Hvad skal jeg bruge for at få 2*analoge ka~
Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 10-06-02 10:56

Hej;

Hvis jeg nu udelukkende er interesseret i ISDN for at få 2 analoge kanaler
(1 til telefon(er) på ét nummer, 1 til fax på et ekstra nummer), hvad skal
jeg så have fat i af hardware? Hos Telebutikken kan jeg ikke finde noget i
den retning; det nærmeste jeg har kunnet finde er en Zyxel Prestige ISDN
router men da jeg ikke skal lave internet adgang via ISDN virker det som
lettere overkill at investere i en router bare fordi den har 2
konfigurerbare analoge porte. Der må vel findes en dims der udelukkende kan
dette - men hvad hedder de og hvor kan kan købe dem?

På forhånd mange tak!
/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Christian

Dato : 10-06-02 10:36

NT boks med a/b port, burde være født til det formål du søger
Chr

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 10:48

"Mads Orbesen Troest" <mads@troest.NEVERMORE.dk> wrote in message
> [...]

kan
> dette - men hvad hedder de og hvor kan kan købe dem?

Ja det er rigtigt

Ved alle nyoprettelser hos TDC, leveres NT box med indbyggede 2 styk analoge
porte...

Så det eneste du skal have er en bestilling på en ISDN linie

Hvis du allerede har ISDN, kan du fx købe en brugt Eicon Diva,, som har
indbygget 2 porte.. De fås brugt for ca. 100 kroner

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 10:50

> Ved alle nyoprettelser hos TDC, leveres NT box med indbyggede 2 styk
analoge
> porte...

Nu skrev jeg nyoprettelser.. det er selvfølgelig også ved konvatering....
Men alle nye ISDN kunder for en sådan smart NT box.... Hvis man har en af de
ældre, koster det vist 500 kroner at få den nye

Den konfigures ved tale kommandoer, forstået.. Ellers kan TDC gøre det
remote...

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 10-06-02 14:19

> Den konfigures ved tale kommandoer, forstået.. Ellers kan TDC gøre det
> remote...

Ved du forresten, om man kan have 2 forskellige ekstranumre tilknyttet samme
analoge port, hvis man nu skulle have de lyster? :)

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 13:48

> [...]

samme
> analoge port, hvis man nu skulle have de lyster? :)

Nej, det ved jeg ikke... Har ikke selv en sådan NT box... Så jeg har ikke
prøvet.... Men nu kan jo ikke få 2 telefoner fx, tilsluttet samme analoge
port, til at ringe individuelt.... Men det er du vel klar over...

Det kan godt være du med boksen kan gøre således at der er 2 numre, som der
kan ringes ind på... Men der kan jo kun ringes ud på et af numrene... Men
alt det er software bestemt....

Men på en ISDN terminal, kan du have 8 numre på samme telefon, hvis det
lyster.... kommer selvfølgelig også an på softwaren i telefonen/fax eller
hvilken ISDN dims det er...

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 10-06-02 15:08

> Nej, det ved jeg ikke... Har ikke selv en sådan NT box... Så jeg har ikke
> prøvet.... Men nu kan jo ikke få 2 telefoner fx, tilsluttet samme analoge
> port, til at ringe individuelt.... Men det er du vel klar over...

Ja, det er fordi jeg sandsynligvis i første omgang vil have en kombineret
fax+telefon på bare én linje, men alligevel reservere et separat fax-nummer
så det kan trykkes på brevpapir etc. og jeg så senere vil kunne sætte faxen
på eget nummer.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Cubus

Dato : 10-06-02 15:29

> Ved du forresten, om man kan have 2 forskellige ekstranumre tilknyttet samme
> analoge port, hvis man nu skulle have de lyster? :)

Hver analog port på NTab boksen kan konfigureres med op til 3 numre.
Det gøres i øvrigt med en alm. trykknaptelefon isat den port som skal
konfigureres.

Fra TDCs spørgsmål og svar:

"NTab-boksen har en indbygget a/b-adapter, og derfor kan du med
NTab-boksen tilslutte og bruge almindelige (analoge) telefoner på
ISDN. Fra den 29/10-2001 vil alle privatkunder med behov for 2
linier til tale og internet få en NTab-boks med ISDN."

http://www.teledanmark.dk/menu/sm0986.htm

--
Cubus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 16:47

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message

> Hver analog port på NTab boksen kan konfigureres med op til 3 numre.
> Det gøres i øvrigt med en alm. trykknaptelefon isat den port som skal
> konfigureres.
> ..

Okay

Det vil altså sige at man fx kan lade den ene port, tage sig af
hovednummeret. Den anden port kan så både tage hovednummeret og et ekstra
nummeret? og ringe ud fra ekstra nummeret?

