Vba/Excel : dynamisk dropdown/combo i kode~
Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-06-02 09:23

Hej,
Jeg er temmelig uerfaren mht VBA/Excel, men har brug for at lave nogle
skærmbilleder der viser data fra en ekstern application. Og det går skam
fint, desværre synes jeg dokumentationen i Office/VBA/Excel mildest talt er
elendig, sammenlignet med andre udviklingsværktøjer, og jeg er nu nået til
et problem jeg ikke ved hvordan jeg skal løse :

Jeg har brug for enten at kunne oprette dropdownbokse/combobokse dynamisk i
kode, og knytte disse bokse til en celle, *eller* angive lookup-data for en
enkelt celle. Forestil jer at man i en celle kun kan vælge bestemte
postnumre, bestemte koder som "A", "B", "C" eller tal i rummet fra 5...87

Hvordan gør jeg det? Intetsteds har jeg kunne finde eksempler på
ovenstående - udelukkende "click-by-click" eksempler der viser hvordan man
laver en comboboks manuelt, knytter den til en celle, og knytter en række af
celler til som kilde for boksens indhold. Men det kan jeg ikke bruge til
noget. Jeg modtager data via SOAP i XML-format, og disse data er dels
programdata, dels lookupdata der er dynamisk, og ændrer sig meget fra
session til session.

Er der ikke en venlig sjæl, der kan pointe til en ressource eller et lille
eksempel?

Fra : Leo Heuser

Dato : 10-06-02 13:20

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse bl.a.
> [...]

> enkelt celle. Forestil jer at man i en celle kun kan vælge bestemte
> postnumre, bestemte koder som "A", "B", "C" eller tal i rummet fra 5...87

Hej David

Prøv at kigge på
Data > Datavalidering.

Leo Heuser