On Sat, 16 Dec 2000 20:41:22 +0100, "Anders Albrechtsen"
<snip en masse>
>> Derfor er openGL og DirectX alligevel åbne standarder, i modsætning
>> til Glide, der er en lukket standard!
>
>Stadig ikke forstået! Direct3D og OpenGL har da ikke umiddelbart noget at
>gøre med hinanden. Du bliver altså nødt til at forklare mig, hvad du mener
>med åbne standarder!! Er det fordi du mener, at DirectX og OpenGL
>efterhånden smelter sammen, mens Glide udfases??
>---
>Anders
>
OK, Anders, så tager vi den lange version...
Glide er en lukket standard, som det kun har været 3Dfx der har lavet
drivere der kunne klare - de øvrige fabrikanter må / måtte simpelthen
ikke...
OpenGL og Direct3D er fuldt ud til fri afbenyttelse hos
grafikkortfabrikanterne, og OpenGL endvidere gratis mig bekendt.
Dermed forskellen, det er simpelthen et licensspørgsmål
MVH
Thomas A. Frederiksen
Fjern no fra mail, så virker den.