|
| Class som kan tegne på skærmen Fra : Jonas Swiatek |
Dato : 10-02-01 15:47 |
|
Hey.
Jeg sidder og pusler med et Java-spil, og jeg tænkte på...
Kan man KUN tegne grafik i hoved-klassen i en Java Applet?
Det ville være en stor fordel, hvis man nu lavede en pakke for hver type
"fjende", og denne pakke skulle styre ALT selv... Også at tegne sig på
skærmen.
Jeg har forsøgt en del ting. f.eks. at:
package wrackwlk.enemy.std.tank
import java.awt.*
public class tank extends Canvas {
String text = new String();
public void setText(String txt) {
text = new String(txt);
}
public void reDraw() {
repaint();
}
public void paint(Graphics g) {
g.drawString(text);
}
}
Men der sker nothing, hvis jeg kalder setText("TRALALA"); efterfulgt af
reDraw();
Nogle der ved hvordan dette kunne gøres, og om det KAN gøres.
--
Jonas
| |
N/A (11-02-2001)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 11-02-01 11:58 |
|
| |
Jonas Swiatek (11-02-2001)
| Kommentar Fra : Jonas Swiatek |
Dato : 11-02-01 11:58 |
|
Ok, jeg har glemt farven...
Men jeg har angivet x,y-koridinater... Jeg skrev koden ud fra mig hoved =)
--
Jonas
"st" <stigth@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:x7fh6.2362$7Q5.59446@news101.telia.com...
> For det første: Hvis koden er identisk med den du bruger, så sætter du
ingen
> color, til grafikobjektet inden du tegner stringen. Det kan være
problemet.
> For det andet er ser drawString metoden således ud i min api-doc:
> drawString(String, int x, int y);
> Hvor x og y er det punkt stringen starter med at blive tegnet.
>
> vh Stig Tanggaard.
>
> Jonas Swiatek <sxt@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:963kg0$19qo$1@news.cybercity.dk...
> > Hey.
> >
> > Jeg sidder og pusler med et Java-spil, og jeg tænkte på...
> >
> > Kan man KUN tegne grafik i hoved-klassen i en Java Applet?
> >
> > Det ville være en stor fordel, hvis man nu lavede en pakke for hver type
> > "fjende", og denne pakke skulle styre ALT selv... Også at tegne sig på
> > skærmen.
> >
> > Jeg har forsøgt en del ting. f.eks. at:
> >
> > package wrackwlk.enemy.std.tank
> > import java.awt.*
> >
> > public class tank extends Canvas {
> > String text = new String();
> >
> > public void setText(String txt) {
> > text = new String(txt);
> > }
> >
> > public void reDraw() {
> > repaint();
> > }
> >
> > public void paint(Graphics g) {
> > g.drawString(text);
> > }
> > }
> >
> > Men der sker nothing, hvis jeg kalder setText("TRALALA"); efterfulgt af
> > reDraw();
> >
> > Nogle der ved hvordan dette kunne gøres, og om det KAN gøres.
> >
> > --
> > Jonas
> >
> >
>
>
| |
Thorkild Sørensen (11-02-2001)
| Kommentar Fra : Thorkild Sørensen |
Dato : 11-02-01 17:13 |
|
Det her virker:
public class BComp extends JComponent{
public BComp(int x, int y){
setBounds(x,y,31,26);
}
public void paint(Graphics g) {
g.drawLine(22,12,29,12);
g.setColor(Color.blue);
g.fillOval(6,6,16,16);
}
}
Hilsen Thorkild.
Jonas Swiatek skriver:
> Ok, jeg har glemt farven...
>
> Men jeg har angivet x,y-koridinater... Jeg skrev koden ud fra mig hoved =)
>
> --
> Jonas
>
> "st" <stigth@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:x7fh6.2362$7Q5.59446@news101.telia.com...
> > For det første: Hvis koden er identisk med den du bruger, så sætter du
> ingen
> > color, til grafikobjektet inden du tegner stringen. Det kan være
> problemet.
> > For det andet er ser drawString metoden således ud i min api-doc:
> > drawString(String, int x, int y);
> > Hvor x og y er det punkt stringen starter med at blive tegnet.
> >
> > vh Stig Tanggaard.
> >
> > Jonas Swiatek <sxt@get2net.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:963kg0$19qo$1@news.cybercity.dk...
> > > Hey.
> > >
> > > Jeg sidder og pusler med et Java-spil, og jeg tænkte på...
> > >
> > > Kan man KUN tegne grafik i hoved-klassen i en Java Applet?
> > >
> > > Det ville være en stor fordel, hvis man nu lavede en pakke for hver type
> > > "fjende", og denne pakke skulle styre ALT selv... Også at tegne sig på
> > > skærmen.
> > >
> > > Jeg har forsøgt en del ting. f.eks. at:
> > >
> > > package wrackwlk.enemy.std.tank
> > > import java.awt.*
> > >
> > > public class tank extends Canvas {
> > > String text = new String();
> > >
> > > public void setText(String txt) {
> > > text = new String(txt);
> > > }
> > >
> > > public void reDraw() {
> > > repaint();
> > > }
> > >
> > > public void paint(Graphics g) {
> > > g.drawString(text);
> > > }
> > > }
> > >
> > > Men der sker nothing, hvis jeg kalder setText("TRALALA"); efterfulgt af
> > > reDraw();
> > >
> > > Nogle der ved hvordan dette kunne gøres, og om det KAN gøres.
> > >
> > > --
> > > Jonas
> > >
> > >
> >
> >
| |
|
|