/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
ADSL hos Telia
Fra : Alex Sobocki


Dato : 10-06-02 11:18

Jeg overvejer en ADSL hos Telia. De har et godt tilbud på 2 MB-opkobling
i øjeblikket. Er der nogen som har fået det?
Man får et USB-modem med i "pakken". Kan man koble en AirPort Base på
såden en fyr og køre et lille netværk på den måde (så alle mine gode
Mac'er kommer på internettet?)

Venlig hilsen

Alex


 
 
Michael Horn (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Horn


Dato : 10-06-02 11:24



> Jeg overvejer en ADSL hos Telia. De har et godt tilbud på 2 MB-opkobling
> i øjeblikket. Er der nogen som har fået det?
> Man får et USB-modem med i "pakken". Kan man koble en AirPort Base på
> såden en fyr og køre et lille netværk på den måde (så alle mine gode
> Mac'er kommer på internettet?)
>
> Venlig hilsen
>
> Alex
>

Hej Alex

Ikke sådan lige. Airport har ethernet porte og hvis du skal buge den til
ADSL skal den være 1. Led i din opkobling og herefter fungere som DHCP
server o.m.a.

Men du kunne selvfølgelig lade den ene Mac fungere som server og lade de
andre koble op gennem den. Men så skal denne være tændt altid.

Måske har Telia også et modem med ethernetport - det har de når det er til
fx. Kabel.

Mvh
Michael Horn


Ben Knudsen (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen


Dato : 10-06-02 11:22

Alex.Sobocki@get2net.dk writes:
>Man får et USB-modem med i "pakken". Kan man koble en AirPort Base på
>såden en fyr og køre et lille netværk på den måde (så alle mine gode
>Mac'er kommer på internettet?)

Der er ikke USB-indgang i en Aiport-basenhed, så det kan du ikke... Kan du
ikke få en router i stedet? Det vil under alle omstændigheder gøre dit liv
meget lettere...

Mhv Ben


Alex Sobocki (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 10-06-02 12:07



Ben Knudsen wrote:

> Alex.Sobocki@get2net.dk writes:
>
>>Man får et USB-modem med i "pakken". Kan man koble en AirPort Base på
>>såden en fyr og køre et lille netværk på den måde (så alle mine gode
>>Mac'er kommer på internettet?)
>>
>
> Der er ikke USB-indgang i en Aiport-basenhed, så det kan du ikke... Kan du
> ikke få en router i stedet? Det vil under alle omstændigheder gøre dit liv
> meget lettere...
>
> Mhv Ben
>


Hej Ben

Nu synes jeg, at der er SÅ smart med AirPort...
Derfor skal den have en chance hos mig. Det er den derfor løsning jeg
vil gå efter.

Alex




Jesper Juellund Jens~ (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Juellund Jens~


Dato : 10-06-02 12:17

Ben Knudsen skrev:

> Kan du ikke få en router i stedet?

Sådan som jeg havde forstået det, fungerer Aiport-basen netop som en
router, så det skulle vel ikke være nødvendigt med en router?

Derimod skal det selvfølgelig være en Ethernet-baseret løsning, da
Aiport-basen som nævnt ikke kan tilkobles via usb.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen
http://cyrk.dk/programmer/

Ben Knudsen (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen


Dato : 10-06-02 12:25

Alex.Sobocki@get2net.dk writes:
>Nu synes jeg, at der er SÅ smart med AirPort...
>Derfor skal den have en chance hos mig. Det er den derfor løsning jeg
>vil gå efter.

Du misforstår
Du skal have en router fra Telia i stedet for USB-modem, fordi du kan
forbinde routeren direkte til Airport'en. Alternativt skal du have en mac
stående som server med USB-modemme tilkoblet (forudsat at modemmet
overhovedet kan tale med en mac). Med routeren er der ikke så meget pis
(pardon my french).

Mvh Ben


Ben Knudsen (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen


Dato : 10-06-02 12:46

jjj@cyrk.dk writes:
>Sådan som jeg havde forstået det, fungerer Aiport-basen netop som en
>router, så det skulle vel ikke være nødvendigt med en router?

