Ny 2,5" HD i PowerBook PISMO?
Fra : Højsholt

Dato : 10-06-02 10:30

Hej,

Jeg har kvit og frit fået en 30GB harddisk til min PowerBook G3 400MHz
PISMO.
Jeg kan godt selv sætte den i PowerBook'en, men hvordan få jeg den til at
fungere? Det skal lige siges, at der for øjeblikket er installeret Linux på
harddisken, og at det er Mac OS 9.2.2 der skal installeres på den ...
Umiddelbart vil jeg tror, at system CD'en skal i PowerPook'en mens jeg
holder C nede, men er det nok?
Håber der en en venlig sjæl, som kan give mig en lille vejledning.
På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Højsholt

Fra : Ben Knudsen

Dato : 10-06-02 11:20

dennis@hojsholt.dk writes:
>Umiddelbart vil jeg tror, at system CD'en skal i PowerPook'en mens jeg
>holder C nede, men er det nok?

Det er metoden, ja. Så finder du diskværktøj, formatterer, installerer os
og så er du kørende. Det virkede fint for mig

Mvh Ben

Fra : Højsholt

Dato : 10-06-02 13:06

Hej igen,

Det lyder jo ganske nemt!
Men jeg mener, at man kan formatere disken på flere forskellige
måder/formater. Hvilken format skal jeg vælge?
Endnu engang, på forhånd tak!

/Højsholt

On 10/06/02 12:20, in article
fc.0073fb6b04399fea3b9aca007994b897.439a011@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-06-02 13:18

In article <B92A62B8.213A%dennis@hojsholt.dk>,
Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> Men jeg mener, at man kan formatere disken på flere forskellige
> måder/formater. Hvilken format skal jeg vælge?

HFS+ (også kaldet Mac OS udvidet), brug diskværktøj (drivesetup) fra den
Mac OS 9 CD du booter fra

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-06-02 14:15

On Mon, 10 Jun 2002 14:05:45 +0200, H=?ISO-8859-1?B?+A==?=jsholt wrote:

> Men jeg mener, at man kan formatere disken på flere forskellige
> måder/formater. Hvilken format skal jeg vælge? Endnu engang, på forhånd
> tak!

Hvis maskinen alene skal køre MacOS 9.x skal du bare lave een parition i
formatet HFS+, eller MacOS udvidet/extended som det også kaldes. Ikke så
meget at rafle om dér.

-j

--
Akademisk Opgavebank