Ny film: Dune 2000
Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 10-06-02 10:24

Hej Venner!

Jeg er netop blevet opmærksom på, at Frank Herberts "Dune"
udkommer på DVD den 18. juni 2002. Den har en samlet
spilletid på 295 minutter.

Hvad er det for noget? Er det en nyindspilning af David Lynch's
film fra 1984 eller er den en serie?

Fra : Mogens

Dato : 10-06-02 10:49

TV serie fra 1998
http://us.imdb.com/Title?0165275

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-02 12:09

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> TV serie fra 1998
> http://us.imdb.com/Title?0165275

Sikker paa at det ikke er denne du mener:
http://us.imdb.com/Title?0142032 ?

Fra : Mogens

Dato : 10-06-02 12:12

On Mon, 10 Jun 2002 11:08:30 +0000 (UTC), "Lars Hoffmann"
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

>Sikker paa at det ikke er denne du mener:
>http://us.imdb.com/Title?0142032 ?

Du har ret.
Jo, det var den jeg mente

mvh Mogens

Fra : Rasmus

Dato : 10-06-02 13:34

"Michael N. Petersen Krogh" <michael@dsc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spilletid på 295 minutter.
>
> Hvad er det for noget? Er det en nyindspilning af David Lynch's

Du kan desuden se bagsiden og de fulde specs her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/012236125297

(c:
Rasmus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-02 15:09

"Michael N. Petersen Krogh" <michael@dsc.dk> wrote in message

> Hvad er det for noget? Er det en nyindspilning af David Lynch's
> film fra 1984 eller er den en serie?

Jeg har den paa DVD og kan da godt anbefale den hvis man er til den
slags.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-06-02 16:36

On Mon, 10 Jun 2002 14:08:50 +0000 (UTC), "Lars Hoffmann"
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

>Jeg har den paa DVD og kan da godt anbefale den hvis man er til den
>slags.

Jeg kan også anbefale den, da jeg synes den er bedre end David Lynchs
udgave. Den følger bogen noget bedre. Det er der også tid til når den
er så lang.

Kurt Brixen

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-06-02 15:09

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> wrote in message

> Jeg kan også anbefale den, da jeg synes den er bedre end David Lynchs
> udgave. Den følger bogen noget bedre. Det er der også tid til når den
> [...]

Jeg syntes bestemt at David Lynch's film er langt bedre, selvom den afviger
lidt fra bogen.

Fra : Per K

Dato : 10-06-02 15:48

> [...]
> spilletid på 295 minutter.
>
> Hvad er det for noget? Er det en nyindspilning af David Lynch's

Egentlig er der ikke tale om en som sådan spillefilm, men en tv serie der er
sat sammen til en tv film.
Canal+ viste serien sidste år (i 3 afsnit) lige efter hendanden kun afbrudt
af
korte 5min "tisse pauser"
Men hvis du kunne lide spillefilmen Dune vil du bestemt kunne lide Dune
2000.
IMDB har en artikkel om den http://us.imdb.com/Title?0142032
Bonus: Den er i widescreen (på Canal+ ihvertfald) og serien er hamrende flot
lavet.

Venligst Per