Det er nødvendigt. Router er en standard-betegnelse. Airport-basen kan
ikke kobles direkte på en ADSL-linie. Der _skal_ en router på først.
>
>Derimod skal det selvfølgelig være en Ethernet-baseret løsning, da
>Aiport-basen som nævnt ikke kan tilkobles via usb.

Routeren (jeg bruger en cisco 677) snakker ethernet med airport-basen
eller en hub/switch.

Mvh Ben


Morten Reippuert Knu~ (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-06-02 13:19

In article <fc.0073fb6b0439b4003b9aca008e991c0e.439b636@net.dialog.dk>,
"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Der _skal_ en router på først.

eller et ADSL modem (med ethernet interfjæs frem for USB interfjæs) Hanm
har jo allerede én router i form af Airport basen

Peter Kiil (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 10-06-02 14:15

in article 0g52ea.9r1.ln@g4.reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 10/06/02 14:19:

> In article <fc.0073fb6b0439b4003b9aca008e991c0e.439b636@net.dialog.dk>,
> "Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> wrote:
>
>> Der _skal_ en router på først.
>
> eller et ADSL modem (med ethernet interfjæs frem for USB interfjæs) Hanm
> har jo allerede én router i form af Airport basen

Det ser ud til at Ericsson modemmet har begge dele:

http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=StartProdinfo&CID=-2
7483

http://dsltest.bbnet.nu/skanova/products/ericsson_hm220dp.htm

http://www.wii.ericsson.net/xdslterminals/products/hm220d/default.asp

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.


Alex Sobocki (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 10-06-02 14:39

Hej alle


Nu har jeg snakket med Apple-support (7010 2006)...
De siger, at man sagtens kan koble en AirPort-Base station DIREKTE til
den ADSL-boks, der sidder på væggen.

Spørgsmål er om den boks de installerer (Telia eller en anden udbyder)
har sådan en "ethernet"-forbindelse? hvis I forstår hvad jeg mener altså
direkte fra AirPorten over til boksen med et ethernet-kabel.

Ifølge Apple's-support er det ikke sikkert, at det kan la' sig gøre.

Skal man spørge Telia's support ???

Hilsen igen

Alex


Michael Horn (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Horn


Dato : 10-06-02 14:44



> Hej alle
>
>
> Nu har jeg snakket med Apple-support (7010 2006)...
> De siger, at man sagtens kan koble en AirPort-Base station DIREKTE til
> den ADSL-boks, der sidder på væggen.
>
> Spørgsmål er om den boks de installerer (Telia eller en anden udbyder)
> har sådan en "ethernet"-forbindelse? hvis I forstår hvad jeg mener altså
> direkte fra AirPorten over til boksen med et ethernet-kabel.
>
> Ifølge Apple's-support er det ikke sikkert, at det kan la' sig gøre.
>
> Skal man spørge Telia's support ???
>
> Hilsen igen
>
> Alex
>
Det er helt enkelt: Alt hvad du kan koble til Ethernetporten (AJ45) kan
også Kobles til Airport., så hvis Telia siger at man kan koble til sin
ethernetkort i computeren, - ja så kan man også koble Airport til.

Mvh
Michael Horn


Alex Sobocki (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 10-06-02 15:01

Nu har jeg snakket med de kloge mennesker hos Telia.
De siger:

For at få en AirPor-løsning op at køre skal man:

1. Tilslutte det der USB-modem til ADSL-boksen på væggen.
2. Købe en billig (?) ADSL-router.
3. Koble den router til USB-modemmet.
4. Koble AirPort-basen til den billige router.
5. Står 100 % selv om tilslutning, konfigurering osv. af dine Mac'er.
6. Være indstillet på laaaaaaang leveringstid
7. Håbe på, at det virker...)

Er det ikke en dejlig løsning?

Hilsen

Alex


Thorbjoern Ravn Ande~ (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 10-06-02 15:02

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> writes:

> Er det ikke en dejlig løsning?

