Dele USB-PC-printer over netværk?
Fra : Jens

Dato : 10-06-02 12:42

Hej Mac-folk,

Jeg har en Xerox-laserprinter, som ikke kan kobles på en Mac
(manglende driver). Men: Det er vist muligt at sætte USB-printere på
en Win98-maskine som "delt"/"shared".

Hvis jeg gør det, vil printeren så være tilgængelig for Mac'en, der
sidder på lokalnetværket?

Håber I kan komme med input!

/Jens

Fra : [5220] Maciek

Dato : 10-06-02 13:11

"Jens" <webdezign@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> en Win98-maskine som "delt"/"shared".
>
> Hvis jeg gør det, vil printeren så være tilgængelig for Mac'en, der

Ikke så vidt jeg ved. Jeg har selv prøvet med en ikke-mac-kompatibel
printer, som blev sluttet til en windows. Da mac'en prøvede at printe til
den, spyttede printeren kun sider med en masse underlige bogstaver ud.
Sansynligvis pga. printerens manglende post-script sprog.
Har din printer post-script? Hvis ja, så er der omkring 95% chance for at
det vil virke...

/maciek

Fra : Jens

Dato : 10-06-02 21:25

> Sansynligvis pga. printerens manglende post-script sprog.
> Har din printer post-script? Hvis ja, så er der omkring 95% chance for at
> det vil virke...

Det er en Xerox P8ex, og den har såvidt jeg ved IKKE PostScript.

Man kan købe en printserver hos Xerox ved navn Centre Direct, der
kobles på parrallelporten i printeren. Koblet på en router/switch
burde jeg vel så kunne få det til at virke på lokalnettet?

/Jens

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-06-02 21:44

In article <8f697960.0206101224.43371cb@posting.google.com>,
webdezign@ofir.dk (Jens) wrote:

> Man kan købe en printserver hos Xerox ved navn Centre Direct, der
> kobles på parrallelporten i printeren. Koblet på en router/switch
> burde jeg vel så kunne få det til at virke på lokalnettet?

du kræver stadig en driver på mac'en.

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-06-02 21:51

> [...]

> kobles på parrallelporten i printeren. Koblet på en router/switch
> burde jeg vel så kunne få det til at virke på lokalnettet?

det kræver stadig en driver på mac'en.

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent

Fra : Jan Jonasen

Dato : 10-06-02 18:15

In article <8f697960.0206100342.405724e9@posting.google.com>,
webdezign@ofir.dk says...
> Hej Mac-folk,
>
> Jeg har en Xerox-laserprinter, som ikke kan kobles på en Mac
> (manglende driver). Men: Det er vist muligt at sætte USB-printere på
> en Win98-maskine som "delt"/"shared".

Det kan godt være det er anderledes med Xerox printere, men du kan evt.
slutte den til mac'en og bruge Apples egen LaserWriter driver, den virker
oftere end man tror.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk