Problemer med ekstern USB harddisk
Fra : Morten

Dato : 10-06-02 16:49

Hejsa,

Jeg har netop modtaget et eksternt Psyco USB-kabinet og sat min gamle
6 GB Toshiba 2,5" harddisk (HDD2144 P) i.
I Apple Systemprofil vises den fint nok, men den kommer ikke frem på
skrivebordet.
Disken er Mac formateret.

Jeg har prøvet at få adgang til den gennem Disk Utility (OS X), men
den vil ikke finde den.

Jeg bruger Mac OS X, men har også prøvet med Mac OS 9 uden resultatet.

Hvad skal jeg gøre for at mounte den?

- Morten

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-06-02 22:20

Morten <spam@borg.net> wrote:

> [...]
> den vil ikke finde den.
>
> Jeg bruger Mac OS X, men har også prøvet med Mac OS 9 uden resultatet.

Prøv gå ind i Exensions eller Preferences og fjern USB Authoring Support
dimsen - bare træk den ud på skrivebordet og genstart så dyret.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten

Dato : 11-06-02 11:26

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote in message news:<1fdkytt.1p8l5e31ybtzl2N%jesper@gylling.net>...

> Prøv gå ind i Exensions eller Preferences og fjern USB Authoring Support
> dimsen - bare træk den ud på skrivebordet og genstart så dyret.

Det hjalp desværre ikke at prøve at fjerne udvidelsen.
Min systemprofil ser sådan ud i hhv. X og OS 9 (i OS 9 tilfældet ser
det ens ud med og uden udvidelsen):

http://borg.net/systemprofil.jpg
http://borg.net/systemprofil-os9.jpg

Mvh.
Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-06-02 12:59

In article <7dee4808.0206110225.1b2ac069@posting.google.com>,
spam@borg.net (Morten) wrote:

> Det hjalp desværre ikke at prøve at fjerne udvidelsen.
> Min systemprofil ser sådan ud i hhv. X og OS 9 (i OS 9 tilfældet ser
> det ens ud med og uden udvidelsen):

Hvilken driver er disken formateret med?

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent

Fra : Morten

Dato : 11-06-02 20:58

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote in message news:<olo4ea.i93.ln@g4.reippuert.dk>...

> Hvilken driver er disken formateret med?

Det ved jeg ikke lige, jeg tror bare den i sin tid blev formateret med
Disk Utility i OS 9. Den har tidligere siddet som intern disk i min PB
og har stadig Mac OS 9 og nogle programmer installeret så vidt jeg
husker. Hvis I tror det har betydning, kan jeg godt sætte den ind i
PB'en igen, starte fra en CD, og formatere den på en bestemt måde -
men det ved jeg ikke om I mener at det evt. vil kunne løse problemet?

Mvh.
Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-02 16:34

In article <7dee4808.0206111157.1a7b3aa4@posting.google.com>,
spam@borg.net (Morten) wrote:

> [...]
> PB'en igen, starte fra en CD, og formatere den på en bestemt måde -
> men det ved jeg ikke om I mener at det evt. vil kunne løse problemet?

Prøv med et tredieparts formateringsværktøj -ved eftertanke mener jeg
kun at driveren fra Apples drivesteup understøtter SCSI, ATA og Firewire
- dvs /ikke/ USB.

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent