flyshow, lange køer, fedt at køre mc
Fra : Zorilla

Dato : 09-06-02 17:57

Hej,

Har lige været til åbent hus på Værløse Flyvestation. Bilerne holdt i
kilometer lange køer, folk svedte og var trætte.
Det er specielt i sådanne situationer at jeg er lykkelig for at jeg kører
mc. Nej hvor er det fedt bare at cruise udenom eller imellem rækkerne.
Man kan næsten fornemme misundelsen.

Sådan lidt OT iøvrigt så var det et pragtfuldt show. Især de franske
kunstflyvere var hele turen værd.

mvh
Peter

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 09-06-02 19:57

"Zorilla" <zorillaFJERN_DETTE@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man kan næsten fornemme misundelsen.
>
> Sådan lidt OT iøvrigt så var det et pragtfuldt show. Især de franske

Det var de i hvert fald, hold op de sparkede r..v
--
Venlig hilsen Rune (der også var glad for at være på mc)
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Janus

Dato : 09-06-02 21:22

Ja for engangs skyld var det ikke os folk brokkede sig over, at vi larmede
for meget. ; )

mvh Janus (der nyd harrier opvisningen mest af alt )

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-02 21:02

> [...]

> Det er specielt i sådanne situationer at jeg er lykkelig for at jeg kører
> mc. Nej hvor er det fedt bare at cruise udenom eller imellem rækkerne.

Og i en af de danske F16 sad en pilot (vi kan jo kalde ham Jimmi) og bandede
fælt, for han ville hellere have brugt sin weekend på motorcykel ved DM
stævnet i RR i Støvring idag. Han havde fået flyttet sine vagter, men han
havde glemt at sætte et stort MINUS i deres kalender, så da der skulle
bruges nogle piloter til showet, så satte de ham på.
Få minutter efter han var landet i Aalborg, stod han i ryttergården i
Støvring.

Rittig

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-06-02 22:21

"Zorilla" <zorillaFJERN_DETTE@mac.com> wrote in message
> [...]
> Det er specielt i sådanne situationer at jeg er lykkelig for at jeg kører
> mc. Nej hvor er det fedt bare at cruise udenom eller imellem rækkerne.

Ja det var pragtfuldt! Nu vi er ved det med at cruise udenom eller
imellem... Er der nogen af jer, der har fået bøder for at gøre det?

> Sådan lidt OT iøvrigt så var det et pragtfuldt show. Især de franske
> kunstflyvere var hele turen værd.

De rykkede ret godt igennem!

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : Claus MC

Dato : 09-06-02 22:42

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> Ja det var pragtfuldt! Nu vi er ved det med at cruise udenom eller
> imellem... Er der nogen af jer, der har fået bøder for at gøre det?

Tror det ikke, men kan garantere, at der var nogle som var *meget* tæt på

/Claus

Fra : Christian Berggreen

Dato : 10-06-02 10:01

Hejsa

> Ja det var pragtfuldt! Nu vi er ved det med at cruise udenom eller
> imellem... Er der nogen af jer, der har fået bøder for at gøre det?

Vi kørte lige op til en betjent ude ved tilkørselsvejen ved flyvestationen,
i den forkerte vejbane, udover spærrelinjer og uden om hele rækken af
madkasser (så kan det vist ikke være mere ulovligt..hehe), og han var ret
ligeglad...hehe....så under sådanne forhold, ser de nok igennem fingre med
det!!

Fed dag, fedt vejr og kanon flot flyshow....har desværre hørt at det er
sidste gang der kommer til Værløse og det permanent er exporteret til
Jylland nu hvor Værløse bliver nedklassificeret....æv....eller det er måske
en and?

Christian
VTR1000F

Fra : Jørgen Winther

Dato : 10-06-02 09:48

"Zorilla" <zorillaFJERN_DETTE@mac.com> wrote in message
> Sådan lidt OT iøvrigt så var det et pragtfuldt show. Især de franske
> kunstflyvere var hele turen værd.

Jeg bor lige ved siden af, og alligevel var jeg ikke derhenne - måske fordi
jeg er flasket op med sådanne shows fra dengang jeg boede lige ved siden af
flyvestation Skrydstrup.