Ved du om den kan bruges til Terminalskift til en Lasat Speed 2?

Hvilket kommand bruger man, hvis man vil snakke internt mellem de 2 porte.
Hvis man vil omskifte fra en A/B port til den anden, og til Lasat´en ?

Hvis det kan lade sig gøre, kan det godt være vi skal have en sådan...

Vi har nemlig en Zyxel Omni net LCD.... og en Lasat Speed 2..

Zyxel´en kan man desværre ikke sætte op til at modtage opkald med 2 numre på
samme port... og den understøtter ikke terminalskift.

Men den kan sagtens bruges til internt snak, om viderstilling mellem de 2
analoge porte....

Fra : Cubus

Dato : 10-06-02 16:58

> Okay
>
> Det vil altså sige at man fx kan lade den ene port, tage sig af
> hovednummeret. Den anden port kan så både tage hovednummeret og et ekstra
> nummeret? og ringe ud fra ekstra nummeret?

Ja, de op til 3 numre på hver a/b-port er valgfrie og kan være de samme.
Det nummer som sættes på 1. plads vil være det som sendes med når der
ringes ud.

> Ved du om den kan bruges til Terminalskift til en Lasat Speed 2?

Ved ikke.

--
Cubus

Fra : KsNa

Dato : 10-06-02 18:26

> Ved du om den kan bruges til Terminalskift til en Lasat Speed 2?

Terminalskift, Ja.

> Hvilket kommand bruger man, hvis man vil snakke internt mellem de 2 porte.
> Hvis man vil omskifte fra en A/B port til den anden, og til Lasat´en ?

Hvordan, ved det ikke men det står sansynligvis i vejledningen til NTa/b'en

Mvh.

Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 20:07

"KsNa" <KsNa@mail.dk> wrote in message

> Hvordan, ved det ikke men det står sansynligvis i vejledningen til
NTa/b'en

Har du, eller findes denne manual på nettet?

Fra : Cubus

Dato : 10-06-02 20:16

http://www.teledanmark.dk/html/privat/internet/isdn/pdf/2153_isdn_brugervejledning.pdf

--
Cubus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 20:45

http://www.teledanmark.dk/html/privat/internet/isdn/pdf/2153_isdn_brugervejl
edning.pdf

Takker

Jeg har spurgt om det før...

Men nogen snedig måde at få denne boks på.... Ud over at betro TDC til at
nuværende NT er død...

Man burde jo faktisk kunne få en sådan ny NT boks.... Da man ikke kan bruge
de services der er med Favorit ordningen uden en sådan NT boks, eller dyrt
eksternt udstyr....

Men kan man bare møde op i en TDC butik og smile sig til en ny boks?

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-06-02 20:48

> [...]
> eksternt udstyr....
>
> Men kan man bare møde op i en TDC butik og smile sig til en ny boks?

Jeg ville da forsøge!!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-06-02 09:05

> de services der er med Favorit ordningen uden en sådan NT boks, eller dyrt
> eksternt udstyr....

Hvad er det for noget dyrt eksternt udstyr ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : KsNa

Dato : 11-06-02 18:37

> Men kan man bare møde op i en TDC butik og smile sig til en ny boks?

Hvis jeg stod i en sådan butik og der kom en yndig lille sag med langt lyst
hår, der smilte sødt, så kunne det da godt være at jeg kunne overtales (til
at bytte boksen altså), men hvis der kom en ubehøvlet stodder, nå ja gæt
selv svaret.

Der er jo forskel på folk.

Det modsatte kunne vel også tænkes hvis det var en pige der stod i butikken,
så vand i håret og frem med smilet, det kan jo være at du er heldig.

Mvh.
Kim

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-06-02 20:17

> "KsNa" <KsNa@mail.dk> wrote in message

> NTa/b'en
>
> Har du, eller findes denne manual på nettet?

http://www.teledanmark.dk/html/privat/internet/isdn/pdf/2153_isdn_brugervejl
edning.pdf#Page21

Det skulle være den komplette manual

Kent Glerup

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 10-06-02 18:55

> Hver analog port på NTab boksen kan konfigureres med op til 3 numre.
> Det gøres i øvrigt med en alm. trykknaptelefon isat den port som skal
> konfigureres.

Tak for de supplerende oplysninger. :)

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-02 17:21

> Nu skrev jeg nyoprettelser.. det er selvfølgelig også ved konvatering....

Og ved flytning...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 17:39

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message

> Og ved flytning...

Hvad er der af dårlige ting, at sige om den? Er den større end den anden,
eller?

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-06-02 20:10

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message

> Hvad er der af dårlige ting, at sige om den? Er den større end den anden,
> eller?

