Ondt i knæet
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-02 20:39

Nu har jeg løbetrænet i lidt over en måned og har på det seneste fået
ondt i højre knæ af det.

Jeg tror det er kommet sig af overbelastning af knæet, da jeg måske er
gået en anelse for hårdt til den.

Mit spørgsmål er nu: Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg vil jo gerne ud at
løbe igen så hurtigt som muligt. Er der nogle specielle øvelser man bør
udføre? Skal jeg bare vente til knæet er godt igen og så løbe videre?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mogens Henckel

Dato : 10-06-02 18:44

Hejsa

Har du fået undersøgt om du bruger de rigtige sko ?? altså fået en løbetest
da du købte sko ? Jeg fik nemlig ondt i mine skinneben, og fik så en test,
som viste at jeg brugte de forkerte sko.

Prøv det.

mvh
Mogens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-02 20:50

Mogens Henckel escribió

> [...]
> løbetest da du købte sko ? Jeg fik nemlig ondt i mine skinneben, og
> fik så en test, som viste at jeg brugte de forkerte sko.

Næh, det har jeg faktisk ikke prøvet, hvor får man lavet sådan en test?
Tak for svar

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 10-06-02 18:55

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> Næh, det har jeg faktisk ikke prøvet, hvor får man lavet sådan en test?

I store sportsforretninger. F.eks. Stadium på Fisketorvet. Ellers i
løbebutikker som Marathonsport.
Mvh. Larsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-02 21:08

Lars Lienhøft Larsen escribió

> I store sportsforretninger. F.eks. Stadium p† Fisketorvet. Ellers i
> l›bebutikker som Marathonsport.

Ok, tak, jeg kigger efter nogle store sportsbutikker hernede hvor jeg
bor.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 10-06-02 18:46

> [...]
> løbe igen så hurtigt som muligt. Er der nogle specielle øvelser man bør
> udføre? Skal jeg bare vente til knæet er godt igen og så løbe videre?

Prøv at kigge på http://www.run4fun.dk/ , der er vist også en gruppe du
kan spørge.
Mvh Larsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-02 21:08

Lars Lienhøft Larsen escribió

> Prøv at kigge på http://www.run4fun.dk/ , der er vist også en
> gruppe du kan spørge.

Der var en rigtig god side om emnet, tak

Fra : LazyA

Dato : 10-06-02 19:56

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev

> Nu har jeg løbetrænet i lidt over en måned og har på det seneste fået
> ondt i højre knæ af det.

Hej Lars

Nu ved jeg ikke hvor i dit knæ, det gør ondt, men jeg har selv 2 stk.
springerknæ. Det kommer af overbelastning.
Kig evt. på netdoktor.dk, hvor der er en udmærket beskrivelse af fænomenet.

Hvis du har fået et springerknæ er hvile, og bagefter styrketræning
løsningen.

Mvh

Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-02 23:30

LazyA escribió

> Hvis du har fået et springerknæ er hvile, og bagefter styrketræning
> løsningen.

Kæmpe tak til dig Anders, Den beskrivelse af problemet på netdokter
kunne jeg selv have skrevet. Det er en fuldstændig gengivelse af hvad
jeg døjer med, så jeg vil følge de råd der bliver givet på siden.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-02 23:30

LazyA escribió

Fra : LazyA

Dato : 12-06-02 14:05

> [...]

> kunne jeg selv have skrevet. Det er en fuldstændig gengivelse af hvad
> jeg døjer med, så jeg vil følge de råd der bliver givet på siden.

Som de også skriver på siden er styrketræning meget vigtigt.
Jeg fik problemer med knæet pga. basketball hvor man hopper lodret hele
tiden.
Efter 3 måneders styrketræning forsvandt smerterne HELT.
Desværre skal man jo huske at holde træningen ved lige :-/.

En af mine kammerater har ignoreret smerterne og er endt med så meget arvæv
omkring senen i knæet at han måtte opereres for det. Det holder jo ikke.

Mvh

Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-06-02 21:24

LazyA escribió

> Efter 3 måneders styrketræning forsvandt smerterne HELT.
> Desværre skal man jo huske at holde træningen ved lige :-/.

Ok, jeg vil straks finde ud af noget med styrketræning, jeg har dog i
mellemtiden bestilt tid hos min læge så jeg lige kan være sikker på hvad
der er galt.

> En af mine kammerater har ignoreret smerterne og er endt med så
> meget arvæv omkring senen i knæet at han måtte opereres for det.
> Det holder jo ikke.

Næh det skulle jo helst undgås.

Tak for de gode råd

Med venlig hilsen