Hejsa..
Jeg har købt en udstødning hos Krogslund Autodele til min fars
Mazda. Den mellemste lydpotte raslede og jeg købte derfor en ny
hos Krogslund. Da jeg kom på liften viste det sig dog bare at være
et beslag der larmede og jeg havde derfor ikke brug for
reservedelen.
På fakturaen fra Krogslund står der at de kun modtager dele retur
der ikke er beskadigede, i original embalage osv. samt at de vil
afkræve et administrationsgebyr på 20% såfremt jeg ønsker pengene
retur. Personligt synes jeg 20% af ca. 600 kr. er lidt voldsomt
for den ulejlighed at jeg har haft delen liggende i mit
tæppeklædte bagagerum i et par døgn.
På <
http://www.krogslund.dk/about.asp#dms> kan man se deres
betingelser for returnering ved postordrebestilling. Det gælder
muligvis ikke i mit tilfælde da jeg selv hentede delen i deres
butik i Herlev, men under returnering står der intet om gebyrer
udover at jeg hænger på portoen hvis jeg fortryder.:
*** snip ***
Returnering
Specialvarer uden for vores normale vareprogram, samt eldele kan
ikke returneres.
Iøvrigt har du ret til at returnere varen senest 14 dage efter, at
du har modtaget den.
Varen må ikke have været monteret, og den skal returneres i
orginal emballage.
Ved fortrydelse skal du betale portoen.
Hvis der derimod er en fejl ved varen, skal Krogslund Autodele
betale portoen.
Husk i alle tilfælde at medsende en kopi af fakturaen.
***
Jeg mener at kunne huske noget om købeloven og 8 dages fuld
returret, er jeg helt galt på den?
--
Hygge..
Thomas
<
http://carftp.com> - a library of car videos.