Xs650 uden registreringsattest
Fra : Kragbak

Dato : 10-06-02 09:18

Jeg er ejer af en Yamaha xs650 men har ikke registreringsattesten til
cyklen. Problemet er at jeg ikke kender navnet på den tidligere
registrerede ejer på motorcyklen, da den har været igennem mange hænder.
Det er nogle år siden der var plader på. Hvad er mine muligheder for at
for en sådan attester er desværre ingen lovgivning på området.

> Men hvis der ingen lovgivning er på det område, var det måske en ide,
ikke
> at rakke ned på de mennesker, der uanet køber eller afhenter en
killing som

http://www.kandu.dk/

Fra : Jake

Dato : 10-06-02 09:10

> [...]
> Det er nogle år siden der var plader på. Hvad er mine muligheder for at
> for en sådan attester er desværre ingen lovgivning på området.

Hvis din xs'er tidligere har været på plader så er det vel registreret i
Central Registeret for Motorkøretøjer under dens stelnummer. Så skulle det
vel forhåbentlig ikke være det store problem at få den indregistreret igen?

mvh Jakob

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-06-02 18:42

"Kragbak" <Kragbak.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er nogle år siden der var plader på. Hvad er mine muligheder for at
> for en sådan attester er desværre ingen lovgivning på området.

På motorkontoret er der blanketter der skal udfyldes i forbindelse med
bortkommen registreringsattest. Mon ikke den er til det brug.

Er det ikke lidt riski at købe en cykel uden reg. attest?

Allan Bojesen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-06-02 20:06

Allan Bojesen wrote:

> "Kragbak" <Kragbak.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>
> På motorkontoret er der blanketter der skal udfyldes i forbindelse med
> bortkommen registreringsattest. Mon ikke den er til det brug.

Ja og nej. Problemet er, at kopi af reg.attest sendes til den registrerede
ejer. Skal den sendes til den nye, kræves der en underskrift fra den gamle.

> Er det ikke lidt riski at købe en cykel uden reg. attest?

Det må antydes.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-06-02 20:48

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og nej. Problemet er, at kopi af reg.attest sendes til den registrerede
> ejer. Skal den sendes til den nye, kræves der en underskrift fra den
gamle.

Det er nemlig rigtigt. Det kan være noget af et detektivarbejde at finde ud
af hvis navn der står på registreringsattesten, og få vedkommende til at
fremskaffe den - men det er lykkedes for mig engang selvom "navnet" fandtes
3 led ude i ejer-rækken.

Ring først til centralregistret for motorkøretøjer, være _meget_ flink og
ydmyg og forklar din situation, husk at nævne at du selvfølgelig har
dokumentation på købet og har tjekket ved politiet at stelnummeret ikke er
registreret stjålet. Deres regelsæt siger at en genpart af
registreringsattesten kun må sendes til den som pt. står på attesten, men
nogle gange kan man vække deres medlidenhed, og få den tilsendt - det er
også lykkedes mig en gang.

Rittig

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-06-02 22:57

Claus Rittig wrote:

> [...]
> nogle gange kan man vække deres medlidenhed, og få den tilsendt - det er

For en 6-7 år siden købte jeg en bil på Ålholm. Også uden attest. Jeg fik dem
til at skrive at attesten var bortkommet. Men så er næste problem. De gider ikke
lede efter den i arkivet, manuelt. Men jeg var heldig. På instrumentbordet var
der to små mærkater men to bogstaver og fem tal. Det gættede jeg på var seneste
registrering. En godt nok tyve år gammel reg. En lille uge senere kom der en
meget tynd kuvert ind af brevsprækken. Det var registreringsattesten.

Men stuntet med at få sælger til at skrive at registreringattesten er
bortkommet, brugte jeg også til min Nimbus. Den virkede også.

Ib Jakobsen

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 10-06-02 23:19

> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
> nogle gange kan man vække deres medlidenhed, og få den tilsendt - det er

Det trick må du lære mig ved lejlighed.
Var det Kvinde ?
I så fald: Var det moderfølelse eller ander følelser du spillede på ???

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-06-02 22:09

"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> skrev i en meddelelse

> Det trick må du lære mig ved lejlighed.
> Var det Kvinde ?
> I så fald: Var det moderfølelse eller ander følelser du spillede på ???

Ja, det var faktisk en kvinde, men jeg tror nu kun det var medfølelse jeg
spillede på - på alle nagler.

Ka du ikke hilse i Dall onsdag, og sige at det er noget rod der er skydning
og motocross på samme aften? Der er klubmesterskab, så Søren og jeg holder
os på syd-siden af grusvejen.

Rittig

Fra : Kragbak

Dato : 11-06-02 07:17

"Claus Rittig" skrev d. 10-06-02 20:48 dette indlæg :
> [...]
> også lykkedes mig en gang.
>
> Rittig
>
> Tak for de mange råd, jeg har naturligvis undersøgt stelnummer og der
var ingen problemer.
Jeg har derefter fået min far til at skrive et brev om ejerforholdet
(han er avdokat) til centralregistret, men alligevel kom et brev tilbage
med en forklaring på hvorfor jeg ikke kunne få attesten, jeg manglede
doumentation på købet, mit problem er at jeg ikke kender navn og adresse
på vedkomne

http://www.kandu.dk/