.

Mvh. Rene

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-06-02 18:15

> Det gør den jo i og for sig, da Lector konkludere at hun håber på at få
> lammene til at tie stille, hvis hun opklare denne sag. Det bliver ikke
> skåret ud i pap som i bogen, men det gør jo i og for sig ikke noget.

Jeg mener faktisk, at Lecter spørger om lammene er blevet stille
til sidst i filmen. Jeg kan ikke tjekke det, så det er baseret
på min fænomenale *host* hukommelse.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 12-06-02 18:33

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> writes:

> Jeg mener faktisk, at Lecter spørger om lammene er blevet stille
> til sidst i filmen. Jeg kan ikke tjekke det, så det er baseret
> på min fænomenale *host* hukommelse.

Min lige så fænomenale hukommelse vil gerne bakke din fænomenale
hukommelse op med hensyn til ovenstående. Du har helt ret. Jeg
mener endda, at Lecter indleder telefonsamtalen med at spørge om
det.

--
-- Torben.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-06-02 18:37

> [...]
> hukommelse op med hensyn til ovenstående. Du har helt ret. Jeg
> mener endda, at Lecter indleder telefonsamtalen med at spørge om

Nemlig.

"You know, sometimes I amaze even myself"
Han Solo.

Fra : / / dentro / /

Dato : 12-06-02 20:06

"René Eske Jensen" <rene.eske@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ikke
> skåret ud i pap som i bogen, men det gør jo i og for sig ikke noget.

Hvad er sammenhængen mellem hendes barndom og hendes FBI sag?

/ / dentro / /

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-06-02 21:40

> få
> ikke
>
> Hvad er sammenhængen mellem hendes barndom og hendes FBI sag?

Come on! Quid pro quo = noget for noget.

Måske skulle du se filmen igen

Fra : René Eske Jensen

Dato : 12-06-02 21:49

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message

> Hvad er sammenhængen mellem hendes barndom og hendes FBI sag?

Det er hendes trang til at redde. I hendes barndom ville hun redde et lam,
det mislykkedes, derfor drømmer hun om lammene. Inderst inde håber hun at
hvis hun istedet redder skrædderens ofre, så forsvinder drømmene om lammene.

Mvh. Rene

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-06-02 21:57

> [...]
> det mislykkedes, derfor drømmer hun om lammene. Inderst inde håber hun at
> hvis hun istedet redder skrædderens ofre, så forsvinder drømmene om

Udmærket forklaring.

Mit svar gik mere i retning af hvorfor der er en sammenhæng
mellem hendes barndom og og FBI-sagen. Og det er jo fordi Lecter
vil bore i Starling psykologisk og derfor kun hjælper i FBI-
sagen, hvis Starling til gengæld "lægger sig på briksen",
så at sige.