Lemon Tree med Fools Garden
Fra : Vigand

Dato : 09-06-02 23:06

Hey

Jeg sidder midt i eksamenslæsningen og skal bruge udgivelsesår samt album på
Lemon Tree med Fools Garden. Jeg mener, at det er i nærheden af 1996, men
jeg er bestemt ikke sikker. Jeg har søgt overalt på nettet (og det er
meget!!), men jeg har ikke haft held til at finde de eftersøgte
informationer.

Kan nogen hjælpe mig - helst veldokumenteret?

Pft.

-Christian Kryger

Fra : -V-

Dato : 09-06-02 23:08

"Vigand" <vigand@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> jeg er bestemt ikke sikker. Jeg har søgt overalt på nettet (og det er
> meget!!), men jeg har ikke haft held til at finde de eftersøgte

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=B4cvyxdab1ols

-V-

Fra : Vigand

Dato : 09-06-02 23:22

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> "Vigand" <vigand@it.dk> skrev i en meddelelse

> på
>
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=B4cvyxdab1ols
>

> -V-

"-V-", du er en stor mand!

1000 tak, du har reddet min nat!

-Christian

Fra : -V-

Dato : 09-06-02 23:29

"Vigand" skrev:
> "-V-", du er en stor mand!
> 1000 tak, du har reddet min nat!

Det var så lidt, glad for at kunne hjælpe
Husk til en anden gang: der er mnage venner derude, nogle få af dem er:

www.google.com (til *alt*)
www.imdb.com (til films)
www.allmusic.com (til muzæk)

Held og lykke med eksamen

-V-

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-06-02 02:27

On Mon, 10 Jun 2002 00:29:25 +0200, -V- <Diplomaten@snotmail.com> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:
>Husk til en anden gang: der er mnage venner derude, nogle få af dem er:
>
>www.allmusic.com (til muzæk)

Jeg kunne ikke lade være, den skulle lige afprøves om min dom er, at det kun
er vejledende info man kan finde der.. Ikke nødvendigvis sandheden.

En søgning på "Nikki Webster" giver en single, selv om hun har udsendt 3
singler og 1 album... Den single de så har i databasen, har en forkert
release date angivet.

Altså ikke lige en kilde jeg vil betragte som troværdig.

Ok, det er et enkelt tilfælde, men sådan en tilfældig kunstner behøver jo
ikke være den eneste.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Robert Piil

Dato : 10-06-02 07:19

On Mon, 10 Jun 2002 03:26:39 +0200, spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano
Andersen) wrote:

>Altså ikke lige en kilde jeg vil betragte som troværdig.
>
>Ok, det er et enkelt tilfælde, men sådan en tilfældig kunstner behøver jo
>ikke være den eneste.

Jeg har måske også et lidt tyndt grundlag at bedømme dem på, men er
alligevel ret imponeret over den her:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bl2ja7i8jg75r

Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde nogle fejl.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Robert Piil

Dato : 10-06-02 07:24

On Mon, 10 Jun 2002 08:18:47 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

>http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bl2ja7i8jg75r
>
>Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde nogle fejl.

Og så alligevel. "Mr. Pastorius" er ikke skrevet af Miles Davis, men
af Marcus Miller, så man skal nok sørge for at få bekræftet
oplysningerne andetsteds.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : -V-

Dato : 10-06-02 10:40

"Chano Andersen" <spamtrap@mrfunny.yi.org> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne ikke lade være, den skulle lige afprøves om min dom er, at det
kun
> er vejledende info man kan finde der.. Ikke nødvendigvis sandheden.

Den er ikke altid opdateret, det har jeg også opdaget. Ikke desto mindre
bruger jeg den temmeligt meget til generelle oplysninger på bands, albums og
udgivelsesår.
Er der andre kilder, der er bedre?

-V-

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-06-02 11:03

-V- wrote:
> Den er ikke altid opdateret, det har jeg også opdaget. Ikke desto
> mindre bruger jeg den temmeligt meget til generelle oplysninger på
> bands, albums og udgivelsesår.
> Er der andre kilder, der er bedre?

www.ubl.com er et godt supplement, men jeg vil mene, at www.allmusic.com er
bedre.

/Nikolaj

Fra : -V-

Dato : 10-06-02 11:20

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev:

> www.ubl.com er et godt supplement

Har lige tjekket den. Layout'et er forfærdeligt, men info ser ok ud. Læg dog
mærke til, at mange af kilderne til artikler er fra AMG (all music guide),
som står bag allmusic.com.

-V-

Fra : Michael Bas

Dato : 10-06-02 15:52

Hvad med at kigge i cd-coveret? Det må da være den sikreste kilde...

Hygge,
Michael Bas

Fra : / / dentro / /

Dato : 10-06-02 17:26

"Michael Bas" <michaelbas@gettwonet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at kigge i cd-coveret? Det må da være den sikreste kilde...

Ok. JEg har selvføgelig alle Fool's Gardens Cd'ere, da de er alt for
fede (der er bare ingen andre der fatter det).
Lemon Tree er skrevet i 1995 af Hinkel og Freudenthaler, og er på
Cd'en 'Dish Of The Day'.

Desuden har jeg selv lige været til musik eksamen idag! Dejligt at
have det overstået. Vi var oppe i jazz og rock, så vi skulle analysere
følgende sange:

The Beatles - Strawberry Fields Forever (1967)
Jimi Hendrix - Voodoo Chile (1968)
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1975)
David Bowie - Heroes (1977)
Michael Jackson - Billie Jean (1982)
The Cure - One Hundred Years (1982)

Jelly Roll Morton - Black Bottom Stomp (1927)
Louis Armstrong - When The Saints Go Marching In (1938)
Duke Ellington - Take The A-train (1962)
Charlie Parker - Night In Tunisia (1946)
Miles Davis . Flamenco Sketches (1959)
Herbie Hancock - Chameleon (1973)

Hvad har I været/skal I op i??

/ / dentro / /