Dengang var det vist de italienske kunstflyvere, der var det store hit, men
efter den frygtelige ulykke for nogle få år siden (var det i Holland?), har
de måske trukket sig tilbage?

Nå, under alle omstændighder kunne jeg da høre showet - gad vide, hvilke
modifikationer de flyvere har lavet på deres lydpotter

--
Jørgen

Fra : Christian Berggreen

Dato : 10-06-02 10:05

> [...]
men
> efter den frygtelige ulykke for nogle få år siden (var det i Holland?),

Jeg har hørt, at italienerne var inviteret, men da de franske og italienske
opvisningsflyvere har et udestående og ikke kan døje synet af hinanden, så
valgte italienerne ikke at komme...hehe...syd-europæere..tsk tsk...

Uheldet har jeg aldrig hørt noget om, hvad skete der?

Christian
VTR1000F

Fra : Jørgen Winther

Dato : 10-06-02 13:18

"Christian Berggreen" <ccb@image.dk> wrote in message

> [...]
> valgte italienerne ikke at komme...hehe...syd-europæere..tsk tsk...
>
> Uheldet har jeg aldrig hørt noget om, hvad skete der?

Jeg fandt et klip og lidt info på nettet :
"Air Show Crash
The August 28, 1988 incident involving the Italian Air Force's Azzuro
Aerobatic Team at Ramstein Air Force Base in (West) Germany" -
http://www.airsafetyonline.com/videos/, nederst på siden.

Der var et par fly, der kom for tæt på hinanden ved en flyopvisning; faktisk
så tæt, at de kolliderede og brød i brand og det ene faldt ned blandt
publikum!

Tænk at det er så længe siden - tiden flyver :-\

--
Jørgen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 10-06-02 13:29

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
> Der var et par fly, der kom for tæt på hinanden ved en flyopvisning;
faktisk
> så tæt, at de kolliderede og brød i brand og det ene faldt ned blandt
> publikum!

Jeg glemte at skrive, at 70 døde og der var en del diskussion efterfølgende
om det fornuftige i at militæret holder sådanne offentlige flyvestævner, når
man tilsyneladende risikerer liv og lemmer ved at møde op.

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 02:20

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> [...]
faktisk
> så tæt, at de kolliderede og brød i brand og det ene faldt ned blandt

For de der ikke checker videoen, er det måske lige en væsentlig detalje
at det var imod hinanden kommende fly der ramlede sammen

Nu vi er ved død og ulykke:
Så nogen på nyhederne den US Hercules-brandslukker der lige tabte begge
vinger under brandslukning ? =

Ang. subj:
Jeg var med hele familien i bilen til værløse; men stolede for meget på
offentlig trafik og hoppede på S-toget fra bagsværd: Tak skæbne 1½ times
kø udenfor Værløse station - For hvert S-tog der landede proppet med
mennesker kørte der i praksis 2 (to!) såkaldt ekstraindsatte busser
Hjemad gik det lettere, også selvom at vi opdagede at vi allerede
befandt os i køen da vi ville forlade pladsen: Syv kvarter skulle der gå
førend at vi
sad i bilen i Bagsværd !

Fruen var tosset over mine dispositioner, er der nogen der kan trøste
mig med hvor meget tid det tog at slippe derfra i bil???

--
Armand.
(der benyttede lejligheden til at hilsen på endnu en D.F.M.'er: Uffe R

Fra : Jørgen Winther

Dato : 22-06-02 06:38

> faktisk
>
> For de der ikke checker videoen, er det måske lige en væsentlig detalje
> at det var imod hinanden kommende fly der ramlede sammen

Det er rigtigt. En del af showet handlede om at vise, at de kunne flyve tæt
forbi hinanden uden at ramme - sådan noget er vel, hvis man tænker alvorligt
efter, dømt til at gå galt før eller siden

> Nu vi er ved død og ulykke:
> Så nogen på nyhederne den US Hercules-brandslukker der lige tabte begge
> vinger under brandslukning ? =

Nej?! Dermed skifter den jo status fra fly til projektil. Det kan ikke have
været sundt at være i eller i nærheden af dén!

