Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
S-VHS kabel på 15 meter?
Fra : Atcox

Dato : 10-06-02 20:19

Er ovenstående anbefalelsesværdigt?

Jeg har netop hørt at S-VHS skulle give mindst kvalitetstab over
længere afstande, og der er 14 meter mellem grafikkort og fjernsyn.
(Og rigtige S-VHS stik på begge enheder.)

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 10-06-02 22:26

"Atcox" <aatcox@hotmail.com> wrote in message
> Er ovenstående anbefalelsesværdigt?

Nej, det er besværligt at få båndet ind i kasetten igen!

> Jeg har netop hørt at S-VHS skulle give mindst kvalitetstab over
> længere afstande, og der er 14 meter mellem grafikkort og fjernsyn.
> (Og rigtige S-VHS stik på begge enheder.)

Oh, du mener nok et S-Video kabel :) - undskyld, kunne ikke lade være!

Jeg selv kom til at trække et "10 meter rimelig-men-ikke-over-god-kvalitet
S-Video kabel" fra mit Matrox G550 til min forstærker, hvorfra der er endnu
et "10 meter rimelig-men-ikke-over-god-kvalitet S-Video kabel". Ikke
ligefrem totalt fremragende, men hvis jeg undlader at pudse brillerne kan
jeg ikke se noget merkant problem til forhold min Sony S315 DVD afspiller
der kun er med de 10 meter :)

Ellers kan man vist få en terminator der skulle hjælpe på lange signalet i
kabler!

/Lars

Fra : Atcox

Dato : 10-06-02 22:52

> Oh, du mener nok et S-Video kabel :) - undskyld, kunne ikke lade være!

Ja, eller det der.

> [...]
> jeg ikke se noget merkant problem til forhold min Sony S315 DVD afspiller

Det er jo ikke specielt opmuntrende...
Som jeg har forstået det, så skulle Composite være fedest hvis kablerne
ikke skulle være over et par meter lange, men med længere kabler ville der
hurtigt opstå et markant kvalitetstab.
Har jeg ret?

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 11-06-02 18:30

> [...]
> ikke skulle være over et par meter lange, men med længere kabler ville der
Jeg fik det nok skrevet lidt for negativt. Jeg prøvede bare at sige at du
ikke skal forvente 100% samme kvalitet - kvaliteten jeg har er god nok til
mig - som sagt, ikke "totalt fremragende" - kun "fremragende" :)

/Lars

Fra : Lasse Lund Hansen

Dato : 17-06-02 07:55

Hej
Man kan anvende parsnoet kategori 5 kabel til Y/C (S-VHS) signaler over
lange afstande (>15m) med succes. Kategori 5 kabel er det kabel man anvender
til Fast-Ethernet 100Mb netværk. Det kan fås rimeligt billigt i enhver
netværks butik. Der er 4 stk. parsnoede kabler i, og man skal blot anvende
de 2 par. Det forbindes selvfølgelig så intensitetssignal og tilhørende stel
føres i et parsnoet ledningssæt. Tilsvarende for farvesignalet. Lyden kan
evt. overføres i de andre 2 par. Der skal bruges 2 stk. 4-polede mini-DIN
stik til formålet. Kan formentlig fås i elektronik butikker eller
RS(138-7960)/Rudolf Schmidt(111-361) grossist.
Mvh.
Lasse

Fra : JRS

Dato : 10-06-02 23:16

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse

> "Atcox" <aatcox@hotmail.com> wrote in message
>
> Nej, det er besværligt at få båndet ind i kasetten igen!

> Oh, du mener nok et S-Video kabel :) - undskyld, kunne ikke lade være!

Tror du går lidt for meget op i det der med S-VHS/S-Video ..
På mit kabel står der faktisk S-VHS .. Så helt forkert kan det vel ikke være

MVH
JRS

Fra : Ronni

Dato : 11-06-02 08:30

Bare kvaliteten af kablet og udgangen på TV-kortet er i orden, så er der
ikke noget problem med kabler på 20-30 meter (jeg bruger selv 25 m.). Det
samme gælder composit, dog er dette jo en standard med lidt ringere kontrast
end S-Video. Check evt. www.AV-Connection.dk, der kan du få kablerne i flere
prisklasser. Der kan også se hvor meget/lidt tab der er over et par af
kabeltyperne; under teknisk info.

Mvh. Ronni

Fra : Chingachgook

Dato : 11-06-02 21:09

jeg brugte et kabel jeg købte i et sæt fra aldi, og det virker skam helt
fint, så der skulle ikke være nogen problemer medmindre kablet i sig selv er
noget møg.. Afstanden burde ikke være årsag til problemer..

//Chingachgook

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 12-06-02 09:07

> [...]
> længere afstande, og der er 14 meter mellem grafikkort og fjernsyn.
> (Og rigtige S-VHS stik på begge enheder.)

Jeg har et 15 meter S-VHS kabel på mit Matrox G400 MAX, og der er ikke
forskel på det og det 1½ meter kabel jeg har!

\MK