Den er en del større end de almindelige ECI NT-bokse (ca. dobbelt så stor).
Men ellers er den nem at gå til.

En stor fordel:

Den kører nøddrift under strømafbrydelser. En almindelig NT med f.eks. en
Lasat Speed 2 er jo en noget mere sårbar løsning, rent stabilitetsmæssigt.

Kent Glerup

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 20:16

"Kent Glerup" <glerup@olesen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Den er en del større end de almindelige ECI NT-bokse (ca. dobbelt så
stor).
> Men ellers er den nem at gå til.

Har du den selv? Har du testet den en masse, angående terminalskift og brug
under intern samtale??

Er tale kvaliteten i top. Eller har en noget væmmelige digitalstøj eller
noget i den retning?

> Den kører nøddrift under strømafbrydelser. En almindelig NT med f.eks. en
> Lasat Speed 2 er jo en noget mere sårbar løsning, rent stabilitetsmæssigt.

Det var jo smart. Så er den vel også godkendt til alarm systemer

Har altid undret mig, over det åndsvage ved at have en dyr seperart
Telefonforbindelse til en skide alarm box...
Har det ikke selv,, men det er da en udgift til mindre firmaer, eller
boligejere.

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-06-02 20:26

> [...]
> stor).
>
> Har du den selv? Har du testet den en masse, angående terminalskift og

Har haft, men kører nu PSTN.
Men jeg har monteret en hel del af dem. De forskellige funktioner har jeg
ikke arbejdet så meget med, så der melder jeg pas.

> Er tale kvaliteten i top. Eller har en noget væmmelige digitalstøj eller
> noget i den retning?

Jeg har ikke bemærket nogen forringelse i forhold til en god PSTN-linie.

en
stabilitetsmæssigt.

> Det var jo smart. Så er den vel også godkendt til alarm systemer

Det mener jeg faktisk!

> Har altid undret mig, over det åndsvage ved at have en dyr seperart
> Telefonforbindelse til en skide alarm box...
> Har det ikke selv,, men det er da en udgift til mindre firmaer, eller
> boligejere.

Firmaer kører tit alarm over samme linie som faxen, og så kan man jo klemme
en ADSL på sammen med, så må det da efterhånden være spiseligt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-06-02 07:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3d04fafe$0$57956$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det var jo smart. Så er den vel også godkendt til alarm systemer

Du kan bruge den til opkaldsrobotter, hvis du vil, men naturligvis ikke
til det offentlige alarmnet

> Har altid undret mig, over det åndsvage ved at have en dyr seperart
> Telefonforbindelse til en skide alarm box...

Er det det offentlige alarmnet du omtaler som en seperat linje?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-02 20:12

"Kent Glerup" <glerup@olesen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Den er en del større end de almindelige ECI NT-bokse (ca. dobbelt så
stor).
> Men ellers er den nem at gå til.

Okay, whatever... Har alligevel 3 TDC kasser under bordet.

> En stor fordel:
>
> Den kører nøddrift under strømafbrydelser. En almindelig NT med f.eks. en
> Lasat Speed 2 er jo en noget mere sårbar løsning, rent stabilitetsmæssigt.

Hehe,, jeg har så tilsluttet Zyxel´en til min UPS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-06-02 09:03

"Kent Glerup" <glerup@olesen.tdcadsl.dk> wrote in message
> En stor fordel:
> Den kører nøddrift under strømafbrydelser. En almindelig NT med f.eks. en

Det gjorde min den gamle NT nu også...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-06-02 15:36

> Det gjorde min den gamle NT nu også...

Ja, men du har jo kun bruge nøddriften til en ISDN telefon... Den nye har
også nøddrift på en analog port. Det vil fx sige, at den også kan bruges til
alarm..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-06-02 19:32

> også nøddrift på en analog port. Det vil fx sige, at den også kan bruges
til
> alarm..

Findes alarmer ikke i ISDN-versioner?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-06-02 19:39

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Findes alarmer ikke i ISDN-versioner?

Det offentlige alarmnet har principielt hverken noget med POTS eller
ISDN at gøre.
Opkaldsrobotter har jeg kun set til POTS

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-06-02 09:02

> Hvad er der af dårlige ting, at sige om den? Er den større end den anden,
> eller?

Den er 3-4 gange så stor og jeg har ikke brug for a/b-funktionen...

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 10-06-02 12:23

> Ved alle nyoprettelser hos TDC, leveres NT box med indbyggede 2 styk
analoge
> porte... Så det eneste du skal have er en bestilling på en ISDN linie

Aha... :) Sidst jeg havde med ISDN at gøre var der ikke analoge porte i NT
boxen; det var da en glædelig forbedring. Mange tak for informationen. :)

/\/\\ads Orbesen Troest