cotoneaster häk
Fra : Anette Holmfred

Dato : 10-06-02 21:25

Hej
Jeg har for et år siden plantet en ny häk med cotoneaster. Den var da 20 cm
höj. Nu er den vokset ganske meget og er et år gammel. Jeg har klippet den
en gang sidste efterår . Er der nogen som ved hvornår näste "studsning" skal
ske. Er det bare i höjden jeg skal klippe eller skal siderne også klippes
selvom den ikke har fået sin slutlige bredde.
På forhånd mange tak fra en dansk i Sverige
Anette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-06-02 22:03

On Mon, 10 Jun 2002 20:24:48 GMT, "Anette Holmfred"
<anette.holmfred@telia.com> wrote:

> [...]
>ske. Er det bare i höjden jeg skal klippe eller skal siderne også klippes
>selvom den ikke har fået sin slutlige bredde.

siderne skal endelig klippes selv om den ikke har den ønskede bredde.
Toppen behøver du ikke klippe før hækken har den ønskede højde.

Det er tit en fordel at vente med at klippe hækken til omkring sidst i
juli måned, der er evt. fugle som har rede i hækken nemlig fløjet. Men
ellers kan man faktisk klippe hækken når man gider/syntes at den
trænger. Men klipper man den tidligt på sommeren, f.eks nu, så skal man
tit også lige klippe en gang mere sidst på sommeren.

http://www.gartneriet.dk