Det klør da som syv sat**!!!!!
Fra : Martin_P

Dato : 10-06-02 06:28

Jeg var ude og kigge efter ham i aftes, men han var der ikke. Det er
nu ikke grunden til mit indlæg - for jeg var ved at blive ædt levende
- af myg og nogle andre meget små flyvende væsner, som kunne finde ud
af at bruge mundtøjet - og jeg sidder lige nu og det klør over det
hele i nakken - på ørerne - i panden og på mine hænder.

HJvad bruger i når i er på bukkejagt?? Nogen speciel myggeolie der
virker bedre end andre?? Jeg sad i aftes og tænkte på om man skulle
købe en "biavlerhat" og så beklæde den med camouflage-stof....men ved
ikke om det er en god ide...

Gode ideer udbedes ...

Martin_P
Som klør!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 10-06-02 07:56

Autan myggespray virker godt for mig.

Mvh.
Torben

Fra : Martin_P

Dato : 10-06-02 08:43

On Mon, 10 Jun 2002 06:55:51 +0000 (UTC), "Torben Møller-nielsen"
<topper@jubiipost.dk> wrote:

>Autan myggespray virker godt for mig.
og jeg går ud fra at det enten er på apoteket eller i matas man får
det??
MP

Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 10-06-02 10:01

Jeg har købt mit på apoteket - sammen med en Etono myggestift til de
stik, man alligevel får i et ubevogtet øjeblik
Begge dele virker helt fint. Autan er vist det tætteste du kan komme på
den originale Jungle Oil, som ikke må sælges i DK mere, da producenten
ikke vil oplyse forskellige ting. Jungle Oil skulle efter sigende være
den mest effektive, men så må du en tur til Sverige, hvor de har andre
lovkrav.
Jeg bor i et område med ekstremt mange myg, og Autanen virker fint på
mine hænder og ben. Efter at have sprøjtet hænderne, tørrer jeg dem af i
nakken og på kinderne, og det har også virket fint. Jeg ved dog, at du
kan købe en kasket med camoflage/myggenet til ikke ret mange penge, som
også virker udmærket. Personligt bryder jeg mig dog ikke om
synsforringelsen, men det kan jo blive en nødvendighed.

Mvh.
Torben

Fra : Lars Vedsmand

Dato : 29-06-02 20:18

I sidste nummer af jagtbladet ser det ud som om Seeland har lavet en serie
jakke og bukser, handsker og hovednet "Bug-me-not", som er
myygeuigennemtrængeligt. Har selv tænkt mig at prøve før bukkejagten i
Sverige - og DER er mange myg, lige til at blivfe sindssyg af...

Lars

Fra : John Reinau

Dato : 10-06-02 13:57

Jeg tror de "små flyvende sataner hedder Gnots eller sådan noget og de er
fan... nogle arrige sataner, så jeg kan lige hilse og sige at jeg ligner en
mand med overdrevent pubertets problemer.. så skulle der være et vidunder
middel der virker mod dem vil vi vist gerne høre om det.

Fra : Jaime

Dato : 10-06-02 14:31

Hej John & alle I andre...

Jeg kommer nogle gange en dråbe pebermynteolie på min krave samt på
hatteskyggen. Det plejer at holde gnoterne de små sataner væk... :C)

Mvh Jaime

Fra : John Reinau

Dato : 10-06-02 15:12

Det vil jeg prøve til næste gang... mange tak for tippet!

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 10-06-02 20:21

"John Reinau" <jr@danhunters.dk> wrote in message
> Det vil jeg prøve til næste gang... mange tak for tippet!

Ja det er også et stort problem her hvor jeg går på jagt eller arbejder,
nemlig i en ådal. Jeg har lige søgt lidt på goggle for at finde noget om
pebermynteolie og knots eller hvad de nu hedder, men der er ikke rigtig
noget der bekræfter at det skulle virke! og der findes åbenbart flere
slags olie. Så hvilken slags kan anvendes?

Det nærmeste jeg kom det perfekte må være det her produkt
http://alternativinfo.dk/public/natur2000/mosiguar.htm
men om det holder hvad det lover ved jeg ikke. Er der nogen der har
prøvet det?

--
Mogens D. Hansen
http://www.svend-bent.dk/

Fra : Per Herholdt

Dato : 10-06-02 22:09

Mogens Dyhre Hansen wrote: blandt andet

> [...]
> http://alternativinfo.dk/public/natur2000/mosiguar.htm
> men om det holder hvad det lover ved jeg ikke. Er der nogen der har

Hej.
Jeg har hørt, men ikke selv afprøvet, at nellikeolie skulle virke mod knot.
En søgning på Google gav en masse om at tandlægerne bruger det som
alternativt middel ved tandpine og vistnok til desinfektion osv. i munden,
så det må være rimeligt uskadeligt hvis nogen vil prøve om påstanden holder.
Det kunne være spændende med en tilbagemelding hvis det lykkes at finde et
godt middel.

--
MVH Per

To start press any key --- where is the any key??

Fra : Alex Linaa

Dato : 13-06-02 14:21

"Per Herholdt" <per.herholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
> Jeg har hørt, men ikke selv afprøvet, at nellikeolie skulle virke mod
knot.

Jeg har lige læst i den norske lystfiskergruppe, et vanilieessens skulle
være særdeles effektivt mod knott.

vh
Alex

Fra : Martin Nielsen

Dato : 14-06-02 21:01

Ligeledes skulle B1 vitamin som tages forebyggende, være effektivt mod myg.
Jeg håber det virker mod knot, så jeg er begyndt, håber det virker inden
turen går mod Bjerkheim i uge 31.

/Martin

Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 18-06-02 10:28

Den der med B-vitamin har jeg prøvet mod myg - både herhjemme og i
Sverige - uden held. Myggene var akkurat lige så emsige som altid. Men
du kan da prøve. Det kan jo være, at din lugt forandrer sig, så myggene
ikke tiltrækkes slet så meget.

Mvh.
Torben

Fra : Martin Nielsen

Dato : 18-06-02 21:39

Hej Torben

var det B1 vitamin du brugte, eller var det en alm. B vitamin. Det skal vist
være ren B1 vitamin. Nu får vi se om det virker, det håber jeg i hvertfald.

/Martin

Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 19-06-02 07:34

Det var B1. Jeg havde også hørt, at det skulle ændre ens kropslugt, så
myggene ikke blev så nærgående, men ak. Ingen effekt.

Mvh.
Torben

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 19-06-02 09:40

> Det var B1. Jeg havde også hørt, at det skulle ændre ens kropslugt, så
> myggene ikke blev så nærgående, men ak. Ingen effekt.

jeg har nu prøvet at påføre et par dråber pebermynteolie på min hat og
sammen med mygga på huden kan jeg faktisk gå og slå grøde i åen sådan en
dejlig morgen som i dag helt uden en stik elle bid af myg eller knot's.
Mygga er myggebalsam som er bestilt på postordre fra sverige

Mogens Dyhre Hansen
Troutfarmer community <http://www.troutfarmer.dk/>
Aqua newsgrups <news://troutfarmer.dk/>