eudora problem
Fra : Kenneth Lund Larsen

Dato : 10-06-02 12:54

hejsa

af en eller anden grund vil mit eller gode post program ikke sende mine
mails mere.

jeg får følgende fejlmeddelse: "503 5.0.0 polite people say HELO first"

tiscali suppert siger at det ikke er hos dem, men at jeg skal skift
postprogram, eller få eudora til at sende HELO først???

min kæreste sender fra samme maskine med outlook ekspress, og har inge
problemer.

og jeps, jeg bruger seneste version 5.1.1.

er der mon nogle der ved hvordan jeg får det til at sende det der HELO
først?

eller skal jeg bare skift?

--
   Kenneth Lund Larsen

   email: klundl@image.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-06-02 14:08

Kenneth Lund Larsen <nospam@nospam.nospam> wrote in

> af en eller anden grund vil mit eller gode post program ikke
> sende mine mails mere.
> jeg får følgende fejlmeddelse: "503 5.0.0 polite people say HELO
> first"

HELO er en kommando klienten sender til mailserveren for at
præsentere sig. Nogle server er mere strikse end andre og kræver at
denne sendes - Tiscali's er tilsyneladene en af dem.

> tiscali suppert siger at det ikke er hos dem, men at jeg skal
> skift postprogram, eller få eudora til at sende HELO først???

Det er også korrekt.

> min kæreste sender fra samme maskine med outlook ekspress, og
> har inge problemer.

OE sender HELO, den er godt opdraget på den område og følger RFC'ens
retningslinier.

> og jeps, jeg bruger seneste version 5.1.1.
>
> er der mon nogle der ved hvordan jeg får det til at sende det
> der HELO først?
>
> eller skal jeg bare skift?

Det er formentlig ikke nødvendigt at skifte, du kan sikkert finde et
sted i opsætningen hvor du kan sætte den til at sende HELO.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-06-02 15:06

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> skrev:

> Det er formentlig ikke nødvendigt at skifte, du kan sikkert finde et
> sted i opsætningen hvor du kan sætte den til at sende HELO.

I min SMTP server log ser det ud til, at Eudora sender en EHLO kommando
istedet for HELO.

Jeg får følgende med Eudora og Outlook Express:

Eudora: 09:50:17 172.16.16.111 EHLO - 250
OE: 14:01:59 172.16.16.111 HELO - 250

Hvis dette er en fejl kunne det måske være man skulle skrive til
Qualcomm, der står for Eudora, da det i såfald er en rimelig alvorlig
fejl, der er uhyre enkel at rette.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 10-06-02 15:19

On Mon, 10 Jun 2002 14:05:52 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>I min SMTP server log ser det ud til, at Eudora sender en EHLO kommando
>istedet for HELO.

EHLO er blot en "udvidelse" af HELO.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-06-02 15:41

Morten Kjaer Nielsen <nospam.10juni2002@gummiand.dk> skrev:

> EHLO er blot en "udvidelse" af HELO.

Ok og tak, men så forstår jeg ikke Kenneths problem med Tiscalis
server.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kenneth Lund Larsen

Dato : 10-06-02 20:15

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote in

> HELO er en kommando klienten sender til mailserveren for at
> præsentere sig. Nogle server er mere strikse end andre og kræver at
> denne sendes - Tiscali's er tilsyneladene en af dem.

aha.

de sender faktisk et EHLO først!! er det så tiscali's server der ikke kan
lide det?

> Det er formentlig ikke nødvendigt at skifte, du kan sikkert finde et
> sted i opsætningen hvor du kan sætte den til at sende HELO.

tja, men hvor?

jeg kan ikke finde det.

--
   Kenneth Lund Larsen

   email: klundl@image.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-06-02 21:59

> de sender faktisk et EHLO først!! er det så tiscali's server der
> ikke kan lide det?

Jeps, de må ha lavet en fejl da de satte den op.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 10-06-02 15:18

On Mon, 10 Jun 2002 11:53:40 GMT, Kenneth Lund Larsen
<nospam@nospam.nospam> wrote:

>jeg får følgende fejlmeddelse: "503 5.0.0 polite people say HELO first"

Underligt, fortalt den hvilken server det var?

