myrer
Fra : Rundude

Dato : 10-06-02 21:01

hej i gruppen!

læste lige det her i avisen - skulle være rigtig godt mod myrer...

Baythion til vanding mod myrer - man skal vande langs
soklen/fliserne/terassen og så videre...

mvh
rundude

Fra : Dan Andersen

Dato : 11-06-02 07:23

"Rundude" <rundude@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> rundude
>
> Hvorfor bruge gift i haven? Brug en 6,5% opløsning af BORAX og læg i en
delvis overdækket skål. Jeg fandt systemt i Sverige - i BAUHAUS - til 45 SEK
incl. to plastikæsker, hvormidlet kan dryppes i - og en påfyldningsflaske
til min. 8 påfyldninger.

Og så virker det!!!!!!!!!!

Mvh. Dan

Fra : All@din

Dato : 11-06-02 08:03

Hvorfor bruge gift????? Hvad tror du BORAX er.

Det er faktisk forbudt at bruge som myregift.

MEN du har ret, det virker og er meget effektivt jeg bruger det også.

<3d0596e4$0$57412$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Dan Andersen

Dato : 12-06-02 08:46

"All@din" <ab@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SEK

> Det var interessant!. Kan du henvise til en bestemmelse, der siger, at
BORAX ikke er godkendt til myrer? Den vil jeg godt nok meget gerne læse.
Mvh. Dan

Fra : jysch

Dato : 24-06-02 23:04

Er der nogen som ved om det også kan hjælpe mod flyv-myrer?

mvh
Jysch

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 11-06-02 13:11

> Og så virker det!!!!!!!!!!
>
> Mvh. Dan
------
Ja, saftsusemig virker det - - men hvordan?
Efter min mening det rene dyrplageri:
Normalt kommes honning og sukker i boraksen, myrerne labber det i sig, men
det størkner i dyrets indvolde som gips!
Nej, må jeg så bede om en human aflivning.
Flemming.

Fra : Morten Madsen

Dato : 11-06-02 13:25

On Tue, 11 Jun 2002 14:11:19 +0200, "Flemming Svendsen"
<flemclar@mail.dk> wrote:

>Nej, må jeg så bede om en human aflivning.

Det kan da arrangeres. Er det til dig selv eller til myrerne ?

Fra : Lasse

Dato : 11-06-02 15:05

ingen vold tak*SS*

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 12-06-02 15:52

> Det kan da arrangeres. Er det til dig selv eller til myrerne ?
Jo, jeg kunne godt ha' ønsket at man ku' spole tilbage, men det er forsent.

Jeg syntes vi skal tænke lidt (nej meget) på vores fjerede venner når vi
spreder gift.
Myrer er mange fugles guf, prøv bare at sprede en tue, og se gæsterne
ankomme som fluer på et stykke sukker.
Når fuglene er døde af giften, kommer katten, ræven eller en rovfugl, og så
har vi balladen.
Bare mit pip
Flemming.

Fra : Dan Andersen

Dato : 12-06-02 08:45

"Flemming Svendsen" <flemclar@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Flemming.
>
> Der findes ikke humane aflivninger af insekter - kan du nævne blot en
metode?

Fra : Rundude

Dato : 12-06-02 11:16

man kan vel bare ta en ad gangen og hallal-slagte dem - det virker, men
tager lang tid

mvh
rundude

Fra : Per K

Dato : 12-06-02 13:11

> man kan vel bare ta en ad gangen og hallal-slagte dem - det virker, men
> tager lang tid
>
> mvh
> rundude

Ja specielt når man også skal velsigne samtlige myrer, det ta´r en faens til
tid
For man skal lige messe en god halv times tid inden man må skære halsen
over på dem, men så ved man da hvad at man kan få hele sommeren til at gå
med.
Lidt vildt men effektivt, jeg snupper dem samtidig med at jeg går med
ukruds-
brænderen. Fut og der røg det myrebo med samtlige myrer i.

Venligst Per

Fra : Dan Andersen

Dato : 12-06-02 17:03

"Per K" <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Venligst Per
>
> Det har jeg også prøvet, men boet under fliserne tager ingen skade -
desværre.

Fra : Carsten Howard

Dato : 12-06-02 17:09

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse

> metode?

Kogende vand!

Carsten

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 12-06-02 19:35

"> Kogende vand!
> Carsten
--------
Ja det brugte min mor :-/ det virker ikke særligt dybt i boet, og jeg er
ikke sikker på det er humant, men det er renligt overfor de pipper der
kommer og spiser kadaverne; gift spredes ikke i fødekæden, og det er det
vigtigste . . . . ikke for mig gamle mand, men for mine børnebørn.
Hilsen:
Flemming Svendsen, Korsør.