TDC Netexpress havde et notat om at hvis man havde en Mac skulle man
bare have en anden installations-CD. Jeg formoder derfor at det er
understøttet. Er Telia eneste mulighed for dig?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Alex Sobocki (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 10-06-02 15:51



Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> writes:
>
>
>>Er det ikke en dejlig løsning?
>>
>
> TDC Netexpress havde et notat om at hvis man havde en Mac skulle man
> bare have en anden installations-CD. Jeg formoder derfor at det er
> understøttet. Er Telia eneste mulighed for dig?
>
>

Nej, det er det ikke. Jeg synes bare, at det var et kanon tilbud...
Alex


Morten Reippuert Knu~ (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-06-02 17:30

In article <3D04B132.6060700@get2net.dk>,
Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Nu har jeg snakket med de kloge mennesker hos Telia.
> De siger:
>
> For at få en AirPor-løsning op at køre skal man:
>
> 1. Tilslutte det der USB-modem til ADSL-boksen på væggen.
> 2. Købe en billig (?) ADSL-router.
> 3. Koble den router til USB-modemmet.
> 4. Koble AirPort-basen til den billige router.

du behøver ikke routeren hvis modemet også har ethernet tilslutning
(hvilket det tyde på jvf. PK's post), basen har har en ganske god
indbygget router

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Martin Bredthauer (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 10-06-02 22:44

Jeg ved ikke om man kan sammenligne det kabel modem som min
antenneforening har udstyret mig med og så et ADSL modem, men mit modem
(fra Samsung) har både USB og ethernet interface - og de kan endda
bruges samtidigt.

Jeg har tilsluttet en Airport base direkte til ethernetporten på modemet
og det virker meget fint.


--
Mvh
Martin

Alex Sobocki (11-06-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 11-06-02 09:28



Morten Reippuert Knudsen wrote:

> In article <3D04B132.6060700@get2net.dk>,
> Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:
>
>
>>Nu har jeg snakket med de kloge mennesker hos Telia.
>>De siger:
>>
>>For at få en AirPor-løsning op at køre skal man:
>>
>>1. Tilslutte det der USB-modem til ADSL-boksen på væggen.
>>2. Købe en billig (?) ADSL-router.
>>3. Koble den router til USB-modemmet.
>>4. Koble AirPort-basen til den billige router.
>>
>
> du behøver ikke routeren hvis modemet også har ethernet tilslutning
> (hvilket det tyde på jvf. PK's post), basen har har en ganske god
> indbygget router



Jo, jeg SKAL bruge deres hardware iflg. Telia's support (8010 1080).
Det er lavet på den måde, at du SKAL bruge DERES hardware (var der nogen
der sagde tvunget til...eller monopol...haha)

Alex


Morten Reippuert Knu~ (11-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-06-02 13:00

In article <3D05B4A0.2000708@get2net.dk>,
Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Jo, jeg SKAL bruge deres hardware iflg. Telia's support (8010 1080).
> Det er lavet på den måde, at du SKAL bruge DERES hardware (var der nogen
> der sagde tvunget til...eller monopol...haha)

jeg forholder mig blot til at PK skrev at deres modem har _både_
ethernet og usb tilslutning...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Jan Jonasen (11-06-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 11-06-02 18:45

In article <3D05B4A0.2000708@get2net.dk>, Alex.Sobocki@get2net.dk says...
> Jo, jeg SKAL bruge deres hardware iflg. Telia's support (8010 1080).
> Det er lavet på den måde, at du SKAL bruge DERES hardware (var der nogen
> der sagde tvunget til...eller monopol...haha)
>
Det er da meget naturligt i henhold til support. Hvad nu når du ringer til
support afdelingen, og de først efter en halv time finder ud af, at du har
en helt anden router? Eller hvis dit support problem viser sig at være
møntet på fejl i din egen hardware?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

[2900] Jesper Haaber~ (10-06-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 10-06-02 14:49

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Hej alle
>
>
> Nu har jeg snakket med Apple-support (7010 2006)...
> De siger, at man sagtens kan koble en AirPort-Base station DIREKTE til
> den ADSL-boks, der sidder på væggen.
>
> Spørgsmål er om den boks de installerer (Telia eller en anden udbyder)
> har sådan en "ethernet"-forbindelse? hvis I forstår hvad jeg mener altså
> direkte fra AirPorten over til boksen med et ethernet-kabel.
>
> Ifølge Apple's-support er det ikke sikkert, at det kan la' sig gøre.
>
> Skal man spørge Telia's support ???

