Hælsporer !
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-02 18:25

Jeg søger erfaring med og i behandling af hælsporer.
Jeg har haft hælsporer i snart et halvt år, og lider stadig meget af
smerter i hulfoden og hælen. jeg har fået gigt-medicin af forskellig
slags, men uden hjælp. Jeg går med kile-indlæg i mine sko, men heller
ikke dette har hjulpet. Den sidste mulighed for "helbredelse siger
lægen" er en indsprøjtning med binyrebark-hormon, men her er ingen
garanti for helbredelse. Er der andre der har haft lignende problem,
og som har haft held med en behandling af denne betændelsestilstand i
hulfodssenen, hører jeg meget gerne fra dig/jer.

Venlig hilsen
Notredame

Fra : Kat

Dato : 11-06-02 16:21

Notredame skrev:

> Jeg søger erfaring med og i behandling af hælsporer.

Her er min lille historie og opdagelse til eftertanke:
Jeg havde sidste år store problemer med hælspore. Fik det
diagnosticeret af en ortopædkirurg. Prøvede alverdens skoindlæg og sko
men intet hjalp.
Jeg fandt dog lige pludselig ud af, at jeg havde gavaldigt rod i mine
hormoner, da jeg ikke havde min menses i 8 mdr.
Jeg kiggede på nogle plancher for zoneterapi og opdagede, at hælen og
achillesområdet er centret for æggestokke, livmoder og den slags (ret
mig en eller anden hvis det er forkert!). Jeg nåede dog aldrig i
behandling hos en zoneterapeut.
Enden på det hele blev, da jeg via hormonbehandling blev gravid og
vupti væk var smerterne i foden!
Så min første tanke var, da jeg læste dit indlæg: Har du rod i dine
hormoner?
--

/kat
---

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-02 18:14

Hej Kat

Tak for dit indlæg.
Jeg tror dog ikke at det er mine hormoner den er gal med i mit
tilfælde. Jeg er af han-køn og har ikke de samme hormonsvingninger som
hun-køn. Så jeg tror ikke det kan hjælpe mig med en hormonbehandling.
Men faktisk berører du noget jeg selv har tænkt på længe.
Zoneterapi.......jeg har tænkt at det vil kunne sætte gang i
blodomløbet i fødderne og måske hjælpe på den betændelsestilstand der
er i hulfoden. Har du erfaring med zoneterapi?

Venligst
Notredame

Fra : Kat

Dato : 12-06-02 09:38

<Notredame> skrev:

> Jeg tror dog ikke at det er mine hormoner den er gal med i mit
> tilfælde. Jeg er af han-køn og har ikke de samme hormonsvingninger
som
> hun-køn.

Se, det kunne jeg ikke lige se ud af dit navn/nick
Men hvorfor skulle en mand ikke også kunne have rod i hormonerne
og/eller kønsdriften? Men det ved du nok bedst selv i dit eget
tilfælde.

> [...]
der
> er i hulfoden. Har du erfaring med zoneterapi?

Næ, det nåede jeg aldrig at få erfaring med førend jeg blev gravid (og
stadig er det), så der kan jeg ikke hjælpe dig. Men jeg tror, at her
sidder en del andre som kan svare dig omkring zoneterapi.
En anden gang, hvis jeg skulle få ondt i fødderne igen, så ville jeg
ikke vente med at opsøge en zoneterapeut, for jeg er virkelig blevet
overbevidst om, at der er en sammenhæng mellem krop og fødderne!
--

/kat
---