Definering Af En 'Uddannelsessøgende' Pers~
Fra : Tim Sørensen

Dato : 10-06-02 16:30

Hvordan definerer man en 'Uddannelsessøgende' Person?

Sagen er den at min kæreste nu er færdig med skolen, og
ingen penge får, før hun er startet hos en elevplads/skolepraktik.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Henning

Dato : 10-06-02 16:40

On Mon, 10 Jun 2002 17:29:33 +0200, "Tim Sørensen"
<dondata@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvordan definerer man en 'Uddannelsessøgende' Person?
>
>Sagen er den at min kæreste nu er færdig med skolen, og
>ingen penge får, før hun er startet hos en elevplads/skolepraktik.

Over / under 18? Hvad med bistandhjælp? "Ulemnpen" er selvfølgelig, at
hun sandsynligvis sendes ud i aktivering, hvorfor sommerferien ryger..

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 10-06-02 16:45

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Over / under 18? Hvad med bistandhjælp? "Ulemnpen" er selvfølgelig, at
> hun sandsynligvis sendes ud i aktivering, hvorfor sommerferien ryger..

Det er sådan set irrellevant, da det højest bliver til et par måneder.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Henning

Dato : 10-06-02 22:20

>Det er sådan set irrellevant, da det højest bliver til et par måneder.

Drejer det sig ikke om, at hun gerne vil have noget at leve for, til
hun får en læreplads?? I bl.a. København sendes du i aktivering
indenfor ganske få dage, for at kunne modtage kontanthjælp. (Jeg kan
huske det skabte stor, stor utilfredshed blandt nyudsprungne
studenter, som ikke længere kunne tage på "velfortjent" sommerferie,
betalt af kommunekassen.)

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 10-06-02 23:20

> Drejer det sig ikke om, at hun gerne vil have noget at leve for, til
> hun får en læreplads??

Jo. Og selv om hun sendes i aktivering er det
ligemeget, da hun jo bare 'afmelder' sin kontanthjælp.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : BB

Dato : 10-06-02 20:01

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sagen er den at min kæreste nu er færdig med skolen, og
> ingen penge får, før hun er startet hos en elevplads/skolepraktik.

Sikkert på samme måde som man definerer en "arbejdssøgende person".

Hvis det er set med skolens øjne, skal man sende X antal ansøgninger om
elevplads til relevante virksomheder.

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.