> [...]
> kø udenfor Værløse station - For hvert S-tog der landede proppet med
> mennesker kørte der i praksis 2 (to!) såkaldt ekstraindsatte busser

Jeg kan huske, hvordan der før i tiden ved stævnerne i Skrydstrup var
adskillige kilometer kø i alle retninger. Sådan nogle store arrangementer
giver simpelthen en usædvanlig belastning af infrastrukturen, som denne
næppe er dimensioneret til.

Værløse Flyvestation er ekstra slem, da der kun er få og små veje dertil.
Måske har HT simpelthen ikke haft mulighed for at køre flere busser dertil?
Måske sad de fast i køerne?

> Hjemad gik det lettere, også selvom at vi opdagede at vi allerede
> befandt os i køen da vi ville forlade pladsen: Syv kvarter skulle der gå
> førend at vi
> sad i bilen i Bagsværd !

Surt show! Heraf kan man lære, at man skal holde sig fra Bagsværd I det
hele taget tager det altid ufatteligt lang tid at bevæge sig rundt i
hovedstadsområdet i bus. Det er nok grunden til, at alle hellere vil have
eget transportmiddel - hvilket forstærker problemet :-\

> Fruen var tosset over mine dispositioner, er der nogen der kan trøste
> mig med hvor meget tid det tog at slippe derfra i bil???

Desværre. Men jeg kan fortælle at jeg sparede de 15 minutter, det ville have
taget mig til fods, idét jeg ikke var derhenne

--
Jørgen

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-06-02 08:51

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> Nej?! Dermed skifter den jo status fra fly til projektil.

....den blev snarere "bygget om" til en rutebil...

> Det kan ikke have
> været sundt at være i eller i nærheden af dén!

....de døde osse af det...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 09:21

> [...]
> forbi hinanden uden at ramme - sådan noget er vel, hvis man tænker
alvorligt
> efter, dømt til at gå galt før eller siden

Tjaeh :-/
Franskmændene brugte da også stunt'et i Værløse!

> Nej?! Dermed skifter den jo status fra fly til projektil.

Nærmere bombe! =

> [...]
dertil.
> Måske har HT simpelthen ikke haft mulighed for at køre flere busser

Næh!
De nød det gode at benytte den ellers lukkede nordlige indgang, hvortil
der selvsagt ikke var nogen trafik af betydning.
Jeg er overbevist om at der kun var de to busser :-|

> Surt show! Heraf kan man lære, at man skal holde sig fra Bagsværd

GRILL
Sat op imod at vi stod i kø i seks kvarter alene på værløse station og
morgenen, er de syv kvarter fra D-area til Bagsværd, ellers en
succesoplevelse

> Desværre. Men jeg kan fortælle at jeg sparede de 15 minutter, det
ville have
> taget mig til fods, idét jeg ikke var derhenne

Uffe R B med frue og bror havde cyklet á ca. et kvarter, så i må jo bo
inærheden af hinanden :-/

--
Armand.

Fra : Michael H.

Dato : 22-06-02 06:20

> Fruen var tosset over mine dispositioner, er der nogen der kan trøste
> mig med hvor meget tid det tog at slippe derfra i bil???

Det tog ca. 1 time og 10 min. fra vi startede bilen til vi var ude på
Fr.sundsvej og væk.

Michael

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 09:14

Michael H. <Gixxer25@hotmail.com> skrev i en

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Det tog ca. 1 time og 10 min. fra vi startede bilen til vi var ude på
> Fr.sundsvej og væk.

Tak!
Og hvor lagt havde i så til bilen fra display-området?

--
Armand.
(hvis dispositioner gavnedes af at bussen kørte så tæt til, som 300

Fra : Michael H.

Dato : 23-06-02 14:43

> Tak!
> Og hvor lagt havde i så til bilen fra display-området?

Føltes som 10 km. i den varme men det var nok nærmere 5-600 m.
Men det var sgu sjovt at se billisterne, at de absolut ikke ville lukke
nogen biler ind i deres række
som kom ud fra deres p-pladser så der blev kørt kofanger mod kofanger, og
tit så jeg at to biler køre dør mod dør og begge chauff. kiggede ligeud og
ingen af dem ville gi' sig.

Michael

Fra : Armand

Dato : 24-06-02 00:22

> Føltes som 10 km. i den varme men det var nok nærmere 5-600 m.

Tjaeh, det var nu nærmere tiden jeg tænkte på !

--
Armand.