>tiscali suppert siger at det ikke er hos dem, men at jeg skal skift
>postprogram, eller få eudora til at sende HELO først???

bash-2.05a$ telnet smtp.tiscali.dk smtp
Trying 212.54.64.105...
Connected to smtp.tiscali.dk.
Escape character is '^]'.
220 smtp030.tiscali.dk ESMTP
ehlo hest
250-smtp030.tiscali.dk Hello flaf.gummiand.dk [62.79.61.201], pleased
to meet you
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-PIPELINING
250-8BITMIME
250-SIZE
250-DSN
250-ETRN
250-DELIVERBY
250 HELP

Fra : Kenneth Lund Larsen

Dato : 16-06-02 21:14

Kenneth Lund Larsen <nospam@nospam.nospam> wrote in

> jeg får følgende fejlmeddelse: "503 5.0.0 polite people say HELO first"

jeps, nu har jeg fundet løsningen

den er hentet fra deres eudoras hjemmeside

den er her, skaset fra siden

ISSUE:

When sending a message, the SMTP server responds with a message: Polite
People say Hello first.

SOLUTION:

The proper way to send a message when connecting to the SMTP server is to
first send the HELO command with your computer's Internet domain name. If
your computer is configured with an Internet domain that is not valid, the
mail server may simply look at your IP address and let you go on or it may
stop and ask you to try again with a valid domain name.

Eudora gets your domain name from the configuration of your Network Control
Panels and has nothing beyond that to offer the SMTP server. Since many
servers will let you continue with the invalid domain, Eudora ignores the
error message and goes on to the next step in sending your message. A
"Polite people say Hello first" message means that your server doesn't
allow the process to continue with an invalid domain.

Open the Control Panels, and double click on the Network icon. Click on the
TCP/IP protocol and click on Properties. Go to the DNS Configuration tab.
Make sure that DNS is enabled. Enter your host name in the host field
(Usually, this is everything before the @ symbol in your e-mail address).
Enter your domain name in the domain field (Typically, this is everything
after the @ symbol in your e-mail address). It is invalid to have spaces,
commas, and other special characters in these fields. If you have any
questions about what should be in these fields, contact your Internet
Service Provider.

After correcting your domain name and restarting your machine, you should
be able to send mail from Eudora.

> tiscali suppert siger at det ikke er hos dem, men at jeg skal skift
> postprogram, eller få eudora til at sende HELO først???

så deres kunde support er sku' ikke meget værd.

--
   Kenneth Lund Larsen

   email: klundl@image.dk

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 16-06-02 22:18

On Sun, 16 Jun 2002 20:13:43 GMT, Kenneth Lund Larsen
<nospam@nospam.nospam> wrote:

>"Polite people say Hello first" message means that your server doesn't
>allow the process to continue with an invalid domain.

Nå ik.

su-2.05a# telnet smtp.tiscali.dk 25
Trying 212.54.64.106...
Connected to smtp.tiscali.dk.
Escape character is '^]'.
220 smtp040.tiscali.dk ESMTP
helo megetforkertdomain.forkert
250 smtp040.tiscali.dk Hello flaf.gummiand.dk [62.79.61.201], pleased
to meet you

-*-

su-2.05a# telnet smtp.tiscali.dk 25
Trying 212.54.64.104...
Connected to smtp.tiscali.dk.
Escape character is '^]'.
220 smtp020.tiscali.dk ESMTP
ehlo megetforkertdomain.forkert
250-smtp020.tiscali.dk Hello flaf.gummiand.dk [62.79.61.201], pleased
to meet you
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-PIPELINING
250-8BITMIME
250-SIZE
250-DSN
250-ETRN
250-DELIVERBY
250 HELP

--
Morten!

Fra : Kenneth Lund Larsen

Dato : 18-06-02 20:07

Morten Kjær Nielsen <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote in

> [...]
> 220 smtp040.tiscali.dk ESMTP
> helo megetforkertdomain.forkert
> 250 smtp040.tiscali.dk Hello flaf.gummiand.dk [62.79.61.201], pleased

NÅ, Ja
--
   Kenneth Lund Larsen

   email: klundl@image.dk