Gulvvasker
Fra : Thïngmand

Dato : 10-06-02 07:46

Da jeg har træ-, klinke- og laminat-gulve i hele huset (og ikke just er vild
med at vaske gulv har jeg kigget lidt på sådan en kombi støvsuger der
også kan vaske gulv. Mærket kan jeg ikke lige huske, men det var i den
lokale el-forhandler og den kostede 2500-3000 kr.

Men hvor gode er de?

Kan de erstatte moppen?

Hvor våde er gulvene bagefter?

- de kunne jo være dejligt, hvis man bare kunne suse rundt med sådan en!

Fra : Mona

Dato : 10-06-02 23:01

Thïngmand <michael@FJERNthingmand.dk> skrev i en
> [...]
>
> Kan de erstatte moppen?
>
> Hvor våde er gulvene bagefter?
>
> - de kunne jo være dejligt, hvis man bare kunne suse rundt med

Hejsa.

Jeg har sådan en Kärcher, som jeg har købt hos Harald Nyborg for
ca. kr. 1.900,-.

Den er bare super! Når gulvet vaskes, sker det hele tiden med
rent vand, og sugeeffekten er så god at gulvet er mere tør end
når jeg har brugt moppen ved håndkraft. Jeg hader også at vaske
gulv, men med gulvvaskeren går det som en leg. Dog skal man regne
med at skulle gennemskylle både maskine og rør, så den ikke står
og lugter.

Men hvis jeg skulle gøre det om i dag, så ville jeg nok give lidt
mere (ca. 400-500), og så få en gulvvasker, som også har
damprenser-funktion. Jeg kan se på Kärchers hjemmeside, at de har
sådan en karl, som jeg dog ikke kendte til, da jeg købte min. En
damprenser kan pudse vinduer, rengøre komfur/ovn, skabe,
blandingsbatterier og alt muligt andet. Jeg har dog ikke selv
prøvet det...

Held og lykke.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Thïngmand

Dato : 12-06-02 08:16

> Den er bare super!

Det lyder godt! Støvsuger du inden eller kan man klare det hele i een
omgang? Er det rent vand eller er der sæbe i?

Har du et link til producentens hjemmeside?

Tak!

Fra : Mona

Dato : 14-06-02 21:57

> Det lyder godt! Støvsuger du inden eller kan man klare det hele
i een
> omgang? Er det rent vand eller er der sæbe i?

Vi fejer bare inden, men vi bor også på landet og har både sand
og halm-stumper på bryggersgulvet. Når der så er fejet, bliver
gulvet vasket med (lunkent) vand og sæbe. Jeg tror såmænd at
sæben kan undværes, da lunkent vand i sig selv også gør rent.

Ifølge brugsanvisningen SKAL man bruge producentens
rengøringsmiddel, for at forhindre at maskinens dele ødelægges.
Men da vi ikke har så nemt ved at få fat i dette
rengøringsmiddel, bruger vi dog almindeligt rengøringsmiddel, og
så må vi se hvor længe den holder...

Maskinen kan også støvsuge, hvis man sætter en støvsugerpose i.
(Der medfølger vist 2-5 stk.)

Prøv her: http://www.karcher.de/international/international.shtml

> Tak!

Selv tak!