Du skal være opmærksom på at Airporten er LLLANNNNGGGSOOOMMMM, hvis du
skal flytte meget store filer mellem Mac'erne.......

Jeg ville vælge en router samt en switch løsning og så bruge Airporten,
når du skal blære dig udendørs og hastigheden ikke er så væsentlig
mellem maskinerne.

Jeg mener ikke en Airport kan køre hurtigere end 7 Mbit.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Peter Kiil (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 10-06-02 14:49

in article 1fdkjub.qcbirt1m694gN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 10/06/02 15:48:

> Du skal være opmærksom på at Airporten er LLLANNNNGGGSOOOMMMM, hvis du
> skal flytte meget store filer mellem Mac'erne.......
>
> Jeg ville vælge en router samt en switch løsning og så bruge Airporten,
> når du skal blære dig udendørs og hastigheden ikke er så væsentlig
> mellem maskinerne.
>
> Jeg mener ikke en Airport kan køre hurtigere end 7 Mbit.

Men eftersom airporten bare skal fungere som router er der ikke noget
hastighedsproblem. Det kan den gøre for trådløse såvel som ethernet
klienter.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.


Thorbjoern Ravn Ande~ (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 10-06-02 14:58

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> > eller et ADSL modem (med ethernet interfjæs frem for USB interfjæs) Hanm
> > har jo allerede én router i form af Airport basen
>
> Det ser ud til at Ericsson modemmet har begge dele:
>
> http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=StartProdinfo&CID=-2
> 7483
>
> http://dsltest.bbnet.nu/skanova/products/ericsson_hm220dp.htm
>
> http://www.wii.ericsson.net/xdslterminals/products/hm220d/default.asp

Virker ikke med Mac OS X. Jeg prøvede for sjov, men det var vist
omkring 10.1.3.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

[2900] Jesper Haaber~ (10-06-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 10-06-02 14:05

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Jeg overvejer en ADSL hos Telia. De har et godt tilbud på 2 MB-opkobling
> i øjeblikket. Er der nogen som har fået det?
> Man får et USB-modem med i "pakken". Kan man koble en AirPort Base på
> såden en fyr og køre et lille netværk på den måde (så alle mine gode
> Mac'er kommer på internettet?)

Hej Alex

Jeg ville holde mig langt fra Telia mht ADSL - de er ny på markedet og
hvis det går med dem som med Orange, så kan du kun forvente gnøf.

Under alle omstændigheder skal du vælge en router løsning og ikke det
der USB lort.

Du kan heller ikke bruge din Airport med en USB løsning og du kan heller
ikke sætte mere en een computer på.

CC har en rigtig god løsning 384/128 incl. router - virker upåklageligt
hos min søster.


--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Alex Sobocki (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 10-06-02 14:29



[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:
>
>
>>Jeg overvejer en ADSL hos Telia. De har et godt tilbud på 2 MB-opkobling
>>i øjeblikket. Er der nogen som har fået det?
>>Man får et USB-modem med i "pakken". Kan man koble en AirPort Base på
>>såden en fyr og køre et lille netværk på den måde (så alle mine gode
>>Mac'er kommer på internettet?)
>>
>
> Hej Alex
>
> Jeg ville holde mig langt fra Telia mht ADSL - de er ny på markedet og
> hvis det går med dem som med Orange, så kan du kun forvente gnøf.
>
> Under alle omstændigheder skal du vælge en router løsning og ikke det
> der USB lort.
>
> Du kan heller ikke bruge din Airport med en USB løsning og du kan heller
> ikke sætte mere en een computer på.
>
> CC har en rigtig god løsning 384/128 incl. router - virker upåklageligt
> hos min søster.
>
>


Hej Jesper

Tkk for dit svar.

