Hardware krav til følgende:
Fra : mdj

Dato : 09-06-02 15:02

Jeg er ved at købe mig en udviklingsserver.
Da den som sagt komme til at være til udvikling er belastningen ikke mere en
højst 3-4 samtidige brugere.

Til gengæld skal den køre følgende på én gang:

Windows 2000 Server
IIS 5 (Med .NET Framework)
MS Exchange 2000
MS SQL2000

Nogen som vil komme med et gæt? - det skal gøres så billiget så muligt,
stabiliteten... ja det er da en faktor, men ikke primært. - jeg har kigget
på en lille Dell til 7000,- (uden software)

MVh
Morten
http://mortenz.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-02 16:22

"mdj" <mdj@nospam.mdj.dk> wrote in message
> [...]
en
> højst 3-4 samtidige brugere.
>
> Til gengæld skal den køre følgende på én gang:

Det kommer jo meget an på hvad skal SQL lave? , er det til IIS? , er det
tunge opslag?
Er det til internet brug , eller er det til LAN?

Men SQL og Exchange er særdeles glad for ram.
I firmaet er vi 7 brugere på en 2k SBS med Exchange og SQL (der bruges til
Axapta), dens 1,5 gig ram kan hurtigt få ben at gå på hvis man bruger begge
dele flittigt..

/Dennis

Fra : mdj

Dato : 09-06-02 17:35

> Det kommer jo meget an på hvad skal SQL lave? , er det til IIS? , er det
> tunge opslag?

Det er til IIS, i stedet for Access...

> Er det til internet brug , eller er det til LAN?

Lidt blandet, udviklingen foregår over LAN, men serveren bliver nok også
tilgængelig over nettet, i et begrænset omfang.

/Mdj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-06-02 18:30

> [...]
> stabiliteten... ja det er da en faktor, men ikke primært. - jeg har kigget
> på en lille Dell til 7000,- (uden software)

Depends
Jeg kører med Backoffice Developer Ed på min laptop (500Mb Ram) uden de
store problemer
Imho kan du snildt gå efter en workstation med en hurtig disk og en hel del
RAM

Men tingene har det med at skalere
Så det der er billigt her og nu, kan vise sig at være dyrt i længden

mvh/Peter Lykkegaard