Jeg husker godt de tider hvor der KUN var TeleDanmark på markedet...
Vi syntes alle, at det ikke var nok og savnede konkurrencen. Og den fik
vi så...haha. Som du selv ved - når du ringer til de nye virksomheder oh
nævner Mac'en så er de ved at få hjerte stop...

Jeg synes, at det er SVÆRT at vælge en fornuftig leverandør.
Tele2 kommer (efter sommerferien) med en ADSL-løsning. Vi få se...

Hilsen

Alex




[2900] Jesper Haaber~ (10-06-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 10-06-02 14:45

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
>
> > Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:
> >
> >
> >>Jeg overvejer en ADSL hos Telia. De har et godt tilbud på 2 MB-opkobling
> >>i øjeblikket. Er der nogen som har fået det?
> >>Man får et USB-modem med i "pakken". Kan man koble en AirPort Base på
> >>såden en fyr og køre et lille netværk på den måde (så alle mine gode
> >>Mac'er kommer på internettet?)
> >>
> >
> > Hej Alex
> >
> > Jeg ville holde mig langt fra Telia mht ADSL - de er ny på markedet og
> > hvis det går med dem som med Orange, så kan du kun forvente gnøf.
> >
> > Under alle omstændigheder skal du vælge en router løsning og ikke det
> > der USB lort.
> >
> > Du kan heller ikke bruge din Airport med en USB løsning og du kan heller
> > ikke sætte mere en een computer på.
> >
> > CC har en rigtig god løsning 384/128 incl. router - virker upåklageligt
> > hos min søster.
> >
> >
>
>
> Hej Jesper
>
> Tkk for dit svar.
>
> Jeg husker godt de tider hvor der KUN var TeleDanmark på markedet...
> Vi syntes alle, at det ikke var nok og savnede konkurrencen. Og den fik
> vi så...haha. Som du selv ved - når du ringer til de nye virksomheder oh
> nævner Mac'en så er de ved at få hjerte stop...
>
> Jeg synes, at det er SVÆRT at vælge en fornuftig leverandør.
> Tele2 kommer (efter sommerferien) med en ADSL-løsning. Vi få se...

Ligesom med Telia ville jeg også holde mig fra Tele2 løsningen. Tiscali
har haft mega problemer og mistet mange kunde de seneste par måneder på
grund af omlægning af deres materiel.

Jep - konkurrence er sundt og gør at udbyderne må oppe sig og dét har CC
gjort, så bestil du bare dem nu. Der er sikkert 4-6 ugers ventetid.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Anders Krøyer (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Anders Krøyer


Dato : 10-06-02 15:16


>
> Jeg synes, at det er SVÆRT at vælge en fornuftig leverandør.
> Tele2 kommer (efter sommerferien) med en ADSL-løsning. Vi få se...

Jeg anbefaler Tiscali, virker altid , super tjekkede supportere, cisco
677 router, rimelig hurtig levering. Har kun gode erfaringer med dem.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Alex Sobocki (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 10-06-02 15:55



Anders Krøyer wrote:

>>Jeg synes, at det er SVÆRT at vælge en fornuftig leverandør.
>>Tele2 kommer (efter sommerferien) med en ADSL-løsning. Vi få se...
>>
>
> Jeg anbefaler Tiscali, virker altid , super tjekkede supportere, cisco
> 677 router, rimelig hurtig levering. Har kun gode erfaringer med dem.
>
> Venlig Hilsen
> Anders Krøyer
>

Hej Anders

TAk for dit svar. Jeg kender dem godt. Bruger dem selv på arbejde med
denne CISCO-router.
De har dog haft alvorlige nedbrud (i forbindelse med nye post-servere)
og dårlig Mac-support. Eller har jeg bare været uheldig...???

Hilsen
Alex

P.S.
Jeg tror faktisk, at jeg vælger dem.


Ben Knudsen (10-06-2002)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen


Dato : 10-06-02 14:06

spam@reippuert.dk writes:
>eller et ADSL modem (med ethernet interfjæs frem for USB interfjæs) Hanm
>har jo allerede én router i form af Airport basen

Du har ganske ret. Nu er det mig, der fedter rundt i begreberne...

Ben


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408628
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste